Nog even en dan pas ik weer op mijn pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

litilaura

Nog even en dan pas ik weer op mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:02

Hallo bokkers, ik wil hier toch even mijn verhaal kwijt :)

Ik ben een meid van 18 met een leuk leven en ben helemaal tevreden op 1 ding na... ik ben te zwaar voor mijn pony. Ik leef hartstikke gezond een Veel groente en fruit leef op tussen de 900 en 1100 kilocalorieën per dag ga naar de sportschool en werk in de verpleging maar afvallen lukt bijna niet. Ik stap binnenkort over op andere medicatie en hopelijk lukt het dan beter.

Ik heb de liefste pony isa zij is een haflinger x Arabier met een behoorlijke mediche achtergrond zij is ondertussen weer gezond en rijdtbaar volgens de dierenarts en osteopaat en er ligt een perfect passende zadel op. Maar ondanks dat wil ik er niet op. Dit omdat ik nu nog 75 kilo weeg helaas.

Het probleem is dat iedereen zegt je kan er best op, maar bij mij zijn het echt verborgen kilo's en als ik zou zeggen dat ik 10 kilo minder woog zou je dat zo geloven. Nu hebben een paar stalgenoten en ik ons opgegeven voor een wedstrijd hier in de stad waar ik dan een oefen b zou moeten rijden hopelijk ben ik dan nog veel meer kilo's kwijt en kan ik eigenlijk weer op mijn meisje rijden. Deze wedstrijd is echt een streefpunt voor me.

Ondertussen heb ik trouwens een superleuke bijrijdster die haar rijdt en ik ga met haar fietsen skeeleren hardlopen en logeren dus de pony komt niet tekort door mijn verschrikkelijke lichaam.

Dankjewel als je het hele verhaal gelezen hebt. Wie weet inspireert het jou ook om het beste te doen voor je pony.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:10

Je weet toch wel dat 900-1100 calorieën per dag niet genoeg is he? Als je lichaam gewend raakt aan zo weinig calorieën gaat het in de spaarstand en zul je inderdaad bijna niet afvallen. Hoe lang ben je precies? 75 kilo is niet extreem zwaar, tenzij je 1.40 bent ofzo :+

Ketly

Re: Nog even en dan pas ik weer op mijn pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:15

Het gaat er niet om hoeveel/weinig je eet, het gaat er om wat je eet en op welke tijdstippen je dit doet. Met zo weinig calorieën op een dag ga je niet afvallen, je zet namelijk jouw stofwisseling stil. Eet om de twee uren wat en probeer dit zo gezond mogelijk te doen, en niet zo weinig mogelijk.

Wel super dat je je pony voor opstelt en niet jouw eigen plezier. Hier kunnen veel mensen nog wat van leren :D Heel veel succes!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:18

Ik weet niet hoe groot je bent maar ik moet maandag voor het eerst naar een diatist. Mede omdat mijn gezondheid lijd onder mijn gewicht. (69 kilo) ik ben ook maar 1.60 dus gewoon te zwaar. Ik weet wat je voelt. Misschien is een diatist ook iets voor jou? Veel succes met plezier met je pony!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 19:59

Het zijn weinig calorieën maar met meer kom ik gewoon kilo's per week aan. Ik eet veel groente fruit een klein beetje pasta of brood of rijst of iets dergelijks en ongeveer 2 keer per week iets van vis voor de goede vetten en noten voor de goede vetten.

