Zonder zadel rijden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinBrunink

Zonder zadel rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 14:29

Ik heb afgelopen week zonder zadel gereden op Celany! Was nog een hele opgave om erop te komen haha (aangezien ze ruim 1.77m is) Rijden jullie ook ooit zonder zadel? Ik vind het zalig!

Afbeelding

JudithGigi

Re: Zonder zadel rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:40

Heb me er met mijn jonkie nog niet aan gewaagd, maar vroeger reed ik ook wel minstens een paar keer per week zonder zadel :D

Prachtige combi zijn jullie overigens! :D

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:42

Ik heb pas 3 dagen achter elkaar zonder zadel gereden :o

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:50

ITP -> RIJ-ITP

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:58

Ziet er relaxed uit!
Ik doe het niet graag. Ik heb een klein smal paardje,1.58 en heel rank, dus je kan je voorstellen dat je dan zijn ruggetje echt goed voelt. Ik ben 1.70 weeg 53kg, maw: een botten baal. En bot op bot, ik heb dan na twee rondjes echt serieus pijn op een plaats waar je geen pijn wil...ga er dan ook maar vanuit dat mijn paard het ook niet lekker aan vind voelen , hahaha. Doe het dus echt zelden!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:10

Ik heb ook wel eens zonder zadel gereden. Vind dat soort dingen leuk voor de afwisseling. Paard vindt het zelf een beetje gek omdat hij niet vaak zonder zadel gereden wordt maar heeft er wel plezier in :)

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:24

Mijn paard is nu 5 jaar en nog nooit zonder zadel gereden. Moet ook wel zeggen dat ik een echte broekpoeper ben als het daarop aankomt. Ik klim zo op een ander paard, maar zonder zadel op de mijne..? Ik weet dat hij soms nog een schietertje kan maken, of zijn balans kwijt is of wat dan ook... en dan weet ik niet of ik blijf zitten! Plus, ik denk dat hij het maar gek vindt hahaha. Heb het er wel over gehad met wat meiden van stal en er is een meisje die het lef heeft om er eens zonder zadel op te stappen, dus ben benieuwd!! :D

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:31

Ja ik vind het heerlijk, zelfs op m'n 3 jarige toen hij nog maar net onder zadel was :) ondertussen klim ik er ook in de wei wel eens op en rijden we een rondje, nu moet ik wel zeggen dat hij super koel is in z'n hoofd en ik van mezelf weet dat ik wel stevig en onafhankelijk zit :) en mocht hij eens gek doen hij tenminste nog wel een hele bos manen heeft voor houvast!
Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:38

Ja heerlijk zonder zadel rijden! Voor mijn bijrijdpaard heerlijke afwisseling en ik merk dat ik telkens beter op zijn bewegingen kan anticiperen als ik daarna weer met zadel ga rijden :j

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 07:22

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:20

Ik vind het zelf niet leuk, maar heb een paardje met nogal een hoog liggende ruggegraat, is ook maar een smal iel beestje, ik ben zelf ook een zeer smal bottenzakje dus dat zit niet zo fijn.

Leuke foto!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:23

Ik rij ook regelmatig zonder zadel, wel met barebackpad. Vind ik fijner en paardlief ook :)

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:00

Jullie zijn een mooi stel ! :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:07

Leuke foto en een mooi paard! Knap dat je daar op gekomen bent. :))

Ik rijd vaak zonder zadel, wel met barebackpad. Rijdt veel fijner en je hebt meer grip. Als ik tuigloos ga doe ik soms weleens de bbp af, staat leuker voor de foto's. Anders altijd met.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:50

Heel mooi paard heb je!

Ik rijd bijna nooit zonder zadel, met zadel vind ik veel beter. Soms wel, maar ga niet sneller dan stap, anders lig ik er eerder naast denk ik :P

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:54

Leuk hoor!

