De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:13

Nee kan me voorstellen dat je daar blij mee was dat jij daar niet op zat.
Ik begrijp dat ook niet dat mensen dat doen. Daar heeft toch niemand wat aan.

Zo had ik eigenlijk tegelijk met die hele brave een hele rillerige te koop staan.
Eerlijk paard maar daar moest je echt heel gedoseerd en fijn je hulpen op geven, maar toch wel doortastend rijden anders ging ze met je spelen.
En die informatie heb ik altijd gegeven. Want net zoals er mensen zijn die een brave zoeken, zijn er ook mensen die juist meer pit willen. Op elk potje past een dekseltje. :)
En daar kwam een fel maar leuk ruitertje van net 18 op af die van een felle pony afkwam. Die was dus wel wat gewend. Nog regelmatig bericht van gehad want ze was enorm blij met het paard.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:28

Ik was bij mijn vorige paard heel eerlijk in de advertentie. Nogal een onzeker paard die zijn eigen krachten goed kende. Was vaak wel braaf maar kon soms ook alles doen wat niet mocht. Als zekere en handige ruiter had je hem daar vrij makkelijk doorheen zolang je eerlijk bleef. Buitenritten was ie erg groen in ook niet helemaal bomproof en ook dat stond erbij.

Een reactie van íemand die recreatief wou springen. Nou dat kon hij eigenlijk heel goed alleen ik had er af en toe een klein hindernisje mee gedaan dus geen topspringpaard was ook een PRE x springpaard maar qua bouw echt wel pre.

Komen ze aan vertellen de ouders mij dat ze een bomproof buitenrij paard zochten terwijl dochterlief in het contact alleen over springen praatte.

Je snapt het al na het proefrijden niks meer van gehoord :Y) maar wel zonde van mijn tijd want als de dochter eerlijk was geweest had ik ze niet laten komen _O-

Mensen vinden ook dat als je paard niet bomproof is hij maar minimaal 1000 euro waard is met alle spullen erbij :')

Born Free

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:43

Een bomproof paard bestaat in mijn ogen ook niet. Ieder paard kan een keer flink schrikken waardoor er iets gebeurd hoe braaf ze normaal ook zijn. Het is niet voor niets dat je vaak hoort dat de meeste ongelukken met de braafste paarden gebeuren, mensen worden dan ook nonchalant en zijn zelf niet goed bij de les.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:10

Anita45 schreef:
Een bomproof paard bestaat in mijn ogen ook niet. Ieder paard kan een keer flink schrikken waardoor er iets gebeurd hoe braaf ze normaal ook zijn. Het is niet voor niets dat je vaak hoort dat de meeste ongelukken met de braafste paarden gebeuren, mensen worden dan ook nonchalant en zijn zelf niet goed bij de les.

Hier heb je helemaal gelijk in. Maar soms vraagt iemand om medische redenen uitdrukkelijk om een heel braaf paard,en dan wordt er een paard gepresenteerd wat misschien best braaf is,maar dat bijv.al zeer lange tijd helemaal niet meer onder het zadel geweest is.En dan is er niemand om voor te rijden,zodat de aspirant-koopster er zelf maar op moet en meteen weer richting ziekenhuis gelanceerd wordt.De verkopers zouden hun te verkopen paarden iets beter moeten voorbereiden,of het anders vantevoren erbij zeggen dat dat niet gebeurd is.Dan kun je ook voor beide partijen veel tijd besparen.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:55

ik verkoop verschillende pony's en ook super braaf. maar zeg er altijd aan de telefoon bij dat ponys super braaf zijn bij mijn. en het altijd weer afwachten is bij een andere ruiter, maar dat ik dit wel altijd gelijk en snel heb gezien en daar ook eerlijk over me eigen uitlaat. daarna is het aan de mensen of ze komen of niet.

nu weer een vraag mensen op zoek naar een brave pony meisje komt van manege af. ik heb er een te koop staan onbeleerd of deze geschikt is?! weet nu niet of ze de adv goed hebben gelezen of wat ik daarvan moet denken. heb ze dan ook terug gestuurd of ze wel weten dat pony onbeleerd is en heb ze naar de adv verwezen. maar dat ze uiteraard wel welkom zijn.( nog geen reactie terug).

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:57

StalNollie schreef:
ik verkoop verschillende pony's en ook super braaf. maar zeg er altijd aan de telefoon bij dat ponys super braaf zijn bij mijn. en het altijd weer afwachten is bij een andere ruiter, maar dat ik dit wel altijd gelijk en snel heb gezien en daar ook eerlijk over me eigen uitlaat. daarna is het aan de mensen of ze komen of niet.

nu weer een vraag mensen op zoek naar een brave pony meisje komt van manege af. ik heb er een te koop staan onbeleerd of deze geschikt is?! weet nu niet of ze de adv goed hebben gelezen of wat ik daarvan moet denken. heb ze dan ook terug gestuurd of ze wel weten dat pony onbeleerd is en heb ze naar de adv verwezen. maar dat ze uiteraard wel welkom zijn.( nog geen reactie terug).