Ik ben 1.65 dus ik heb gewoon overgewicht.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:00

Komt goed hoor! Lekker door gaan!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 20:02

Narya schreef:
Citaat:
Je weet toch wel dat 900-1100 calorieën per dag niet genoeg is he? Als je lichaam gewend raakt aan zo weinig calorieën gaat het in de spaarstand en zul je inderdaad bijna niet afvallen.
Hoe lang ben je precies? 75 kilo is niet extreem zwaar, tenzij je 1.40 bent ofzo :+

hier ben ik het helemaal mee eens. In fruit zitten ook suikers ts en pasta e.d. hoeft ook niet perse goed te zijn in een dieet. Persoonlijk zou ik eens in gesprek gaan met een goede dieetist.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 05:57

Je bent nog maar net 18 en dan zo weinig binnenkrijgen is echt zorgelijk. Ik zou ook eens contact opnemen met een dieetiste. Hier kun je op latere leeftijd problemen door krijgen of juist dubbel zo snel door aankomen

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:30

Oké je hebt misschien iets overgewicht, echter ben je echt niet te zwaar voor jouw pony. Dat kan echt met gemak, een Haflinger is gefokt voor zijn draagkracht en een arabier voor zijn uithoudingsvermogen en doorzettingsvermogen, dus kan dit met gemak. Als je 10 kilo zwaarder was geweest zou het een ander verhaal zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 06:33

TS is al een paar jaar bezig met focussen op haar gewicht en steeds afvallen, dus ik vind dit zeker zorgelijk. Een vertekend zelfbeeld op deze leeftijd.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:31

Cayenne zou jij mij eventueel in pb kunnen uitleggen wat je precies bedoeld? Want ik zie niet waar er een vertekend zelfbeeld is. Het is een feit dat ik te zwaar ben en ben hier inderdaad ook al vanaf kinds af aan mee bezig. Dit is absoluut geen aanval tegen jou. Maar sinds andere medicatie komt er inderdaad steeds meer aan zodat het idd niet verantwoord is op mijn pony te stappen. Het is inderdaad zo dat mijn vriendinnen bijvoorbeeld allemaal chips en fastfood eten en ik niet tot bijna niet en hun maatje xxs hebben en ik l en ik kon dit altijd accepteren. Totdat ik tot het besef kwam dat ik mijn grootste hobby niet meer kan uitoefenen. Ik heb juist een duidelijk zelfbeeld de laatste tijd met Hulp van andere ik hen geaccepteerd dat ik dit lichaam heb. En wil voor mijn pony er iets aan doen. Verder laat ik me niet tegenhouden met dingen in het leven. Verder heb ik er lichaamlijk (nog) geen last van met sporten of iets dergelijks gelukkig en dat probeer ik ook zo te houden.

En over wat ik in het verleden op bokt geschreven heb ik zou willen dat datsoort dingen niet meer op Internet stonden. Maar goed toen was ik ook wel heel naïef. Ik hoop op een toelichting van jou maar zou het niet fijn vinden als je berichten uit het verleden zou quoten

Ik heb begeleiding in de sportschool en heb van een bokker ook nuttige tips gekregen in pb. Ik zal ook een afspraak maken met de huisarts voor een eventuele doorverwijzing naar een diëtist want het moge duidelijk zijn dat het in mijn eentje niet lukt.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 11:38

Het gaat deze week toch echt gebeuren *\o/* ik heb zojuist een rijbroek gekocht jaja ik pas weer maat 40.
Ik heb de zadelmaker gebeld en mn zadel is klaar want met een perfect passend zadel heeft imo minder last van mij als ruiter. En ik ben al 2 weken onder de grens die ik gesteld heb. Tuurlijk nog lang niet mijn streefgewicht. Maar ik ben heel blij!!

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:44

Het klinkt misschien raar, maar eigenlijk moet je eerst meer eten voordat je af kan vallen. Je krijgt waarschijnlijk veel te weinig binnen, zeker als je zoveel beweegt. Als je lichaam eenmaal door heeft dat jij meer verbruikt dan je binnen krijgt gaat je lichaam op reserve stand. Je lichaam slaat vervolgens alles wat je binnen krijgt op, zo val je dus niet gemakkelijk af.

Ik snap overigens dat je af wil vallen, zeker als jij vind dat je niet meer op je paard past. Dan is het alleen maar goed dat je aan je paard denkt. Maar doe het wel op een gezonde manier. :)