Ik rijd mijn beide paarden zonder zadel, maar wel altijd met barebackpad. Is voor hen en mij fijner!

isisxnous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:57

ik rijd ook best vaak zonder zadel, soms alleen met een touw en ook springen, maar wilde eventjes zeggen, wat een PRACHTIG paard!!!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:11

Ik vind zonder zadel rijden voor de korte duur best leuk, maar langer dan en half uur en ik schuur door. Bovendien is zijn rug wit en zit ik dan totaal onder de witte haren.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:23

Rij nu al zo'n 3 jaar alleen nog maar met barebackpad en onderlegger met drukverdeling er onder. Rij denk ik 5 keer per jaar met zadel. Springen doe ik wel met zadel. Buitenritten eigenlijk ook altijd zonder. Ben te lui om het zadel te pakken en dan laarzen aan te doen. Nu heerlijk in mijn spijkerbroek en gimpjes op het paard.

Merk wel dat mijn balans veel beter is geworden.

Rug van het paard word regelmatig na gekeken en door verschillende onderdelen afhankelijke therapeuten helemaal goed gekeurd. Dus dat houden we wel goed in de gaten.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 04:51

Ik rijd bijna elke dag bareback ;)
Eerste paar keer dat ik op een paard zit (bedoel eerste keer dat er iemand op het paard zit, groene paarden dus) rij ik altijd zonder zadel. Vind dat veel fijner omdat je er af kan springn als het nodig is. En ja, dat kan met vrijwel elk paard. Zolang je het paard goed traint op de grond, en dan bedoel ik dus niet longeren maar echt trainen. Is de horsemanship manier ;) touwhalster, 1 rein (gewoon alleen leadrope aan 1 kant) en bareback. Zadel en hoofstel/ bit zijn voor de ruiter! Kan zeker zonder.
Een van de eerste keren rijden op dit paard:
Afbeelding

Ook buitenritten als ik te lui ben om er een zadel op te gooien of als we snel moeten zijn (bijv probleem met koeiem oid) :D

Naast dat t leuk is om te doen, is t ook nog eens super goed voor je balans! (En buik en beenspieren haha)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:11

Ik rijd met grote regelmaat zonder zadel. Wel met barebackpad ivm drukverdeling. vind het heerlijk. Zeker als ik alles even goed wil voelen rijd ik met bbp, ook lessen doen we met regelmaat op jet bbp
Afbeelding

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:15

Mooie foto TS. Ik rij heel vaak zonder zadel, tenzij ik een bosritje ga maken. Gebruik wel een barebackpad eronder, vind ik fijner zitten. Mijn 'jonkie' heb ik zonder zadel ruitermak gemaakt en de eerste beginselen bijgebracht. Nu ga ik hem langzaam laten wennen aan een zadel.
Als je zoveel zonder zadel rijdt, dan is het met een zadel weer erg wennen. Vind dat ik zo hoog boven de rug zit en mis het directe contact.

AngelHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:16

Ziet er relaxt uit !
Ik doe het ook regelmatig maar bij mn lievelingspony hobbelt het wel heel erg!

Afbeelding

thriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 06:57

Ja, het is heerlijk. Veel directer contact met m'n paardje, skin on skin.
Daarnaast vind ik het ook en prettig gevoel z'n warmte tussen m'n benen :D oké beetje foute opmerking maar ben er nou eenmaal niet vies van.

KarinBrunink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-15 07:48

_Zoe schreef:
Ja ik vind het heerlijk, zelfs op m'n 3 jarige toen hij nog maar net onder zadel was :) ondertussen klim ik er ook in de wei wel eens op en rijden we een rondje, nu moet ik wel zeggen dat hij super koel is in z'n hoofd en ik van mezelf weet dat ik wel stevig en onafhankelijk zit :) en mocht hij eens gek doen hij tenminste nog wel een hele bos manen heeft voor houvast!
[ [url=m/hPXVhT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto!!