De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:22

Hoe noem jij het dan als iemand er na een paar maanden ineens achter komt :)* de meiden kunnen nog 3 jaar niet rijden.

Uit de reactie dat ze nu ineens alleenstaand moeder is. En het dier daarom weg moet.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:29

Maar daarmee ken je toch mogelijk het hele verhaal niet?

Ik zeg dat ik mijn paard heb verkocht vanwege ziekte van mijn moeder, meer info wil ik niet geven maar daarmee ken je niet het hele verhaal.
Misschien naief dat ik uitga van het goede van de mens maar ik ga ervan uit dat we niet het hele verhaal kennen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:30

Zullen we het topic dan maar sluiten?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:33

Dat kan niet, dan moet je een mod vragen :')

Valt me gewoon op dat er zo geoordeeld word over iemand die mogelijk in een nara situatie zit.

Maar oordeel gerust verder ik kruip weer onder mn steen :evaw:

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:36

Die nare situatie kwam later pas naar boven. dus er werd daar dus niet over geoordeeld.

Veel plezier onder de steen :j

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:36

Anoniem schreef:
Ik kocht een pony en een paar jaar geleden besloot ik dat ik er geen zin meer in had. En pony is dus de deur uit gegaan. Was in 3 dagen tijd zo'n beetje besloten. Jeetje, wat een rotmens ben ik :+

Paard vind het echt niet erg hoor; die geeft om een hap eten en een schone stal. En of dat ie gereden of geslingerd wordt en door wie zal 'm aan z'n reet roesten. Of op welke stal.

Ik bedenk me net dat ik in die 3 jaar dat ik die merrie had geloof ik ook 5 of 6 keer van stal ben gewisseld. Drama drama drama!

:+
(Lees alsjeblieft een béétje sarcasme erin)

Dit is ook wel weer wat kort door de bocht.Paarden en andere dieren kunnen zich wel degelijk hechten aan hun eigenaren en stalgenootjes.Maar bij een goede en geschikte nieuwe eigenaar komt dat dan ook weer.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:28

Ik heb een vraagje voor de handelaren of anderszins ervarenen onder ons: wat bedoelen ze ermee als in een advertentie staat dat iets weer opgepakt moet worden? In mijn geval dan dat ik belangstelling heb voor een betuigd paard wat in het verleden ook onder het zadel is geweest,maar dat moet weer opgepakt worden? Betekent dat dan dat ik eraf gegooid wordt als ik er op zou willen gaan,of toch niet?

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:32

anjali schreef:
Ik heb een vraagje voor de handelaren of anderszins ervarenen onder ons: wat bedoelen ze ermee als in een advertentie staat dat iets weer opgepakt moet worden? In mijn geval dan dat ik belangstelling heb voor een betuigd paard wat in het verleden ook onder het zadel is geweest,maar dat moet weer opgepakt worden? Betekent dat dan dat ik eraf gegooid wordt als ik er op zou willen gaan,of toch niet?


Hangt een beetje van het paard af of je eraf word gegooid.
Sowieso eerst vragen hoe lang het geleden is dat er voor het laatst iemand op heeft gezeten.
Verder geef ik je de tip om het paard eerst weer te gaan beginnen met "beleren" alszijnde alles wat in een beleer proces voorkomt herhalen, dan zie je vaak vanzelf wel waar het paard uiteindelijk het meeste moeite mee heeft.
In ieder geval niet er zomaar opstappen, mensen gebruiken die term al heel gauw (sommige mensen gebruiken hem met 2 maanden niet ohz rijden al en anderen met 5 jaar)

cobiieJarig

Berichten: 7302
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:37

Met "weer opgepakt moet worden" zou ik verwachten dat het dier in het verleden onder het zadel heeft gelopen maar dat dat lange tijd niet meer is gedaan.
Mogelijk zijn ze voor de verkoop er weer op aan het rijden (dan zou die aan kunnen voelen als een net zadelmak dier) of ze hebben daar de tijd/geld niet voor en kan je hem dus niet echt uittesten onder het zadel.

Verstandigste is om goed door te vragen bij de verkoper.

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:39

anjali schreef:
Ik heb een vraagje voor de handelaren of anderszins ervarenen onder ons: wat bedoelen ze ermee als in een advertentie staat dat iets weer opgepakt moet worden? In mijn geval dan dat ik belangstelling heb voor een betuigd paard wat in het verleden ook onder het zadel is geweest,maar dat moet weer opgepakt worden? Betekent dat dan dat ik eraf gegooid wordt als ik er op zou willen gaan,of toch niet?


Dat het paard niet recent nog onder het zadel is geweest. Hoe ze dan reageren verschilt echt per paard, ik ken er waar je na een jaar een zadel opgooit en mee op buitenrit kan, ik ken er ook die na een maand zowat opnieuw zadelmak gemaakt moeten worden. Ik zou wel proberen te achterhalen hoe lang/wanneer hij onder het zadel is geweest. Als er 10x iemand opgezeten heeft om te beleren jaren geleden heb je waarschijnlijk meer werk dan als het paard jarenlang bereden is geweest maar het laatste halfjaar alleen voor de wagen heeft gestaan. Kan echt alle kanten op dus.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:47

In dit geval gaat het om een oud paard,dat twee jaar geleden nog wel bereden is,maar verder alleen nog aangespannen.Hij staat bij een handelaar die ik gebeld heb,maar meer dan deze informatie kwam er niet. Het beste is natuurlijk even te gaan kijken,maar hij staat op urenlange afstand en ik moet daar een chauffeur voor charteren omdat ik zelf alleen een fiets heb.Vandaar dat ik eerst iets meer zekerheid wil dat het zou kunnen klikken!

