Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Erbij zijn?

Ja
79 (45%)
Nee
93 (54%)

Totaal aantal stemmen: 172

Nala

Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 16:27

Ik heb geen idee onder welk subforum dit thuis hoort, sorry als het verkeerd staat.

Ik verzorg nu al een dik half jaar een fjord, en mij is altijd beloofd dat ik haar als eigen mocht beschouwen, en haar mocht overnemen zodra ik het geld heb. Helaas is dit anders verlopen, en vertrekt ze 1 september naar haar nieuwe eigenaresse.

Nu zit ik met een knoop die maar niet doorgehakt wil worden, zal ik erbij zijn als ze opgehaald wordt, of toch maar niet?

Wat zouden jullie doen? En waarom?

shilady

Re: Erbij zijn of niet, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:30

nee niet doen het is in en in triest
gewoon ervoor afscheid nemen :)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:30

Ik zou het niet doen, maar een dag ofzo van tevoren uitgebreid afscheid nemen en misschien mooie foto's maken als je dat nog wil. Neem dan rustig de tijd om alles te doen wat je wil, en laat het daarna op de dag zelf aan de eigenaresse en de nieuwe eigenaresse over.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 16:35

Nee, ik zou daar als ik jou was niet bij willen zijn. Het moment van "het stokje overgeven" of in dit geval het touwtje, is echt iets tussen de oude en de nieuwe eigenaresse. Ik zou wel zoals hierboven ook al geschreven, je eigen afscheidsmomentje inlassen, op een geschikt moment voor 1 september.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 17:13

Jammer, er heeft iemand ja gestemd maar helaas niet gereageerd. Ik zou graag de argumenten erachter weten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:15

Ik zeg geen ja en geen nee; doe waar jij je het beste bij voelt. Dat kun je zelfs nog op die ochtend voor het vertrek aanvoelen :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:17

Ik heb 2.5 jaar een pony verzorgd waar ik echt een band mee had. Wat was ik gek op dat dier! (En nog steeds)
Ik kreeg te horen dat mensen intresse hadden. Maar omdat ze drachtig was en nog moest veulenen zat er geen haast bij.. tot de dag daar was.. huilen! Ik heb gekozen om haar zelf met de eigenaar te brengen en wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! :)
Heb nu met eigen ogen gezien dat het meisje die haar kocht net zo gek op haar is als ik! :)
Vond het fijn om te zien waar ze terecht kwam en hoe ze ontvangen werd etc.
Tuurlijk het is slikken.. maargoed dat is iets wat je zelf moet beslissen

Edit. Ik had van te voren afscheid genomen. Dat heb ik daar niet meer gedaan, ja het was heel moeilijk! Maar nu heb ik er vrede mee waar ze is, al mis ik haar nog steeds!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:18

Ik zou er wel bij willen zijn. Het is leuk dat je de nieuwe eigenaresse ziet en kunt zien hoe ze er mee om gaat. De eigenaresse vindt het vast ook leuk. Bij mij waren ze hem destijds zelfs komen brengen om te zien hoe hij er bij stond. Twee jaar geleden kocht ik mijn paard en de vorige eigenaresse mailt nog wel eens hoe het met hem gaat en dan stuur ik wat foto's terug en leuke verhalen. Voor haar een geruststelling dat hij goed terecht is gekomen en voor mij ook een fijn gevoel, dan weet ik tenminste dat ook de vorige eigenaren goed voor hem waren en geen handelaarsmentaliteit hebben.

Beetje hetzelfde verhaal als van Kimley dus, maar dan van de andere kant.

Koper123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:22

Dit is wat jij het fijnste vindt! ;) Kun je afscheid nemen zonder er dikke tranen erbij te laten dan kun je er opzich wel bij zijn maar.... huil je tranen met tuiten dan kun je beter zelf een momentje inlassen :o Persoonlijk schaam ik me als ik tranen met tuiten huil als ik iets moet verkopen :x Dit is ook voor de volgende eigenaar fijner.. toch een beetje ongemakkelijk als je de oude eigenaar zo ziet :\

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:27

Als de eigenaresse het ermee eens zou zijn zou ik er eigenlijk wel graag bij willen zijn. Kan niet zo goed uitleggen waarom, mijn gevoel zegt het gewoon eigenlijk.
Alsof je echt afscheid neemt zeg maar. Als je op een eerder moment al afscheid neemt zou het voor mij voelen alsof ze gewoon nog op stal staat als je de keer erna komt :=

Maar ik kan het me ook heel erg goed indenken dat mensen er niet bij zouden willen zijn.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:49

Ik heb dit pas gedaan; de situatie was iets anders maar mijn leasefjord is door omstandigheden naar een nieuw huisje gegaan. Ik ben haar mee weg gaan brengen en was daar heel blij mee, nu weet ik tenminste waar ze terecht is gekomen. De eigenaar heeft trouwens ook echt haar best gedaan om dat zo te regelen, om mijn vakantie heen.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 18:00

