Tweede paard erbij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

Tweede paard erbij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:44

Hoeveel extra tijd zijn jullie kwijt met twee paarden in plaats van één?

Staan de paarden aan huis? Of op een pensionstal? Zo ja, wat is de reistijd?
Wat doe je met de paarden? En is dit vol te houden naast de andere dagelijkse taken
(zoals bijvoorbeeld werken, huishouden)

Alvast bedankt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:51

Hier ga je duizend en één verschillende antwoorden op krijgen. :+ :+

Hier 4 paarden. Niet aan huis, maar wel op eigen land. Extra tijd per paard?? Dat is gewoon het dubbele van 1 paard.
Mest je 1 stal uit, doe je met 2 paarden 2 stallen. Rij je 1 paard, doe je dat met 2 paarden 2 keer.
Dus gewoon het dubbele.

Fehu

Re: Tweede paard erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:34

Destijds stond ik op een pensionstal waar je zelf uit moest mesten, 's winters zelf moest zorgen dat je paarden in de paddock kwamen (max 3 kwartier en hopen dat je een plaatsje kon bemachtigen). Sam deed ik rijden/longeren/ werken aan de lange teugel en met de pony ging ik grote stukken wandelen omdat zij voor mij een leeftijd had waarop ze niet meer hoefde te werken. In combinatie met een voltijdbaan in een winkel en een eigen huisje waarin nog meer dieren leven, vond ik het eigenlijk best pittig. Al met al denk ik dat ik toch wel minimaal 3 uur p.d. aan de paardenbeesten besteedde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:37

ik heb er drie...aan huis.S'nachts op stal,overdag buiten.ik ben ongeveer twee tot twee en een half uur bezig per dag.(voeren,stallen doen,borstelen,weilanden schoonhouden)Ik rij niet en train ze niet,uitsluitend verzorging dus.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:49

ED -> PP

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:56

Ik heb er 2, en als ik ze beiden rijd (ik hoef niet uit te mesten etc.) dan reken ik 1,5 uur per paard (uit de wei halen, borstelen, zadelen, rijden, voer opeten, terug de wei in). Maar vaak zat ben ik er ruim 4 uur (kletsen, lummelen, toch wat vegen en uitmesten, spullen opruimen/schoonmaken). Ik noem ze vaak mijn 'parttime baan' :D

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:00

Ik heb er 2, op een manege, sta doe het zelf (dus zelf mesten, voer klaar zetten, enz)
Ben er elke dag rond 7u, en rond 12u weer thuis. En dan heb ik nog de mazzel dat ik samen met mijn moeder rijdt, dus allebei 1. Als mijn ouders op vakantie zijn rijd ik ze om de dag, anders ben ik pas rond 14u thuis.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:33

Ik heb 27 juni mijn tweede pony erbij gekregen, echter is zij 18 en met vervroegd pensioen dus het kost me niet zo veel extra tijd. Af en toe poets ik haar, wandel ik met haar en ze word natuurlijk bekapt en ontwormd. Het zijn bij mij meer de kosten die worden verdubbeld dan de tijd :P (i.v.m stalgeld en bekappen/ontwormen)

Maar als je er een paard bij koopt waar je even veel mee doet als het paard dat je al had dan gaat het je idd het dubbele aan tijd kosten. Of je moet ze om de dag doen terwijl je eerst om de dag kwam, dan kom je dus elke dag. Is ook maar net of ze dan aan huis staan of op een weide of pensionstalling hoeveel tijd het je extra gaat kosten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:35

Ik vind 1 bijna net zoveel werk als 2. Ik verzorg er 2 en merk het niet echt qua tijd als er 1 even niet staat. Ik rijd niet op het andere paard, maar als ik die van mij borstel en de ander staat er naast dan pak ik die ook even mee :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:42

Ik heb 2 paarden, ze staan bij een vriendin 30km van mijn huis vandaan. Ze worden verzorgd, ik hoef de verzorging alleen te doen wanneer ik kom, maar dan wel voor alle 5 de paarden. (ook die van vriendin) Ik ben aan de verzorging niet meer tijd kwijt, alleen aan het rijden/trainen. Ik zou er persoonlijk niet weer een tweede bij kopen wanneer ik weer voor die keus stond, omdat ik vind dat ik nu voor beide te weinig tijd heb om ze genoeg te rijden/trainen. In de zomer lukt het wel omdat ik de avonden heb na school/werk, maar in de winter is het echt in plannen zodat ze beide niet te kort komen. Ik 'moet' nu ook stoppen met mijn bijbaan omdat ik anders gewoon niet voldoende tijd heb de winter.

Maakt trouwens wel uit of je dat tweede paard ook gaat rijden, ik heb ook 4 jaar een shetlander als 2e er bij gehad en daar was ik een stuk minder extra tijd aan kwijt. Die nam ik soms mee met de fiets of wandelen wat ik sowieso al deed, maar er werd niet op gereden. Nu twee rijpaarden.