Vorig weekend had ik m'n 5de dressuur wedstrijd met Cupido, waarvan de 2e keer bitloos!

Ik spring eigenlijk alleen met Cup, maar voor de afwisseling en omdat ik het stiekem ook wel leuk vind, pakken we eens in het jaar een dressuur wedstrijd mee.
Onze eerste keer officieel bitloos was ons heel goed bevallen met twee 1ste plekken en 195&192 punten, dus vorig weekend weer geprobeerd!
Ik rijd Cupido dressuurmatig bitloos omdat hij met bit heel onrustig is in de aanleuning.
Het is al een heel stuk minder sinds we met anatomisch gevormde hoofdstellen rijden, maar bitloos is hij nog nét iets rustiger met z'n koppie.
Hij heeft helaas nu uitgevonden dat hij wel lekker kan hangen in de neusriem, wat op de foto's ook wel is terug te zien
Met lessen gaat dat al een stuk beter, maar was in de proeven toch net iets te voorzichtig waardoor hij toch weer te diep liep.
Ook was hij erg bezig met de witte hekjes, er iedere keer vol tegen aan lopen, of net doen alsof hij wou springen..
Dat is ook goed op de foto's terug te zien, want mijn handen zitten soms op de meest onmogelijke plekken, om hem maar van dat hek weg te sturen.. en ja dat hoor je met je benen te doen
, maar was op dat moment eigenlijk alleen maar gefocust op binnen de hekjes blijven.Hij loopt ook nog erg op de voorhand, waar we thuis en in de les goed aan werken.
Hij is heel erg op de voorhand gebouwd, dus dat maakt het ook nog wat moeilijker voor hem.
Maar verder heeft paardje zich super gedragen, en dat was ook goed te zien aan onze punten, waar ik zelf behoorlijk van schrok haha!
1ste en 2de met 201 en 194 punten!!
En dat met m'n gekke spring paard, spring zadel en als enigste bitloos

Hier de foto's;
1.

2.

3. Ik denk dat hij hier tegen het hekje aan ramde, aan z'n voorbeen te zien haha

4.

5.

6.

7. stomme hand

8. begin van hals strekken

9. hak uitdrukken..

10.

11. inzet van een wending

12. piano handen..

13. weer die binnenhand

14.

15. en nog een van het losrijden

We hoeven nu nog maar 1 puntje in de B, dus hoop die ook snel te hebben en dan lekker het L1 in

En misschien dan ook wat vaker dan 1 keer per jaar starten!
Graag ook de OP lezen als je commentaar hebt, scheelt mij weer herhalen!