Angel aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shinedown

Angel aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 16:04

Hoi!

Vandaag heb we, ondanks het warme weer, weer lekker gereden. Even geleden hebben paard en ik samen meegedaan aan een grondwerkdag van Equijoy, waar vooral ik toch wel veel van heb geleerd. Ook merk ik een verandering bij Angel :)

Op de grondwerkdag, halster geleend voor de sessies
Afbeelding

Foto van laatst voor het rijden, zo ziet ze eruit als de zon niet vol op haar staat zodat contouren wegvallen :')
Afbeelding

Vriendje was zo lief een paar foto's te maken.

Inrijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg geconcentreerd :')
Afbeelding

Ter training van de galop nemen we soms wat galopbalken mee, paard wordt altijd beetje enthousiast :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Richting uitdraven, moet wat meer contact houden voordat ze stapt. Was hier volgens mij een verhaal aan het ophangen :+
Afbeelding

En nog een filmpje van vlak voor het uitstappen. Paardje was al een beetje moe en wat opgericht lopen vind ze moeilijk.

Tips en commentaar zijn welkom, maar wees lief :).

Esaqar

Re: Angel aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:16

Leuk om elke keer jullie topics te zien!
Angel is echt een mooie pony, vind haar echt een leuk bouw hebben en jullie zijn een leuk team. :D

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:09

Wat een leuke pony!
Wat ik op het filmpje denk te zien is dat jij bij het lichtrijden echt in het zadel ploft! Dat je je van staand naar zit laat vallen zeg maar.
Ik krijg ook het idee dat de pony daarom misschien moeite heeft met oprichting? Ook bolt ze haar rug daar niet genoeg voor.

Succes :)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 18:22

Gaaf paard heb je onder je kont zeg!

Ik kan me wel een beetje vinden in wat cinnepin zegt. Dit lijkt me echter vanuit je benen te komen. Je zit een beetje in een stoelzit lijkt het, en lijkt niet voldoende gewicht op te vangen in je enkel. Hierdoor vind ik je benen ook erg onrustig ogen.

Verder lijk je wel echt een keurig stille en vriendelijke hand te hebben!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:22

Wat ziet Angel er goed uit!

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:31

Ziet er goed uit Ester!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:30

Prachtige Angel, ze ziet er echt goed uit!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:50

leuke pony is het toch

hoeveel ruimte laat jij tussen de galopbalken? vind het wel een leuke oefening om ook eens te doen

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 09:59

Dankjulliewel! :)

Cinnepin schreef:
Wat een leuke pony!
Wat ik op het filmpje denk te zien is dat jij bij het lichtrijden echt in het zadel ploft! Dat je je van staand naar zit laat vallen zeg maar.
Ik krijg ook het idee dat de pony daarom misschien moeite heeft met oprichting? Ook bolt ze haar rug daar niet genoeg voor.

Succes :)

Ik schrok in eerste instantie van je reactie, van plof ik echt zo? Ik heb het terug gekeken en vind mezelf niet ploffen, maar ik snap wel wat je bedoeld. Het stukje is gefilmd aan het eind van het rijden met 25 graden, inmiddels waren mijn beenspieren moe (en paard ook) :p. Natuurlijk geen excuus, maar wel een verklaring.

Renee_S schreef:
Gaaf paard heb je onder je kont zeg!

Ik kan me wel een beetje vinden in wat cinnepin zegt. Dit lijkt me echter vanuit je benen te komen. Je zit een beetje in een stoelzit lijkt het, en lijkt niet voldoende gewicht op te vangen in je enkel. Hierdoor vind ik je benen ook erg onrustig ogen.

Verder lijk je wel echt een keurig stille en vriendelijke hand te hebben!

Heb je helemaal gelijk in! Op haar kan ik inderdaad mijn benen heel lastig stil houden, of ik moet er met mijn volle focus op bezig zijn. Op minder rond gebouwde paarden heb ik hier geen last van, maar bij haar blijf mijn been bewegen. Erg vervelend.

Dankjewel!

Strasshorse schreef:
leuke pony is het toch

hoeveel ruimte laat jij tussen de galopbalken? vind het wel een leuke oefening om ook eens te doen

Gemiddeld is het 3 meter dacht ik, maar omdat Angel niet zo groot is hebben we ze iets dichter bij elkaar gelegd.

Thanks!

