Eigenlijk plaats ik zelden een topic op Bokt, maar nu kan ik het toch niet laten om iets van me te laten horen. Ik ben namelijk op een driedaagse stage bij Stal De Kluis (Nieuwrode, België) geweest met mijn pony. Daar kregen we, met zeven waren we in totaal, twee keer per dag les, opgedeeld in twee groepen. In de voormiddag reed iedereen dressuur en in de namiddag was er de keuze tussen een tweede dressuurles of een springles. De eerste dag hebben Gitano en ik ons aan een klein sprongetje gewaagd, maar de twee andere dagen hebben we het bij de dressuur gehouden. Ik wou mijn pony ook niet te veel belasten, aangezien hij thuis normaal maar vier keer per week onder het zadel loopt. Daarnaast zijn we ook niet zo'n helden in het springen.
Een andere omgeving en trainster betekent natuurlijk even wennen, maar we hebben vooral erg veel bijgeleerd. Ik heb een heleboel tips gekregen, welke ik zoveel mogelijk ga proberen op te nemen in mijn trainingen thuis. Ook de sportmassage en inleiding tot het opstellen van trainingsschema's zullen zeker nog van pas komen. De sfeer was er erg gezellig en ongedwongen. Kortom een topervaring, die zeker voor herhaling vatbaar is!
De laatste namiddag is er een fotograaf langs geweest op stal. Nadat we de pony's en paarden hadden klaargemaakt, was het eerst tijd voor portretfoto's in de weide. Daarna heeft de fotograaf nog enkele minuutjes uit de training vastgelegd. Zoals ik al eerder vermeld heb is Gitano's conditie niet echt super. Hij was dan ook al best vermoeid toen op het moment van deze opnames. Toch zijn het nog erg leuke plaatjes geworden, vind ik zelf.
(Dat is trouwens ook waarom ik een klein spoortje draag, anders heb ik er nooit om.)1. Hier zijn we dan, Gitano en ik.

2.

3. Schouderbinnenwaarts op de rechterhand.

4. Schouderbinnenwaarts op de linkerhand.

5. Wijken voor het linkerbeen.

6. Diagonaal van hand veranderen.

7. Wijken voor het rechterbeen.

8. En nog een laatste galopje (rechterhand is er wat te veel aan, maar had moeite om hem nog bij elkaar te krijgen.)

Een reactie is altijd leuk!

Je reed ook echt supergoed en ik hoop dat jullie nog eens komen
Op de diagonaal was ik net aan het klakken met mijn tong denk ik, vandaar de gekke bek.
.jullie komen er wel