PRE Derrote II (Cautivo XIII) weer op concours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

PRE Derrote II (Cautivo XIII) weer op concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-15 15:21

Afgelopen zondag heb ik mn puppy Gijs(zo noemen we hem op stal) weer meegenomen op concours. Dit keer in de L1.

Gijs is 6 jaar, ongeveer 1.60m, doet heel erg zijn best en wil heel graag werken. Alleen vind hij andere paarden heel erg eng.

Gijs moet echt km maken en ik moet leren om met zijn spanning om te gaan. Hij kruipt soms helemaal in zn schulpje en dit uit zich dan in het niet voorwaarts zijn. Iemand tips?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zie dat hij op elke foto zn mond open heeft. Rechtsom zit hij vaster, zijn we mee bezig. Hij bouwde ook weer spanning op..

In de eerste proef kregen we 182 pnt en waren we 5e en in de 2e proef(veel spanning) waren we 4e met 176 pnt. Werd niet heel geutig gepunt...

Narcissa

Re: PRE Derrote II (Cautivo XIII) weer op concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 19:35

De open mond valt inderdaad wel op.

Wat meer kilometers maken en dat komt heus wel goed.
Knap paard!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:18

Wat een leukerd! Wat in mijn ervaring helpt bij paarden met spanning is het voorwaarts neerwaarts heel goed bevestigen. Als ze al spanning hebben en ze blijven ook nog eens in een hogere halshouding lopen bouwt het adrenalinelevel vaak alleen maar meer op. Lichamelijke ontspanning kan ook geestelijke ontspanning tot gevolg hebben. Zeker voor het L mag hij best nog iets langer en lager, de hals iets laten vallen en het neusje er wat uit. Als het lukt om hem telkens tussen de oefeningen door wat meer de neus eruit te laten duwen bestaat de kans dat je hulpen beter doorkomen en hij makkelijker door blijft bewegen. En verder heeft het uiteraard ook gewoon tijd nodig.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:27

Wat een gaaf dier zeg! Inderdaad wat meer de ontspanning gaan opzoeken, lekker doortrainen! :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 20:40

Leuk paard! Inderdaad veel kilometers maken en dan komt dat vast wel goed!
Over het niet voorwaarts zijn, ik zie op de foto's ook best een gespannen ruiter met af en toe een strakke hand. Dit kunnen natuurlijk ook momentopnames zijn, maar zou het niet kunnen dat jij onbewust tegelijk voorwaarts wilt rijden en met de rem erop zit? Ik vind je punten ook best wel overeen komen met de foto's hoor, jullie hebben hier en daar nog wat werkpunten, maar komt vast wel goed! ;)

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 12:12

Ik ga mee met bovenstaande! veel kilometers maken en ontspanning zoeken op ander terrein! Komt vanzelf goed hoor! erg leuk paard! :D

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 13:17

Ik kan beamen wat 0000 zegt.

Mijn ene PRE durft ook op de rem te gaan staan en inwendig spanning op te bouwen.
Soms uit dit zich dan ook in de benen nemen aan 800km/u met eventueel nog enkele gekke sprongen er bij. :+

Als hij iets langer in de hals wordt gereden, dan ebt de spanning weg en gaat hij lopen uit zichzelf.
Was een tip van mijn Nederlandse juf die ik vanaf nu echt zal toepassen, want het werkt.

Veel succes!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:27

@0000: Daar zijn we ook veel mee bezig alleen op concours lukt me dat niet. Hij gaat dan achter het been en bit lopen. Neemt dan het bit niet meer aan. Dat doet hij thuis wel heel goed. Hij is verder niks gewend denken we, hij gaat al met sprongen vooruit. Maar bedankt voor je tip, is een bevestiging waar ik mee bezig ben.
@Snollygoster: Zie ik idd ook, terwijl ik juist heel ontspannen was. Mn miemiek denk ik... Ik ga er aan denken om vrolijker te kijken op de foto's. Die strakke hand ik weet niet waar dat vandaan komt, normaal juist een zachte open hand.

Verder trainen we gewoon lekker verder. Het is zo'n schat. Ook weer lekker het bos in!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:30

Ja mijn niet PRE deed dit vroeger ook altijd in de wedstrijden...overal achter kruipen en in zichzelf op slot gaan. Naast veel km's ging ik op een gegeven moment wat bach resque remedy geven voor wedstrijd en dat leek wel wat te helpen.

Mooi dier trouwens, ben benieuwd hoe hij uitgroeit.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:38

@Elisa2: Bedankt voor je tip. Hij zwaart al flink uit op het moment. Ben stiekum benieuwd hoe hij na de winter is qua kleur en body.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:54

[quote="Alenthe05]
@Snollygoster: Zie ik idd ook, terwijl ik juist heel ontspannen was. Mn miemiek denk ik... Ik ga er aan denken om vrolijker te kijken op de foto's. Die strakke hand ik weet niet waar dat vandaan komt, normaal juist een zachte open hand.

Verder trainen we gewoon lekker verder. Het is zo'n schat. Ook weer lekker het bos in![/quote]

Dan is het misschien toch iets onbewust of zo. Ik reed vroeger ook een paard waarbij m'n moeder altijd zei "zit er niet zo gespannen op", maar ik voelde me helemaal niet gespannen. Als ik dan achteraf filmpjes en foto's bekeek zat inderdaad erg naar voren en met de rem erop, met opgetrokken krampachtige benen, ook geen idee waar dit vandaan kwam :')

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:54

Wat mij opvalt is dat je op bijna alle foto's ietsje naar voren zit met je bovenlichaam. Daarmee kun je hem ook onbewust zelf op de rem zetten. Was bij mij in ieder geval wel het euvel van op de rem gaan in de proef. Voor de rest gewoon lekker kilometers gaan maken.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:25

Ziet er goed uit! het is echt een knap paard :D :D
Lekker veel kilometers maken en dan komt het vanzelf allemaal wel, het kan niet gelijk allemaal perfect gaan.

Ik ben echt heel benieuwd hoe hij er over een jaartje uit gaat zien! Veel success :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:46

Op elke foto heeft hij zijn mond open, je kan letterlijk door de andere kant weer naar buiten kijken.
Misschien is het deels spanning van hem of van jou? Of de combi hoofdstel+bit wat niet helemaal werkt voor hem?
Verder ziet het er erg netjes uit :)

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 12:18

@bobje26: thuis heeft hij zn mond dicht. Spanning denk ik. Kan altijd een x een lage neusriem gaan proberen. Maar hij knabbelt ook de hele tijd op t bit.