Valk prinsesje, bonte opa en de shetters gaan los!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xBostonx

Valk prinsesje, bonte opa en de shetters gaan los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 20:12

Inmiddels heb ik mijn 3jarige valk merrie 3 maandjes in bezit en ik heb er nog geen moment spijt van gehad!

Wat een heerlijk paard is ze en vooral, mijn hele bestaande kudde leeft op sinds ze er is! Ze spelen meer, zijn alerter op de omgeving en elkaar en ook de gezondheid van Boston heeft een flinke boost gehad nu er een leuke jonge dame bij de mannen is komen wonen :o Na een rumoerig jaar doet dit me zo goed om ze allemaal zo gelukkig te zien. Boston is vrij op zichzelf en legt moeilijk contact met andere paarden. Op de shetlanders reageerde hij ook nauwelijks en stond vaak apart van de groep. Sinds ik Takoda heb is hij wat meer uit zijn schulp gekomen en trekt meer met haar maar ook met de shetjes op. Hij is minder nukkig en haar aanwezigheid heeft hem duidelijk goed gedaan. Het is net of er een lichtje is aangewakkerd op zijn inmiddels 23 jaar. Daar wordt ik dan helemaal gelukkig van want een blije kudde is natuurlijk ook een blij baasje :D

Hier wat foto's van mijn knappe kudde <3

Afbeelding
Takoda en Boston

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De 3 shetjes :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn nichtje met Boston

Afbeelding
En natuurlijk ook met Tako :)

Afbeelding
Mijn hond vind het ook gezellig op de wei :D

Groetjes van onze bende van ellende _O-

Pastis

Re: Valk prinsesje, bonte opa en de shetters gaan los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:03

Yahoooo! Je kudde heeft dolle pret! :D

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:06

Super leuk Michelle!
Knappe paarden

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:06

Wat een leuk stel zo samen! :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:09

Wacht..? Je hebt én een valk-kleurig paard, én een prachtig bont paard én een stoere Shetlander én een blue Merle & tan aussie?

Letterlijk mijn droomdieren allemaal op een plek! Wat ben jij rijk zeg!

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 21:12

VC_Immortal schreef:
Super leuk Michelle!
Knappe paarden

Dankje! Zag de jouwe pas nog staan toen ik voorbij reed, wordt al een flinke jongen zeg! :D Had José nog gevraagd wanneer ze weer een dag voor jonge paarden deed. Grondwerk en schriktraining enzo. Misschien leuk om mensen bij elkaar te vinden om dat te doen met de puppy paardjes! :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 21:14

Tillie20 schreef:
Wacht..? Je hebt én een valk-kleurig paard, én een prachtig bont paard én een stoere Shetlander én een blue Merle & tan aussie?

Letterlijk mijn droomdieren allemaal op een plek! Wat ben jij rijk zeg!

Hihi 3 shetjes, 2 bruine en een zwartroan bonte O:)
En nog 2 geitjes, 4 katten en 2 varkentjes ^^

Ik ben een heel gelukkig mens ^^

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 21:30

xBostonx schreef:
VC_Immortal schreef:
Super leuk Michelle!
Knappe paarden

Dankje! Zag de jouwe pas nog staan toen ik voorbij reed, wordt al een flinke jongen zeg! :D Had José nog gevraagd wanneer ze weer een dag voor jonge paarden deed. Grondwerk en schriktraining enzo. Misschien leuk om mensen bij elkaar te vinden om dat te doen met de puppy paardjes! :D

Oh super leuk!
Thuis doe ik ook steeds kleine oefeningen met m.
(Zeil, zwembadje, barebackpad, jas op z'n hoofd). Hij is nergens van onder de indruk. Laatst kon ik m uit de kantine vissen (topic met filmpje zet ik net online).

Zo fijn dat ze zo goed van vertrouwen zijn. Jou merrie is trouwens ook een onwijs mooi paard zeg! Prachtig kleurtje ook!!

