De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:18

Als dat paard normaal gesproken 2x zo duur zou zijn, dan is 15.000 wellicht voor dat paard wel normale prijsklasse. Heb het paard overigens niet gezien, maar een paard met genoeg kwaliteit is niet meteen brandhout omdat ie een bemerking heeft.

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...


Anoniem

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:21

Maar het betreffende paard heeft geen wedstrijdervaring. :+

Het is niet alleen de bemerking, het is alles bij elkaar; L getrained, geen wedstrijdervaring, en met bemerking.

Ik gok op een nulletje teveel.

Mer1980

Berichten: 18817
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 13:54

Inderdaad als het paard ZZ-Z / PSG loopt +/-14 jaar is en een bemerking heeft dan kan ik ook beter inkomen in 15K

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 15:56

Maar hoe oud is het dier? Bij zadelmak tot het L gereden, lijkt mij een jong dier?

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 20:30

Prijzen stijgen maar er word ook absurd veel gevragen vind ik. En gewoon niet zakken in prijs.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 21:57

Nou ja, de markt heeft het laatste woord, je kunt vragen wat je wil en je poot stijf houden, maar als niemand je paard koopt voor wat je in gedachten had houdt het toch op.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:46

Ik kwam deze laatst tegen op Tumblr, moest gelijk aan dit topic denken :=
AfbeeldingAfbeelding

Why change the past, when you can own this day?

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:13

Haha die vind ik wel heel leuk geschreven! Duidelijk dat diegene zelf wel snapt hoe het zit maar dat er bij de klanten niet helemaal in krijgt.

Ben benieuwd, hier gaat er van de week ook weer eentje het internet op. Superfijn werkwillig dier maar geen beginnerpaard. Houd mijn hart nu al vast voor wat daar straks opklimt O:)

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:00

Ja dat reageerde de persoon zelf ook in de comments, ik stel me die client voor als een rotverwend nest :=

Veel succes met de verkoop!

Why change the past, when you can own this day?

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:04

Ben momenteel aan het mee kijken voor een paard voor een vriendin. Mijn hemel wat een geld word er gevraagd voor een beetje brave allrounder
Lees, beetje ongecompliceerd te rijden dressuur paard die ook een braaf sprongetje kan maken.
Vind 10-15 duizend dan echt een hoop geld.
Of ben ik nou gek?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:07

Oef, dat is wel erg veel voor een allrounder. Zal wel met de tijd van het jaar te maken hebben, de winter is niet de meest ideale periode om een paard te kopen, heb ik zelf ook mogen ondervinden :')

Why change the past, when you can own this day?

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:15

Ik vind de prijzen ook wel serieus omhoog geschoten ineens hoor. Alleen als je echt goed gaat kijken zitten er uiteindelijk maar heel erg weinig tussen die echt fijn, braaf en simpel na te rijden zijn. De kwaliteitsvolle paarden kan ik me wel in vinden dat daar weer eens gewoon geld voor gevraagd word, er is ook jarenlang enorm toegelegd overal. Wat ik wel een grappig fenomeen vind is dat (meestal particulieren) met een echt heel simpel dier ineens ook die prijs denken te vragen/krijgen. Klik je heel verwachtingsvol een filmpje aan, krijg je een soort manegepaard te zien met nul beweging of souplesse. Ach, vragen mag altijd denk ik dan maar...

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:09

Zal het aan de kerst bonus liggen die mensen willen hebben dan? Haha
Nouja we zoeken rustig verder. Ik hoop dat ze geduld heeft en niet toe hapt op een veeeeel te duur paard haha

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:18

iemand die met me mee kan kijken naar mijn adv pony staat al even op mp maar krijg weinig echt geïnteresseerd wel veel mailtjes en apjes beantwoord en uiteindelijk ook kijkers gehad ( die ik zonder pony heb weg gestuurd.) maar op een of andere manier trekt de pony niet erg aan om echt langs te komen. ( kan ook aan kleur liggen schimmel) of misschien toch adv?

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:25

Heb je een link?

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:26

Stalnollie, ik ben wel benieuwd om welke pony het gaat.

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:28

doe het even in prive bericht want mag denk geen link plaatsen van bokt? of nu wel omdat het om mijn eigen adv gaat?

Froukje
Forever young

Berichten: 10835
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:33

Geen idee hoe dat zit?

Goede foto's iig, maar IMO echt te veel tekst. Ik krijg heel erg de neiging om halverwege af te haken.

Zou de belangrijkste dingen eruit halen en dan de tekst flink inkorten. Dat leest makkelijker/sneller waardoor mensen sneller alles lezen en geen onnodige vragen stellen.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:39

maar wat is overbodig, heb er juist bovenste stukje ingezet vanwege dat ik dan niet alle ouders krijg die hun 4 jarige erop willen zetten. ( heb adv al zo vaak doorgekeken en gelezen).

