Minachting voor pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Minachting voor pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 10:46

Nou jaaaaa, wat ik nu net meemaak _O-

Er had iemand een advertentie geplaatst voor een 'halve stal', dus leasepaard voor3-4 dagen pw.

Ik gereageerd dat Gioya niet zoveel rijdt en wat extra hulp fijn was.

Vraagje wat het kostte.

Antwoord: Niks, alleen vind ik het wel fijn dat stal en bak en tuig bijgehouden worden. En bij voorkeur als het goed gaat ook eens oefenspringen en een dressuurwedstrijdje op eigen kosten maar dat is geen must. Vervoer doe ik dan.

Ze zou vandaag komen.

Krijg ik net een berichtje met de vraag hoe groot de Tinker is.

Dus ik reageer met 1.40.

Oh dan ging het niet door want het moest een paard zijn.

Dus ik vraag nog, ben je zo lang dan, want ik pas er ook nog gewoon op en een Tinker heeft meer body dan een arabiertje dus grote kans dat het gewoon past.

Ze was nog kleiner dan ik, maar het moet wel een paard zijn en met een pony op wedstrijd...

Maw een pony keek ze op neer.

Schiet mij maar lek, in de buurt, gratis, alles mogen doen, vervoer naar bos en wedstrijden geregeld en al, regelmatig gratis les en dat niet willen omdat een pony niet goed genoeg is?! |o

Ik snap niks meer van de wereld, ik dacht dat ik het ergste had gezien toen een kind van tien betaald wilde worden voor het rijden van een pony maar blijkbaar niet. 8)7

Teckelgek

Re: Minachting voor pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:12

En een Tinker is natuurlijk geen paard! O:)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:14

Een gratis viervoeter waar je ook nog wedstrijden mee mag rijden +:)+

Wat wil je nog meer als verzorger zijnde denk ik dan :D :D (maar goed, die witte vlekken worden wel sneller vies dan de rest :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:17

Ik snap het wel, mij krijgj e ook met geen stok op een tinker tenzij het een paard van een lesklant is of ik ben gevraagd zadelmak te maken :P

MaluH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:17

Belachelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 15:34

Tinker had ik nog wel begrepen. Stel dat meisje heeft echt springambities, daar is ze echt te zwaar voor. Of als het karakter van een koudbloed je niet ligt, prima, dat kan.
Maar hier bestaan geen E-ponys en op die paar centimeter zo'n kans afwijzen? :=
Ze was enthousiast tot de stokmaat. En in haar fotos stonden ook bepaald geen totilas en valegro.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:56

Verzorgsters verwachten vaak een paard dat alles kan, in hun plaatje past zodat ie het goed doet op foto's die ze kunnen showen aan vriendinnetjes... (ik ga er even vanuit dat het kind een jaar of 12 is :'))

Het is heel stom hoe mensen afknappen op dingen, ik heb een e-pony... "sporttype"uiterlijk (met uiterlijk is ook alles gezegd ;)) maar bij 9 van de 10 moet het meer zijn, wedstrijdgericht... Koudbloeden zijn helemaal een no-go... Heerlijke voordelen over altijd...

En als het zelf nu zo'n geweldige ruiters waren :') (Laat ik het zo zeggen, de laatste die ik heb weggestuurd durfde alleen maar te stappen als er andere paarden in de bak reden, maar wilde wel wedstrijden gaan doen.. :+ en om het nog leuker te maken.. Ik kan er een kind van 4 opzetten terwijl haar moeder op haar 3 jarige paard rijdt die nog wel eens wil verschieten... Beest zet geen stap verkeerd..)

Als ze ouder zijn (stel jaar of 17-18) dan snap ik de vooroordelen ook nog half... Met springen kom je met een e-pony niet altijd even makkelijk lekker uit.. en je hoort nog wel eens jury's die toch minder met pony's hebben.. (of dat echt 100% daaraan ligt..) geen idee.. Ik ben zelf een ponyfan.. maar soms hoor ik wel dat pony's het zwaarder hebben op de paardenwedstrijden..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 17:44

Ze reed auto dus het is een volwassene _O-

En idd, als ze nou direct het Z in moest, maar de weg naar B dressuur is nog lang. En springen leek me vanaf de fotos ook nog werk aan, maar op een kwartiertje rijden had ze van de winter het 50 ingekund en wellicht het 70. Ik heb zelf al eens een parcoursje 70-80 ermee gedaan dus de pony is het nog niet vergeten. Bij Gioya loopt ze erdoor maar dat is echt nog een beginner natuurlijk.

Ik rijd trouwens met een andere pony M1 en BB/keertje B . En ik spring helemaal beroerd :D

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 17:57

Het kan wel hoor :) Maar bij een vriendin (ik ben geen springer, mijn pony nog minder :')) zag ik dat ze heel vaak niet uit kwam, toch net een pasje extra of vergroten, terwijl het bij een "echt paard" (goh dat klinkt fout) er gewoon wel "normaal" uitzag... Minder moeilijk...

Maar vooral als je nog moet beginnen in de B... Sowieso lopen er ook nog genoeg pony's tussen de paarden in het Z...Dus waar nu echt het probleem zit voor die mensen? Toch het feit dat ze horen dat jury's anders beoordelen of?