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 10:33

Ja Takoda heeft ook eigenlijk alles wat ik kon bedenken aan schriktraining al doorlopen. Pop op der rug, smalle doorgang, zeiltjes, sprongetjes, slalom om de pionnen, vanalles op der hoofd en om der lijf en een opblaaskrokodil (die ze tijdens het spelen heeft laten ontploffen toen ze erop ging liggen :+ )

Ze is thuis al nergens meer van onder de indruk dus wil toch eens testen hoe dat ergens anders is :)

Ik heb enorm geluk gehad dat ik haar kon kopen. Ze zal nog ongeveer 5cm groeien. Tako is afgelopen mei 3 geworden dus ze heeft nog even hihi.
Haha leuk dat die van jou ook zo lekker ondernemend is! Is ie nog hengst? Zometeen je topic eens bekijken :D

VC_Immortal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 23:45

Oeh! Opblaaskroko is een goeie :D
Ja heerlijk dat ze zo zijn. Mons geeft hem ook veel zelfvertrouwen.

Jordan is idd nog hengst. Gelukkig nog geen ene hengstenstreek. Dus alles dat ik m nu kan leren heb ik hopelijk straks alleen profijt van. Hij heeft iig betere manieren dan een gemiddeld volwassen paard. Heeft veel respect voor mij en mijn persoonlijke ruimte. Ik ben wel heel consequent met m. Hij mag me bijvoorbeeld niet passeren, kont naar me draaien of happen.

Hoe groot is Takoda nu? Want ze oogt wel groot!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 00:08

prachtige bende <3 <3 , heel veel geluk wens ik jullie toe saampjes, dat alles nu maar goed gaat :-)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 09:54

VC_Immortal schreef:
Oeh! Opblaaskroko is een goeie :D
Ja heerlijk dat ze zo zijn. Mons geeft hem ook veel zelfvertrouwen.

Jordan is idd nog hengst. Gelukkig nog geen ene hengstenstreek. Dus alles dat ik m nu kan leren heb ik hopelijk straks alleen profijt van. Hij heeft iig betere manieren dan een gemiddeld volwassen paard. Heeft veel respect voor mij en mijn persoonlijke ruimte. Ik ben wel heel consequent met m. Hij mag me bijvoorbeeld niet passeren, kont naar me draaien of happen.

Hoe groot is Takoda nu? Want ze oogt wel groot!

Heb ik met Tako ook, dat is een echte merrie, lekker bazig haha :D Ze is ook echt sneaky, geef ze een vinger en voor je het doorhebt pakt ze je hele arm. In het begin kwam ze ook bijna bovenop je lopen dus daar heb ik meteen even op ingegrepen. Nu blijft ze netjes wachten op een afstandje tot ik zeg dat ze bij me mag komen.

Ze is nu ongeveer 1.65m. In haar advertentie stond dat ze 1.50m was maar toen ik ging kijken zag ik van ver al dat ze flink groter was :') ik heb haar nu 3maanden, tijdens de keuring werd ze op ongeveer 1.60m geschat maar daar is ze nu wel ruim voorbij. Ik denk dat ze de 1.70m wel zou kunnen halen :)

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-15 10:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even baby spam van Tako, ongelofelijk hoeveel ze veranderd is haha <3

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:21

Wat een heerlijke kudde <3
En wat een prachtige merrie!
Alleen is haar voorpluk nu zo recht afgeknipt of lijkt dat zo?

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 21:35

Coyote schreef:
Wat een heerlijke kudde <3
En wat een prachtige merrie!
Alleen is haar voorpluk nu zo recht afgeknipt of lijkt dat zo?

Ja klopt, mijn moeder had de voorpluk geknipt zonder dat ik er vanaf wist... Ze doet dat geen 2de keer meer haha :D Ik had toch maar even tegen haar gezegd dat ik dat liever niet heb :)