Eerlijk gezegd Nollie denk ik dat zo'n manegemeisje een pony wil waar ze nu op kan.Zoiets heb jij toch vast ook wel staan.

xSietske

Berichten: 237
Geregistreerd: 07-09-11
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:04

Hahaha geweldig topic :')

Ik heb niet iets heel grappigs, maar.. bijzonder..
Kreeg een mailtje met alleen de zin: "Kan ik hem overnemen"
Ik mailde terug of ze misschien iets overzichzelf kon vertellen en wat ze te bieden had qua wei etc, kreeg ik terug: "ik heb interesse in uw pony"

Wist niet zo goed wat ik er mee aan moest haha :')

be your own hero.

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:31

xSietske schreef:
Hahaha geweldig topic :')

Ik heb niet iets heel grappigs, maar.. bijzonder..
Kreeg een mailtje met alleen de zin: "Kan ik hem overnemen"
Ik mailde terug of ze misschien iets overzichzelf kon vertellen en wat ze te bieden had qua wei etc, kreeg ik terug: "ik heb interesse in uw pony"

Wist niet zo goed wat ik er mee aan moest haha :')


Dat vertrouw ik meestal al niet :n
Een reactie die ik ook gekregen had was 'ik wil uw paard, krijgt sowieso een goede thuis'.
En toen ik vroeg hoe ze gehouden zou worden was de reactie 'goed' >;)

My happy place is at the barn :D

xSietske

Berichten: 237
Geregistreerd: 07-09-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:51

Jazzie03 schreef:
xSietske schreef:
Hahaha geweldig topic :')

Ik heb niet iets heel grappigs, maar.. bijzonder..
Kreeg een mailtje met alleen de zin: "Kan ik hem overnemen"
Ik mailde terug of ze misschien iets overzichzelf kon vertellen en wat ze te bieden had qua wei etc, kreeg ik terug: "ik heb interesse in uw pony"

Wist niet zo goed wat ik er mee aan moest haha :')


Dat vertrouw ik meestal al niet :n
Een reactie die ik ook gekregen had was 'ik wil uw paard, krijgt sowieso een goede thuis'.
En toen ik vroeg hoe ze gehouden zou worden was de reactie 'goed' >;)


Ik gok gewoon een jong meisje, maar heb niet meer gereageerd :x

be your own hero.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:14

Anjali nee op moment heb ik dat niet staan ( en word ook niet aangeboden in adv) en stond in de vraag bij het bericht ook bij om welke pony het zou moeten gaan( bied er twee aan) ze benoemde dan ook degene die onbeleerd was op ( heb wit en bruin te koop )

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:54

StalNollie schreef:
Anjali nee op moment heb ik dat niet staan ( en word ook niet aangeboden in adv) en stond in de vraag bij het bericht ook bij om welke pony het zou moeten gaan( bied er twee aan) ze benoemde dan ook degene die onbeleerd was op ( heb wit en bruin te koop )

Misschien maakte ze haar keuze op basis van uiterlijk,dat is ook normaal bij onervaren manegemeisjes.

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 19:04

Misschien onduidelijk verwoord maar haar moeder berichte mijn voor haar dochter

HopeMyDay

Berichten: 1278
Geregistreerd: 04-12-16

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:07

Ik had een tijdje geleden voor vrienden van ons een appaloosa hengst uit Engeland te koop staan, best een mooi paardje en heel braaf met rijden/aangespannen rijden en voor een hengst absoluut geen hengstengedrag, wel een beetje zenuwachtig maar als je een rustige ruiter bent is het een schat van een paard.
Nou kwam er dus iemand proefrijden die in het contact zei dat ze op zoek was naar een nieuw paard omdat ze haar huidige merrie niet aan kon maar ze zou wel een hele rustige ruiter zijn.
Nou kan ik me daar iets bij voorstellen dus heb ik haar laten komen.
Het eerste wat ze zei toen ze de stallen in kwam "woo dat is een mooi paard" daar kreeg ik al kriebels van, het was een heel klein vrouwtje van rond de 50 die mij pas toen ze in de stallen stond vertelde dat haar tinker merrie van 17 "vervelend merriegedrag" vertoonde en haar daarom niet aankon.

Ik heb zelf het paard waar ze voor kwam rijden voorgereden en ze gaf zelf aan wanneer ze erop wilde zitten dus vrouwtje erop. Ze zat zo gespannen dat ik voordat ze wegreed al aan het paard zag dat dat niet goed ging komen, ze zette toch door en lag bij pas 1 languit over de bakrand heen en paardlief stond aan de andere kant van de bak te bibberen.
Paardlief werd meteen "levensgevaarlijk" genoemd terwijl ze met groot gestamp het erf verliet.. tja typisch geval van zelfoverschatting

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:07

Had je in dat geval niet liever eerst even paard aan de longe geklikt en even er naast meegelopen tot de ergste spanning er af was gegleden? Doe ik wel bij potentieel nieuwe bijrijdmeisjes. En mijn pony is 26,5 jaar oud (maar wel met "karakter" 0:))

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:15

Ik loop er ook altijd eerste rondje naast. Kan ik gelijk wat meer vertellen of ruiter gelijk sturen

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:53

StalNollie schreef:
Ik loop er ook altijd eerste rondje naast. Kan ik gelijk wat meer vertellen of ruiter gelijk sturen

Heel goed.Ik bracht altijd iemand mee als ik een paard ging bekijken,die hem inderdaad even kon vasthouden of meelopen. omdat je niet weet wat je aantreft als je ergens gaat kijken,en er ter plekke niet altijd hulp aanwezig is.

