Dit weekend was een driedaagse wedstrijd: Wedstrijden Zuid te Oirschot. Op vrijdag werden de selecties van de Toltproeven verreden, op zaterdag de selectie van de vier -en vijfgangen en op zondag de finales.
Met Prudur startte ik voor het eerst in de T4: een proef waarbij je vrij tempo tolt, traag tempo tolt en tolt op lange teugel moet tonen. Helemaal zijn ding: Dan mag hij gewoon doorkachelen en in draf vallen doet hij toch niet..
Af en toe hebben we een enthousiast galoprolletje, maar daar moeten we gewoon nog een beetje op oefenen. Met Prudur reed ik ook de V2, hierin laat je trage tolt, draf, stap, galop en snelle tolt zien. In de T4 eindigden we in de finale als 3e, waar ik natuurlijk erg blij mee ben!In de V2 ging vooral de draf niet erg goed, door een hele resem taktfouten die ik niet meteen opgelost kreeg, dus geen finale.
Elja bracht ik uit in de T3, waar je verschillende toltsnelheden moet laten zien. Helaas was ze heel erg gespannen en kon ik die spanning niet erg makkelijk laten afvloeien. Dit resulteerd in een heleboel galop ipv tolt en dus allesbehalve een finale...
Desondanks wel een erg leerzame proef. In de V3 (viergangen proef) ging de trage tolt wat te snel, en kon ik in de snelle tolt niet verhinderen dat ze doortrok naar de draf. Geen erg goede scores, maar voor mijn gevoel liep ze in deze proef wel meer ontspannen en kon ik alle foutjes beter opvangen. Dus al bij al wel tevreden!En dan: de foto's!
Beiden geconcentreerd tijdens de trage tolt.

Tolten op lange teugel in een lekker zonnetje. Hoewel die 30 graden misschien iets te veel van het goede was...

En nog een galopfoto... Hij was een beetje mat, ik vermoed door de warmte, maar desondanks ziet het er nog best spectaculair uit...

Elja had er zin in!

En ook galop kan ze nog:

Een blik van verstandhouding na de prijsuitreiking..
Gefeliciteerd met de mooie punten en de ervaring voor Elja.