De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:44

Shamanqueen schreef:
Ik heb het paard aangekocht van de vorige eigenaar die met dit verhaal kwam. Ik kan het niet verifiëren. Bij mij kwam hij te staan als een grasmaaier, hoefde niets te doen maar simpele dingen zoals een halster omdoen is levensgevaarlijk. Hij gaat super braaf de trailer op, hij volgt desondanks dat wij geen klik hadden. Maar simpele taken zijn gevaarlijk. Ik heb hem nooit gehaald om te rijden dus ik zeg wat de vorige eigenaar mij verteld heeft. Maar ik merk zelf dat hij niet reageert zoals andere paarden. Niet met zijn tack. Een deken omdoen is een helse taak. Dus hij heeft iets meegemaakt en ik kan hem helaas moe house omdat ik de weide heb opgezegd.


Oef ja, als die zelfs in de normale dagelijkse gang van zaken zo gevaarlijk doet, dan heb je wel de juiste keuze gemaakt nu. Ik dacht ook wel dat ik het verhaal niet helemaal doorhad, want ik kon niet geloven dat iemand een paard zou laten slachten omdat die er zelf niet meer op kan rijden maar er verder niets aan de hand is. Maar het ging dus wel heel wat dieper dan dat. Bedankt voor de uitleg (die je niet verplicht was te geven, maar die het wel duidelijker voor me heeft gemaakt). :)

Veel sterkte trouwens! Het is nooit gemakkelijk om deze keuze te maken.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:52

Polly schreef:
Gini schreef:
Ik vraag me wel af of dit paard echt zo hopeloos is als gedacht. Zoals ik het lees heeft het paard een ongeluk gehad en heeft die daardoor een soort trauma opgelopen. Is het zeker dat die nooit meer bereden kan worden? Wat is er dan al gedaan met het paard om tot deze conclusie te komen?
Ik heb het gevoel dat ik een deel van het verhaal mis?


En juist voor mensen zoals jij die het weer helemaal willen uitvlooien en het wiel weer opnieuw willen uitvinden is het beter een dergelijk dier te laten hemelen.
Sorry.


Sorry voor wat? Het verkeerd begrijpen van mijn bericht of het feit dat je me daardoor onterecht toebedeeld tot een categorie "mensen zoals ik".

Zoals ik al had aangegeven dacht ik wel dat ik de situatie niet helemaal snapte en een deel van het verhaal miste. Ik dacht namelijk dat het ging om een paard dat alleen maar onder het zadel gekke kuren had en dat dat bij een beetje kundige ruiter met klik wel goed zou komen. Nu weet ik dat het allemaal net iets anders zit.

Vragen stellen wanneer je iets niet snapt is geen fout.

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:46

Heel erg bedankt allemaal. Droomy en StalNollie ook bedankt voor het aanbieden. Ik heb een heel dubbel gevoel in ieder geval, maar het is beter zo. Iedereen ook bedankt, voor alles is een eerste keer. Dat blijkt maar weer.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:57

Veulen84 schreef:
Dapper hoor.

Wat is tegenwoordig een goede plek om een gezond groen paard te kopen?

Wat zoek je

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 00:55

StalNollie schreef:
Veulen84 schreef:
Dapper hoor.

Wat is tegenwoordig een goede plek om een gezond groen paard te kopen?

Wat zoek je


Niet voor mezelf, maar voor een vriendin. Ze is alle bij een paar handelaren geweest, maar veel paarden waarvan je al ziet dat er medisch iets mis mee is.

Ze zoekt een ruin tussen de 2,5 en 6 jaar. Groen of heel onervaren. Liefst 1 met een koppie en karakter. Ze valt voor een beetje meer de heftige (en soms hufterige) types, niet neurotisch. Niet te klein minimaal 1,55. Uiteindelijk wil ze er graag mee de dressuur en spring in.

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:42

Via Sporthorses? Probeer anders eens www.dressuurstalhulsman.nl. Hij heeft vaak ook goede veelzijdige paarden. Zijn altijd gezonde eerlijke paarden.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 08:44

Opzicht moet dit makkelijk te vinden zijn. Maar is het budget laag?
Op facebook site worden particulier hele leuke beestjes aangeboden

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 10:02


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:07

Bij een fokker?