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:47

Ik vind het juist niet teveel tekst. Ik houd er juist van om veel informatie te krijgen over een pony. Ik vind de tekst netjes geschreven. Veel foto's, alleen jammer dat de 2 foto's met het grotere meisje onscherp zijn.
Maar aan de hand van de foto's kun je de pony erg goed zien. Je vraagprijs vind ik ook een nette prijs. Juist voor dit soort maat kinderpony's dacht ik dat er best veel vraag naar was.

Het enige wat ik me kan bedenken is de leeftijd en de kleur. De pony is nog erg jong, mensen zijn misschien toch vang dat deze over een jaar/anderhalf jaar gaat puberen. Als kinderpony voor jonge kinderen zoeken mensen toch vaak een iets oudere ervaren pony die al wat meer kilometers gemaakt hebben. En er zijn best wat mensen die geen schimmel willen. Ik moet toegeven dat een schimmel ook niet mijn voorkeur zou hebben, maar ik zou daar echt wel doorheen kunnen kijken als de pony verder helemaal voldoet aan mijn eisen.

Aan je vraagprijs vind ik het niet liggen. Heb je je pony ook al via Facebook aangeboden in ''horse sale / paarden kopen en verkopen''?
Ik heb het idee dat je daar best een groot bereik mee hebt.

Yom
Berichten: 3776
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:52

Je mag mij ook wel een pb sturen dat ik even mee kijk

StalNollie

Berichten: 9104
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:55

ja heb ik hem ook al aangeboden.
en opzich al wel iemand gehad die wilde hem voor 250 minder en dan voor een manege maar ik vind dit geen manege pony en dat heb ik hem ook verteld.(pony heeft zoveel meer in zijn mars)

en vind de prijs toch ook netjes (dacht ik).
en mensen weg gestuurd zonder pony meisje had pas 4 keer les gehad en opzich is het ook prima pony voor dit soort meisjes alleen dat meisje zou totaal geen begeleiding krijgen en dat durfde ik voor het meisje niet aan.

ik zat zelf ook te denken aan de kleur en de leeftijd ( en dan misschien toch prijs maar dacht dat deze toch erg netjes was)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:19

StalNollie schreef:
ja heb ik hem ook al aangeboden.
en opzich al wel iemand gehad die wilde hem voor 250 minder en dan voor een manege maar ik vind dit geen manege pony en dat heb ik hem ook verteld.(pony heeft zoveel meer in zijn mars)

en vind de prijs toch ook netjes (dacht ik).
en mensen weg gestuurd zonder pony meisje had pas 4 keer les gehad en opzich is het ook prima pony voor dit soort meisjes alleen dat meisje zou totaal geen begeleiding krijgen en dat durfde ik voor het meisje niet aan.

ik zat zelf ook te denken aan de kleur en de leeftijd ( en dan misschien toch prijs maar dacht dat deze toch erg netjes was)


Dat zou ik inderdaad ook niet doen naar een manege. En ook niet naar een jonge beginnertje zonder begeleiding. Een moeder die zelf goed rijdt en er zicht op heeft is dan toch anders.
Ik vind je prijs echt heel erg netjes hoor! Je kunt er ook 250,- afhalen, maar dan vind ik persoonlijk dat je de pony verkoopt onder de prijs en wellicht trek je daarbij ook verkeerde mensen aan. Mensen die er weinig verstand van hebben en een zo goedkoop mogelijke pony willen kopen.

Wellicht helpt het om er gelijk al een rijfilmpje bij te plaatsen. Eén met een heel kleintje erop om te laten zien hoe braaf hij is (met begeleiding) en ééntje met een wat ervaren meisje om te laten zien wat hij in zijn mars heeft.
Verder zou ik het ook echt niet weten.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:14

Ik vind de prijs netjes.
Idd de kleur zou ik zelf ook op afhaken :o
Helemaal wit zou nog gaan maar hij heeft her en der wat vlekken en op zijn hoofd wat appaloosa kenmerken.
Daar moet je van houden.
( alhoewel hij opzich wel de looks en de uitstraling heeft)
Een goed paard heeft geen kleur maar door zijn jonge leeftijd kun je ook niet echt zeggen dat het een super betrouwbare kinderpony is.
Sommige mensen zullen miss ook afhaken op het feit dat hij papierloos is. Zelf zou ik er een hoge meerwaarde aangeven als hij ook voor de wagen beleerd zou zijn. Maar dat is persoonlijk. Verder valt het me op dat veel paarden en pony's veel langer op marktplaats staan ip het moment. Maar dat komt denk ik ook dat we de winter ingaan.
Ik zou denk meer foto's plaatsen met wat hij allemaal gedaan heeft, bijv het buitenrijden, verkeer wat langsgaat, met andere pony's rijden, sprongetje, etc

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:29

Ik heb de advertentie niet gezien, maar als ik denk aan een pony, dan zoeken de meeste ouders toch een super brave pony en nemen minder snel het risico met een jongere pony...
Tenminste dat zou ook mijn insteek zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Fly_high, IASCrawler, Lalladidoo, lina1998, Nicollevs en 119 bezoekers