Kan me anders echt geen reden bedenken waarom? :S Als ze nu zelf 1,80 was.. ok ;) maar anders....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:12

Ik snap juist niks ervan dat mensen paarden willen,ik wil juist pony,s. Maar zo kom je wel meerdere rare mensen tegen,helaas. En het word steeds gekker

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:23

Het moet passen (kijk, 1,80 op een pony van 1,30... ok ;)) maar het moet klikken.. en dan maakt die 10-20 cm geen verschil, lijkt mij?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 18:59

Ach dat klinkt als het soort verwende dame waar je toch niks aan zou hebben. Stel je voor dat het koud is of paardlief poep aan zijn hoefjes heeft..
Nee liever kwijt dan rijk dat soort types!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:01

Daarom kun je het beste in de winter iemand zoeken ;) merk je meteen welke bang voor modder zijn "Nee, ik kan hem echt niet gaan halen, kijk maar naar de schoenen die ik aan heb" :')

poezeminneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:07

sommige mensen (

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:11

Vermoedelijk idd waar maar mijn kaak zakte richting knieen dat meiden, die zelf dus nog geen deuk in een pakje boter gereden hebben, zo'n eisen stellen aan een paard (pony).

In die tijd reed ik dolgelukkig rond op de Gelder van een boer en ik dacht nog niet aan wedstrijden en of zij het daar goed zou doen :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:16

Urielle moet je maar geen bijrijder zoeken voor een harige lompe en nog kleine tinker ook. Wat moet je daar nu mee. _O-

Verder tsja beter dat ze eerlijk is dan nu ja zegt en dan niet komt of niet vol ervoor gaat. Maar ook voor grotere tinkers vindt je niet zo snel wat hoor. :n zelfs niet toen er nog wel gereden kon worden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:18

Whhaahhhh, lekker laten waaaien, die is ONgeschikt.
Wens haar veel plezier en sterkte met het zoeken van soortgelijke mogelijkheden met grote 4 voeter,
zoals nu op dienblaadje aangeboden voor nop gaat ze het echt niet zomaar vinden.

Hier ook een keer zoiets gehad.. was via via, ze waren alleen vergeten te vertellen dat het een fjord was aan haar _O-, ze wist alleen dat het om een Z paard ging .
Had nog nooit een gestart, reed alleen op manege en niet rottig, maar zeker niet briljant.
Toendertijd had ze ook nog gewoon kunnen starten met het paard, nee, een fjord dat kon niet, daar kon ze niet mee starten en ook niets van leren.

Kijk.. dat het je ras niet is, prima... Maar niet van leren? :? :roll:

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:18

Als je hier in de buurt had gewoond had ik het wel geweten! O:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 19:19

Ahhhh. Arme Sendy ;( _O-

Ik hoefde niet eens per se een bijrijdster, dacht die meid een plezier te doen. :=

Ruitersporth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:21

Als je het glas halfvol bekijkt.....Maar goed dat ze het meteen zegt. Voor hetzelfde doet het wel omdat het gunstig is qua financien maar met in het achterhoofd dat ze een grotere maat wilt hebben. En vervolgens na 2 maanden afhaakt en heb jij er een hoop tijd in zitten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:25

Tja ik weet niet, maar als ik als volwassene ga bijrijden wil ik ook niet op een pony van 1.40 en niet omdat ik ponies stom vind, in tegendeel...maar ik vind de hobbelpas die bij die stokmaat past heel vervelend...

Als alles dan gratis is, zal voor mij daar niets in veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 15:18

Heb jaren voor een Fjord(1,38) gezorgd een manegebeest.
Kreeg wekelijks een lijst mee van haar streken. Ruiter eraf geveegd via de bakrand, rechtsaf ipv linksaf,
handrem, stilstaan.
Gierend van de lach naar Ullie. Meisje wat heb je nu weer uitgevreten. Paard gepoetst, erop geklommen.
Keurig netjes op 2 pinken, wijken, drafje, galopje, stilstaan op commando :+
Denk nu niet dat ze nooit wat uitvrat. In het begin aardig wat keren er vantussen gegaan. Hele grote buitenbak 50x70. }>

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:13

Ik ben zelf al jaren op zoek naar hetgeen jij die meid aanbood, alleen vind ik niks of ze vragen er de hoofdprijs voor :(

In mijn omgeving hoor ik het ook vaak. Pony's en dan vooral de koudbloeden zijn niet echt populair. Ik vind ze juist geweldig :') Maar dat zal wel komen omdat ik niet echt de ambitie heb om hoog in de sport te komen en vooral wil genieten van de samenwerking met een paard.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:24

Haha, ik ken dat wel, met een kruising Tink x Fries (maar wel lekker aan de grote maat) en een kruising Tuiger x Fries (maar dan formaat D-pony).
Voor een aantal mensen is de ene "dus maar een koudbloed" en de andere "wat een kleintje". "t Is ook nooit goed.
Ook de vrij grote kruising Tink x Fries wordt ongezien altijd betiteld als "pony", terwijl die toch de 1.65 benadert. Als men hem ziet is het opeens "een paard".
Nou ja, 't is ook maar hoe men iets WIL zien denk ik dan maar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 19:57

Ik kreeg nu van nummer twee als eerste vraag "Kan ze al wel dressuur."

En.... Doorklikken. Wie op zoek is naar een kant-en-klare Z-pony is ONgeschikt. Zelfs al zou ik er een hebben staan, graag de motivatie om zelf te willen leren en ontwikkelen met de pony.