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:23

Ik zou mijn paard nooit, maar dan ook nooit, vooral als hij geen pijn heeft (ookal kan ie niet meer rijden) naar de slacht brengen. Als t paard in pijn leeft zou ik hem euthaniseren. Maar geen slacht, dan eet je je eigen paard straks misschien wel in een frikandel.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:27

Dat is een andere discussie en hier niet ter sprake

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:29

Precies StalNollie, Arabier heeft zich ook duidelijk niet ingelezen in de slacht. Aangezien ze niet altijd voor consumptie geslacht worden.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:31

Oo pardon

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:38

Arabier schreef:
Ik zou mijn paard nooit, maar dan ook nooit, vooral als hij geen pijn heeft (ookal kan ie niet meer rijden) naar de slacht brengen. Als t paard in pijn leeft zou ik hem euthaniseren. Maar geen slacht, dan eet je je eigen paard straks misschien wel in een frikandel.


Ik zou niet weten wat daar erg aan is dat het dier gegeten wordt. Wat er bij de Rendac mee gebeurd na euthaniseren is ook niet al te fris. Ik denk dat het dier bij de slager met meer respect behandeld wordt dan bij de destructie. Daarnaast denk ik dat de dood d.m.v. schieten voor het dier ook prettiger is want het gaat veel sneller dan inslapen. Voor het dier überhaupt in de gaten heeft wat er gaat gebeuren is het al gebeurd en merkt hij niks meer.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:44

Liever niet te reageren daar zijn andere topics over

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:03

Ik heb mijn pony te koop staan, ik begin de tekst met dat hij 6 jaar is en bij ons is geboren.
En dat we hem verkopen omdat de ruiter te groot voor hem is geworden en daarom over gaat op de paarden.

Vraagt er iemand: hoe lang is hij bij jullie en wat is de reden van verkoop

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:17

Gooiske schreef:
Ik heb mijn pony te koop staan, ik begin de tekst met dat hij 6 jaar is en bij ons is geboren.
En dat we hem verkopen omdat de ruiter te groot voor hem is geworden en daarom over gaat op de paarden.

Vraagt er iemand: hoe lang is hij bij jullie en wat is de reden van verkoop

Lezen is moeilijk hoor. :')

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:48

Gooiske schreef:
Ik heb mijn pony te koop staan, ik begin de tekst met dat hij 6 jaar is en bij ons is geboren.
En dat we hem verkopen omdat de ruiter te groot voor hem is geworden en daarom over gaat op de paarden.

Vraagt er iemand: hoe lang is hij bij jullie en wat is de reden van verkoop


Die vragen kreeg ik ook met enige regelmaat toen ik mijn pony te koop had staan. Of hoe oud ze was, terwijl dat ongeveer 3x genoemd werd. Ik heb toen gereageerd dat als ze echt geinteresseerd zijn, dat ze de advertentie moeten lezen voor ik vragen krijg waar al antwoord op is gegeven in de tekst :o

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:03

Ik kom dit topic nu pas tegen, maar ik heb ook een bijdrage!
ik had een onbeleerd paard te koop (lees: niet zadelmak en nog zéker geen ruiter op gezeten) en alleen voor ervaren mensen door haar gevoelige karakter.

Krijg ik een reactie van een vader met de vraag of ze braaf is met kinderen.
Op zich geen rare vraag dus ik antwoord erop met ze is lief met mensen, maar dat ik niet weet hoe ze specifiek met kinderen is.
Antwoord die man terug met 'ik bedoel voor te rijden want we zoeken een paard waar mijn dochter op kan leren rijden' :+

Daar heb ik braaf op geantwoord dat hij misschien de advertentie eens kan lezen en ik denk dat ze niet de personen zijn waar ik naar op zoek was :evaw:

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:18

Wij hebben afgelopen weekend hetzelfde maar dan andersom meegemaakt. We gingen kijken naar een merrie die volgens de marktplaats advertentie "makkelijk en licht te rijden was".