HopeMyDay

Berichten: 1278
Geregistreerd: 04-12-16

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:21

Ik loop er normaal gesproken ook altijd naast maar de vrouw gaf zelf aan wat ze wilde, ze wilde per se niet dat ik ernaast liep want dan zou ik dingen kunnen "verbergen"
Nouja, gekke mensen :j

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:44

HopeMyDay schreef:
Ik loop er normaal gesproken ook altijd naast maar de vrouw gaf zelf aan wat ze wilde, ze wilde per se niet dat ik ernaast liep want dan zou ik dingen kunnen "verbergen"
Nouja, gekke mensen :j

Nu weten jullie in elk geval meteen dat dit geen passende combinatie was of zou worden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:39

Ik was ook doodsbang bij het proefrijden bij mijn huidige paard en ik wilde juist dat de eigenaar erlangsliep. nadat ik ontspanden ben ik zelf gaan rijden en heb ik hem gekocht. Thuis zelfs eerst een ander aantal keren laten rijden omdat ik niet wilde dat mijn spanning het paard beïnvloedde op een vreemde plek. Eerste keer er zelf op aan de longe en zo uitgebreid en inmiddels vertrouwen wij elkaar en gaat het super
Ik ben van een super zekere ruiter die overal opstapte na bevallen en een onvoorspelbaar gevaarlijk paard erg onzeker en bang geworden. dat ik bij een handelstal tijdens het proefrijden 2 keer op een paard stapte waarvan 1 geen rem had en alleen volle rengalop door de bak ging en de andere al ontplofte toen ik ging zitten werkte daar niet aan mee. Vergeten te zeggen dat nr 2 net gebracht was en ze twijfelden hoelang hij ohz was. Fijn als je dan aangeeft een braaf rustig paard zoekt om vertrouwen op terug te krijgen

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:10

hoi, wie weet de naam van die vrouw aan wie je je pony/paard absoluut niet moet verkopen/weggeven?
ze is voor oplichting veroordeeld maar schijnt weer actief te zijn..

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:56

Zag vandaag deze trieste advertentie op FB:

'Te koop voor een goed tehuis: hengstveulen kruising fjord-appaloosa. (Moeder 143 vader 162). Hij is 6.5 maand oud. Ontzettend lief, wordt graag oneindig lang geborsteld door mijn dochtertjes. Loopt braaf mee en geeft ook netjes hoefjes. Wij zijn stapelgek op hem alleen duurt het te lang voordat mijn meiden en ik kunnen rijden. Inruil voor een leuke lieve grote pony/paard is dus mogelijk.'

Dat weet je toch verdorie ook al op het moment dat je het dier koopt. Veulentje is gekocht toen het een week oud was en is nu een half jaar oud en krijgt weer een schop onder zijn kont. Dan behandel je een dier toch als een wegwerpartikel. Kan hier zo verschrikkelijk boos om worden.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:26

Anita ik ken de adv maar waarom zou je het hier delen worden zoveel ponys verkocht. Hier staat tenminste een eerlijke rede bij niks mis mee. Veulentje krijgt heus wel weer leuk huisje is namelijk een leuk dier.

Anita45

Berichten: 1324
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Mantinge (Drenthe)

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:30

Vind jij dat normaal dan dat je een veulen koopt en als hij een half jaar oud is hem weer verkoopt omdat je er nog lang niet op kunt rijden? Het spijt me hoor maar dat weet je toch een half jaar eerder ook, koop het diertje dan niet.

Mijn Fjorden:
Meline (Havstad) moeder van:
Celony┼ en Djambo (Balony) - Ferro, Hindra, Indre, Jilco (verkocht) en Luco┼ (Karant) - Gino (Rudsmo Råssar) - Kayo (Anton, verkocht) - Mirko (Topas), grootmoeder van: Leneke (HindraxKventin) - Mara en Nolan (IndrexTopas) - Marinde en Nivar (HindraxTopas)
Topas staat bij ons ter dekking

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 02:03

Maar dat is toch geen schande?
Het is geen kind die je weg doet omdat ie 4jr niet naar school mag en je er Op moet letten.
We zijn allemaal mensen en misschien hebben deze mensen zich erin vergist, kan toch?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110480
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 06:19

Misschien de maat verkeerd ingeschat en tegen de tijd dat het dier oud genoeg is, dat de kids mogelijk al weer uit gegroeid zijn.
Tja, niet handig maar wel zo eerlijk. Ik zie het probleem ook niet.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers