Een eigen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sara_4027

Een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 14:24

Hallo,
Ik mag van mijn ouders een paard,
Natuurlijk is het een droom om een eigen paard te hebben.
Maar ik ben bang dat ik nog niet de juiste ervaring heb om een eigen paard te verzorgen en de op de juiste manier te rijden zodat hij/zij niet scheef word of heel stijf.
En omdat ik nog best wel jong ben (15 jaar) ben ik bang dat ik als ik ga studeren tijd te kort heb om het paard te onderhouden. Wat denken jullie? zal ik nog een paar jaar wachten tot ik zeker ben dat ik het op de juiste manier kan verzorgen of rijden. Of zal dat allemaal vanzelf komen als ik een eigen paard heb.
groetjes sara

didiannemay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:42

Sara_4027 schreef:
Hallo,
Ik mag van mijn ouders een paard,
Natuurlijk is het een droom om een eigen paard te hebben.
Maar ik ben bang dat ik nog niet de juiste ervaring heb om een eigen paard te verzorgen en de op de juiste manier te rijden zodat hij/zij niet scheef word of heel stijf.
En omdat ik nog best wel jong ben (15 jaar) ben ik bang dat ik als ik ga studeren tijd te kort heb om het paard te onderhouden. Wat denken jullie? zal ik nog een paar jaar wachten tot ik zeker ben dat ik het op de juiste manier kan verzorgen of rijden. Of zal dat allemaal vanzelf komen als ik een eigen paard heb.
groetjes sara

Hoi, ik ben 14 en heb ook een eigen pony,denk eerst eens na over wat je wil gaan doen na de middelbare, ik zit in 4 mavo en wil graag havo doen dus ben nog wel 3 jaartjes bezig. Maar als je wilt gaan sturderen en het druk met school hebt beter niet.. misschien kan je eerst een verzorgpony zoeken en dan weetje of je er echt op voorbereid bent, hopelijk heb je er iets aan :)

friesiszwart

Re: Een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 14:44

Bespreek dit eens met je ouders, dat je zelf twijfeld?

Daarbij indien je je eerste paard hebt is het verstandig op een stal te staan waar de basisverzorging gedaan wordt hier kun je heel veel van leren. Daarbij als je met iets zit is er hulp aanwezig.

lhjw019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:03

Ik zou alle voor en nadelen goed op een rijtje zetten en dat met je ouders bespreken. Vraag aan je instructeur of hij/zij denkt dat je genoeg ervaring hebt om een eigen paard aan te schaffen.

Als je er echt niet uitkomt zou ik het niet doen. De kans dat het toch niet gaat werken is dan groot.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:34

Ik verplaats dit topic van ED naar -> YRT waar het hoort.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:33

Misschien eerst een lease-paard proberen? Dan zie je wat er allemaal bij komt kijken,je leert er veel van, en als het toch niet goed gaat kun je zo stoppen. En als het wel heel goed gaat kun je die misschien kopen! /3

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 16:40

Voor dat ik mijn paard kocht heb ik 2 lease-paarden gehad. Van alle 2 en van de eigenaren ontzettend veel geleerd omdat ze allebei totaal verschillend waren. Desondanks leer ik ook weer heel veel van mijn eigen paard, je komt dingen tegen en handelt naar instinct of op aanraden van stalgenoten (bijv. de 1001 en behandelingen van mok). Soms werkt het wel, soms niet en soms ga je op eigen speurtocht op internet of door de boeken.

Je hoeft niet alwetend te zijn, maar basiskennis over verzorgen, omgaan e.d. is wel een vereiste. Twijfel je in je eigen kunnen, dan niet doen.

Lizan03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 18:08

Nou ik zou idd eerst lease paard nemen of een paardengedrags trainer :D