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:50

Als je een paard zoekt waar je simpel mee kan wegrijden, zou ik het niet doen. Of hij moet zorgen dat het dier een paar keer bereden word zodat het kan worden voorgereden en uitgeprobeerd. Je kan nog zoveel klik hebben ernaast, dat zegt niets over hoe ze onder het zadel zal zijn.

HopeMyDay

Berichten: 1282
Geregistreerd: 04-12-16

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:55

Als je de tijd en ervaring hebt om het vanaf 0 uit te zoeken is zo'n paard altijd een prachtige uitdaging. Als je daar geen zin in hebt moet je het niet doen. Het kan heel simpel gaan maar het kan ook een flinke uitdaging worden.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:09

0000 schreef:
Als je een paard zoekt waar je simpel mee kan wegrijden, zou ik het niet doen. Of hij moet zorgen dat het dier een paar keer bereden word zodat het kan worden voorgereden en uitgeprobeerd. Je kan nog zoveel klik hebben ernaast, dat zegt niets over hoe ze onder het zadel zal zijn.

Hier heb ik wat aan. Ik denk inderdaad dat het het beste is dat ik deze verkoper vraag het paard eerst enkele malen te laten berijden om te kijken wat hij dan doet.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:32

Hou er wel rekening mee dat prijs daarbij kan stijgen of pony al weg is

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:34

Toch zou ik dat risico wel willen lopen dat hij dan maar wat duurder is of weg.
Tenminste als je een fijn paard onder het zadel wilt en daar niet in wilt gokken.
Voor een handelaar stelt het vaak niet zoveel voor hem een paar keer onder het zadel te hebben en dat ze hem voor kunnen rijden.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 18:51

Het is gewoon een puntdat ik momenteel moeilijk zit met vervoer,en dat ik dan meteen een trailer wil meenemen.Maar ik heb geen zin in een miskoop en al zeker niet in verongelukken.Dit paard spreekt me aan vanwege uiterlijk en afstamming.Ik ga nog eens in overleg.Hij is 20 en ik wil juist een oudje.Omdat ik zelf ook op leeftijd ben.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:07

Waar staat ie ( mag ook pb) misschien staat hij in me buurt klim ik er wel op voor je

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:22

anjali schreef:
In dit geval gaat het om een oud paard,dat twee jaar geleden nog wel bereden is,maar verder alleen nog aangespannen.Hij staat bij een handelaar die ik gebeld heb,maar meer dan deze informatie kwam er niet. Het beste is natuurlijk even te gaan kijken,maar hij staat op urenlange afstand en ik moet daar een chauffeur voor charteren omdat ik zelf alleen een fiets heb.Vandaar dat ik eerst iets meer zekerheid wil dat het zou kunnen klikken!

Kan zijn dat hij ergens last van heeft onder het zadel, maar aangespannen niet, kan zijn dat vorige eigenaar wegens eigen klachten is gaan mennen. Kan zijn dat de kinderen er niet meer naar omkeken en vader/opa/... enkel menner is en geen ruiter. Kan dus onschuldig zijn, kan probleem zijn. Maar als er geen gezondheidsprobleem is, dan zou een paard dat netjes aan het werk is gebleven niet zo makkelijk een probleem moeten hebben met weer rijden ipv mennen.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:42

StalNollie schreef:
Waar staat ie ( mag ook pb) misschien staat hij in me buurt klim ik er wel op voor je

Hij staat in Overijssel,terwijl ik in Eindhoven woon.Mijn eigen oudje is vorig weekend plotseling overleden en daar heb ik zo'n moeite mee dat ik nu snel een andere wil hebben en nu merk dat ik ondanks mijn ervaring echt alles fout ga doen wat maar fout kan,omdat ik snel een andere wil hebben.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:01

StalNollie schreef:
Waar staat ie ( mag ook pb) misschien staat hij in me buurt klim ik er wel op voor je

Lief aangeboden. Je hebt pb.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 20:20

Waar in Overijssel? Misschien kan ik ook wel iets voor je betekenen?

Yom
Berichten: 3780
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:30

Kijk, het wordt zo een gezamelijk bokt paard, ieder doet wat :)

Maar ik zou denken dat er genoeg keuze is in oudere paarden die nog wel gereden worden niet?

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 10:51

Yom schreef:
Kijk, het wordt zo een gezamelijk bokt paard, ieder doet wat :)

Maar ik zou denken dat er genoeg keuze is in oudere paarden die nog wel gereden worden niet?

Dat valt best tegen hoor. de meesten die een oud paard hebben denken dat ze die niet meer kunnen aanbieden.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:21

Anjali had je nog pb terug gedaan