Eenmaal daar bevestigden ze dat ze waarschijnlijk bij de vorige eigenaars betuigd was en 2x een zadel erop was gegooid waardoor ze gewoon géén idee had wat ze moest als we druk zetten met de benen. Ze had ook gewoon géén balans. Tot zover makkelijk te rijden dus :')
(Ze was verder wel héél lief en braaf hoor, ze bleef gewoon keurig stilstaan.)

kunamosity
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:41

droomy schreef:
Wij hebben afgelopen weekend hetzelfde maar dan andersom meegemaakt. We gingen kijken naar een merrie die volgens de marktplaats advertentie "makkelijk en licht te rijden was".

Eenmaal daar bevestigden ze dat ze waarschijnlijk bij de vorige eigenaars betuigd was en 2x een zadel erop was gegooid waardoor ze gewoon géén idee had wat ze moest als we druk zetten met de benen. Ze had ook gewoon géén balans. Tot zover makkelijk te rijden dus :')
(Ze was verder wel héél lief en braaf hoor, ze bleef gewoon keurig stilstaan.)


Dat is altijd zo jammer, vooral als je er een eind voor hebt moeten rijden en je een heel ander idee van het paard had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:54

Droomy, zoiets had ik ook een aantal jaar geleden. Zijn van zuid holland naar groningen gereden, voor een merrie die zogezegd braaf zou zijn. Braaf en bomproof was echt een must, want ik had eerder dat jaar m'n rug gebroken.

Komen we daar, meisje had er 2 rondjes op gereden en toen mocht ik. Bij mij bleef ze alleen maar stilstaan dus ging iemand met meer lef erop. Die gaf 1x goed been (geeneens overdreven hard) en die is vervolgens van dat paard af gelanceerd.

Als ik erop had gezeten had ik in een rolstoel beland. Tot zover 'braaf en echt bomproof'.. en ze wist dat ik m'n rug had gebroken maar ze was echt heel lief en rustig zei ze..

Ik snap echt niet dat men dat nog steeds doet. Als je weet dat je paard niet mak of licht te rijden is, waarom adverteer je er dan mee.. ik snap het echt niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:01

Aan de andere kant stapten op de stal waar ik voorheen werkte met de handelspaarden regelmatig mensen op dat ik dacht: je kunt wel en bomproef paard willen, maar dat gaat je niet lukken als je zelf zo rijdt.

Het blijft lastig. Ik heb echt een waanzinnig brave merrie. Zo een die altijd bij je blijft, meedenkt en zonder streken. Mijn nichtjes lopen en rijden er zo op rond.

Maar een bijdehante puber vorig jaar ging bijna mis. Grof rijden, zoals blijkbaar nogal eens geleerd wordt op de manege, werd direct afgestraft. Tsja, ze is een eigen paard, dus heeft niet wekelijks een ander op de rug. Is superlief en braaf, maar kan blijkbaar niet tegen onrecht.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:05

Ja precies!
Ook gehad. Meermaals.
Paard leek wel zadelmak geboren zo braaf.
Ook al parcourtjes mee gesprongen, buitenrit mee gemaakt. Nergens van onder de indruk.
Maar wel gewoon netjes aan de hulpen gereden.
Komt er een manege meisje opzitten, dan denk je toch wel dat dat kan matchen. Maar die pleurt er bij het aandraven zo hard de hak in, dat het paard zich dood schrok en het op een lopen zette.
En dan krijg je te horen dat het een gemeen paard is, of niet goed gereden. Want prinsesje kan natuurlijk héél goed rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:07

Er zullen absoluut rotte appels tussen zitten hoor.

Alleen in mijn geval was het iig echt geen 'hak' erin. Alleen t paard moest wel lópen.
Hebben het dus niet overmanegeprinsjesjes of onkundige ruiters :+
En dat was dus blijkbaar teveel gevraagd. Nog nooit zo blij geweest dat ik dáár niet opzat...

Verklaarde wel gelijk waarom de eigenaresse er na 2 rondjes al weer vanaf was. Je kan mij niet wijs maken dat dat dan de aller eerste keer is dat 't paard dat doet...

Daarom verbaast het me ook zo dat het nog steeds gebeurt. Er zit toch een grof verschil tussen 'licht gereden' en 'twee keer een zadel op gehad'. Dat is niet 'licht gereden'.