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:22

Fjietfjieuw wat is ze strak :D

Je mag in ieder geval spreken van een actief achterbeen :') Wel een goede oefening voor de galop!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 19:36

Hoi hoi! Leuke pony!! Ik heb verder niet echt tips voor je, behalve dat je zo door moet blijven gaam! Wat voor ras is het? :)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:39

Ziet leuk uit!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:55

Aaaah angel!! :D Super paardje.

Waar ik aan zou werken is algehele ontspannings oefeningne voor jullie samen.
Je zit kaarsrecht, dat is goed. Maar daardoor lijk jij jezelf een beetje vast te zetten in je schouders, wat atomatisch door gaat in je rug, heupen en liezen.
Meestal worden klapperbenen veroorzaakt doordat jij je liezen aanspant.

Voor angel zou een goede oefening zijn (jawel, kom ik weer) halsstrekken.
En waarom?
Omdat met halsstrekken de draagkracht wordt ontwikkeld, vanuit een los paard.
In het begin zal ze nog niet goed weten, waar ze haar voeten moet neer zetten.
En dan lijkt het, alsof ze op de voorhand vallen. Maar juist door af en toe lekker hals te strekken (Let wel: Licht, minimaal zacht en teder contact met de teugel houden) verander je haar in een andere houding.
Vanuit halsstrekken begrens je haar hals lengte, dus je geeft niet meer ruimte dan wat je wil geven, zonder extra druk op de teugels te zetten, en als ze daar blijft, is haar balans, én vooral kracht goed.

Veel paarden hebben namelijk de kracht nog niet, om opgericht te rijden, en als de ruiter dat vraagt, beginnen ze met vasthouden van de rug. Omdat ze die kracht vanuit de bips nog niet ontwikkeld hebben.
En dat komt, omdat veel ruiters hun paard niet de mogelijkheid geven om eens lekker los te laten, zowel in het hoofd, als het lichaam. Paarden worden in een houding gevraagd, en daar gelaten. Waardoor je dus kracht en elastisiteit mist of gaat missen.

Als ze halsstrekken aan een contactteugel bevestigd heeft.
Kun je ook balkjes stappen, en later zelfs balkjes draven, om die balans en kracht nog meer te brengen.

Sorry voor het lange gebeuren, ik mag het graag uitgebreid uitleggen, zodat het gesnapt wordt.

Je rijdt erg vriendelijk en netjes trouwens.
Keep up the good work! :D

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 17:15

KimE schreef:
Fjietfjieuw wat is ze strak :D

Je mag in ieder geval spreken van een actief achterbeen :') Wel een goede oefening voor de galop!

Haha echt he :')

Cas123 schreef:
Hoi hoi! Leuke pony!! Ik heb verder niet echt tips voor je, behalve dat je zo door moet blijven gaam! Wat voor ras is het? :)

Echte rassen zijn helaas niet bekend, maar sowieso een (koudbloed) kruising. Zelf gok ik tinker maar heb suggesties al gehoord :p

maralyn schreef:
Aaaah angel!! :D Super paardje.

Waar ik aan zou werken is algehele ontspannings oefeningne voor jullie samen.
Je zit kaarsrecht, dat is goed. Maar daardoor lijk jij jezelf een beetje vast te zetten in je schouders, wat atomatisch door gaat in je rug, heupen en liezen.
Meestal worden klapperbenen veroorzaakt doordat jij je liezen aanspant.

Voor angel zou een goede oefening zijn (jawel, kom ik weer) halsstrekken.

- stukje ingekort -

Als ze halsstrekken aan een contactteugel bevestigd heeft.
Kun je ook balkjes stappen, en later zelfs balkjes draven, om die balans en kracht nog meer te brengen.

Sorry voor het lange gebeuren, ik mag het graag uitgebreid uitleggen, zodat het gesnapt wordt.

Je rijdt erg vriendelijk en netjes trouwens.
Keep up the good work! :D

Dankjewel voor de tips! Zulke fijne uitleg kan ik alleen maar waarderen :D. Hals strekken doen we altijd in onze trainingen, maar wel vaak pas aan het einde. Misschien een goed om dat tussendoor ook vaker mee te nemen :).

Thanks !

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:39

Netjes, je rijdt vriendelijk!
in het filmpje viel me ook op dat je benen wat onrustig zijn, maar dit is al gezegd.
En wat een leuke pony :D