De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
0000
Berichten: 5473
Geregistreerd: 04-06-10

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:36

Omdat ze geen conclusies kan trekken en ik er daarom niets aan heb. Een paard kan vast zitten om zoveel redenen, van spierpijn tot een fikse schuiver in de wei tot verkeerd gereden tot gewoon dikke pech. Dat zij voelt dat er 'iets niet beweegt zoals het hoort' is een constatering maar zegt helemaal niks over de oorzaak daarvan en de bruikbaarheid van het paard op de lange termijn. Voor hetzelfde geld heb je nu een kerngezond, perfect passend paard laten staan dat alleen maar een behandeling nodig had en nooit meer iets gemankeerd zou hebben. Geen enkel paard is perfect en als je lang genoeg zoekt, vind je altijd iets (dat geld trouwens ook voor ieder mens denk ik).

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:24

StalNollie schreef:
December is geen verkoop maand koud nat en is al dure maand. In febr begint het vaak weer wat beter te lopen. Heb ook tweee leuke voor weinig aar weinig interesse op

Klopt,vanwege slechte weer en korte dagen,en kerstvoorbereidingen,ligt het allemaal een beetje stil.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:11

Over osteo gesproken ik was een tijdje terug opzoek naar een paard. Proef rijden bij een leuk paard zat werk in was scheef en bij het rijden voelde / zag ik er wat aan. Ik filmpjes door gestuurd naar de osteo die zag er ook wat aan. Een kortere pas links achter. In overleg met de osteo besloten het dier te kopen. En dan paar behandelingen zij zag er wel heil in dat ze het paard los kon krijgen. Zij adviseerde me wel de klinsche keuring opnieuw te laten doen omdat ze geen dierenarts is. Die keuring heeft 10 min geduurd. Dierenarts keurde paard meteen af bij het stappen en draven op het harde rechte lijn. Hij vond het verschil in passen dusdanig dat hij het dier kreupel was en het kwam van bovenaf (heup / bekken) ik heb toen toch maar het paard (tot mijn spijt ) laten staan. Toch blij dat mijn osteo mij adviseerde om de klinische keuring opnieuw te laten doen (zat een recent keurings raport bij ) was natuurlijk wel balen voor de verkopers

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:19

Kady, waar jouw osteopaat dus geen "grote" problemen zag (iig niet die met een paar behandelingen te verhelpen waren) zag de da dat wel aangezien die het dier afkeurde.

Dat geeft nogmaals aan dat de zienswijze van een da en osteopaat zeer verschillend kunnen zijn.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:18

cobiie schreef:
Kady, waar jouw osteopaat dus geen "grote" problemen zag (iig niet die met een paar behandelingen te verhelpen waren) zag de da dat wel aangezien die het dier afkeurde.

Dat geeft nogmaals aan dat de zienswijze van een da en osteopaat zeer verschillend kunnen zijn.


Ook niet helemaal natuurlijk, wat ik begrijp heeft de osteopaat alleen filmpjes gezien. De DA heeft het paard ‘live’ bekeken.

En als de osteo aanraadde de DA opnieuw te laten keuren, klinkt het alsof hij/zij heeft gezegd “het líjkt alsof ik dat zou kunnen oplossen, maar misschien is er meer aan de hand dus laat de DA nogmaals kijken”.
Wellicht had een DA op basis van alleen de filmpjes ook milder geoordeeld, dat weet je niet.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:29

En zonder dat beide een uitgebreid onderzoek hebben gedaan kan je ook die uitspraak niet doen.

Net zoals zeggen dat een paard iets als kissing spines had omdat een osteopaat iets voelde zonder daarna röntgen foto's te laten maken.

Kortom het oordeel van een da heeft bij mij toch een hogere waarde dan van de gemiddelde osteopaat.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:05

Volgens mij sluit het een het ander niet uit..je moet ze zien als aanvulling van elkaar. Een paard kan inderdaad vast zitten om verschillende redenen, de osteo kan een richting aangeven wbt aanvullend onderzoek wat je kan laten doen door de DA.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:46

Advertenties- Vaak reageer je op een advertentie met email en telefoon,en dan is het een voicemail inspreken en wordt je niet teruggebeld,en mailen levert ook geen antwoord op.Het kan zijn dat deze paarden dan al weg zijn natuurlijk,maar ik zou het toch prettig vinden om dat dan even te horen.Overigens is Boktmarkt wat dat betreft een veel betere site want de Bokkers reageren wel.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:26

Indy_Mouse_9 schreef:
cobiie schreef:
Kady, waar jouw osteopaat dus geen "grote" problemen zag (iig niet die met een paar behandelingen te verhelpen waren) zag de da dat wel aangezien die het dier afkeurde.

Dat geeft nogmaals aan dat de zienswijze van een da en osteopaat zeer verschillend kunnen zijn.


Ook niet helemaal natuurlijk, wat ik begrijp heeft de osteopaat alleen filmpjes gezien. De DA heeft het paard ‘live’ bekeken.

En als de osteo aanraadde de DA opnieuw te laten keuren, klinkt het alsof hij/zij heeft gezegd “het líjkt alsof ik dat zou kunnen oplossen, maar misschien is er meer aan de hand dus laat de DA nogmaals kijken”.
Wellicht had een DA op basis van alleen de filmpjes ook milder geoordeeld, dat weet je niet.


dit bovenste, maar ben wel blij dat ze dan toch aangeeft laat herkeuren (nou had ik dat sowieso wel gedaan) maar je zou maar onervaren / naïef zijn en puur op de mening af gaan van iemand de filmpjes heeft bekeken dan zou je nog wel eens voor verassingen kunnen komen.

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:34

Ik heb recent mijn shetlander kunnen verkopen. De beste man heeft mij handgeld gegeven en ik hem dus laten castreren, wat de man graag wilde. Ik krijg de man nu niet meer te pakken. Hij antwoord niet meer op sms'jes, telefoontjes of mailtjes.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik houdt het paardje tot de tweede week van januari en dan zoek ik iets of iemand anders.

Het paard dat naar de slacht is gegaan is diezelfde week op de vrijdag naar de slacht gegaan. Mijn oom is erbij gebleven en heeft de papieren laten vernietigen.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:38

Ik zou de shet tweede week van jan gewoon weer te koop aan bieden.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:31

anjali schreef:
Advertenties- Vaak reageer je op een advertentie met email en telefoon,en dan is het een voicemail inspreken en wordt je niet teruggebeld,en mailen levert ook geen antwoord op.Het kan zijn dat deze paarden dan al weg zijn natuurlijk,maar ik zou het toch prettig vinden om dat dan even te horen.Overigens is Boktmarkt wat dat betreft een veel betere site want de Bokkers reageren wel.

Deze verkoopster heb ik toch nog kunnen bereiken,en ze zei dat het paardje al weg was. En ze wist niet dat de adv. er nog op stond,met status actief! Ze zou er wat aan doen.Overigens ben ik inmiddels geslaagd, en die adv. is wel al verwijderd.Dat geeft allemaal wel meer duidelijkheid.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:05

Bij niet gelijk ophalen Áltijd iets op papier zetten ik heb dit netjes op papier gezet bij geen reactie niet ik pony na twee weken weer aan en hebben ze geen recht op terug gave van aanbetaling

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:37

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd waarbij een advertentie negatief werd besproken. Dit is uiteraard niet de bedoeling. IK wil jullie dan ook vragen soortgelijke berichten niet meer te plaatsen :)