Ik heb het ook gehad en ben erbij geweest omdat ik dacht dat ik dan beter kon beseffen dat hij echt weg is en ik het zo beter kan afsluiten, ook omdat ik nog vaker op die stal zou komen, ik ben blij dat ik erbij ben geweest!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:27

Ja ik heb nog twee verzorgpaarden op die stal, dus dat is ook raar straks. Leeg halster haakje en alles.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:35

Ik heb ook laatst mijn paard weggedaan. Bijrijder die hem (pas) 3 maanden deed was er bij. Ik vond dit erg fijn, voor haar zelf ook moeilijk maar ook fijn om er bij te zijn. Doe wat je zelf wilt en overleg uiteraard met de eigenaar! Ik kan me voorstellen dat niet iedere eigenaar het wil hebben.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:22

MorganeR schreef:
Ja ik heb nog twee verzorgpaarden op die stal, dus dat is ook raar straks. Leeg halster haakje en alles.

En dat hou je toch. Vandaag kwam ik voor het eerst weer op stal sinds ze een dikke week geleden is vertrokken (ik heb haar mee weggebracht en ben toen meteen op vakantie gegaan). Er stonden 10 paarden in de wei waaronder mijn nieuwe leasepaard, maar de wei leek toch raar leeg. Geen dikke blonde Fjordensnoet die even een knuffel en wat lekkers komt halen als je die wei in komt... Raar.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:29

Blue_Eyes schreef:
MorganeR schreef:

En dat hou je toch. Vandaag kwam ik voor het eerst weer op stal sinds ze een dikke week geleden is vertrokken (ik heb haar mee weggebracht en ben toen meteen op vakantie gegaan). Er stonden 10 paarden in de wei waaronder mijn nieuwe leasepaard, maar de wei leek toch raar leeg. Geen dikke blonde Fjordensnoet die even een knuffel en wat lekkers komt halen als je die wei in komt... Raar.

Idd je houd het wel.. Nog steeds al loop ik lang m'n oude verzorgfjordje z'n stal is het raar dat er nu een ander paard in staat, terwijl het alweer een jaar geleden is..

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:37

Bloodymary schreef:
Ik zou er wel bij willen zijn. Het is leuk dat je de nieuwe eigenaresse ziet en kunt zien hoe ze er mee om gaat. De eigenaresse vindt het vast ook leuk. Bij mij waren ze hem destijds zelfs komen brengen om te zien hoe hij er bij stond. Twee jaar geleden kocht ik mijn paard en de vorige eigenaresse mailt nog wel eens hoe het met hem gaat en dan stuur ik wat foto's terug en leuke verhalen. Voor haar een geruststelling dat hij goed terecht is gekomen en voor mij ook een fijn gevoel, dan weet ik tenminste dat ook de vorige eigenaren goed voor hem waren en geen handelaarsmentaliteit hebben.

Beetje hetzelfde verhaal als van Kimley dus, maar dan van de andere kant.

Mm, dat is alleen maar leuk als ze er leuk mee omgaan. Mijn vorige paard hebben ze toen ik hem verkocht zowat de trailer moeten opschoppen (die mensen van het vervoer, niet de nieuwe eigenaresse, dan had ik het contract wel verscheurd). Hij schopte terug hoor haha.

Ik heb met haar wel een heel goed contact onderhouden, ben hun eerste wedstrijd gaan bekijken en heb er nog eens mee mogen rijden toen zij hem verkocht. Ondertussen heeft hij al een paar eigenaars gehad, en dat waren stuk voor stuk fantastische meiden. Nu ben ik het spoor kwijt, en om eerlijk te zijn heb ik bang voor de dag dat ik hem terug vind, in een minder leuke omgeving of bij een minder leuke eigenaar. Daar kan ik dan niks aan veranderen, en dan zou ik wss willen dat ik het niet geweten had. Dat hoeft niks ernstigs te zijn, ik spreek hier niet van mishandeling of verwaarlozing, maar ze kunnen een heel andere aanpak hebben, eentje vanwaar jij weet dat die niet ideaal is voor het paard. Waarom zou je dat willen weten, daar hou je enkel maar pijn en verdriet van over...

TS, ik zou een dagje eerder afscheid nemen. Het doet sowieso pijn, maar net iets minder als JIJ doorloopt, en niet het paard dat op de trailer stapt.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:38

Ik heb het toen ook niet gedaan. Was ook een Fjordje toevallig. Ben de hele dag bij haar geweest en 2 uur voor ze opgehaald werd ben ik met steun van mijn moeder en beste vriendin naar huis gegaan. Het deed zo al teveel pijn. Laat staan haar door een vreemde op de trailer gezet zien worden en tot ziens.

Dat kon ik toen gewoon niet aan..

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:41

Ik heb ja gestemt :p
Natuurlijk kun je voor jezelf de dag ervoor afscheid nemen, maar ik denk dat het beter is om erbij te zijn omdat je het dan vaak beter afsluit

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 00:01

Ik heb helaas geen keus meer. Het blijkt dinsdag te zijn ipv zondag en dinsdag kan ik niet.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 13:29

Dit verhaal heeft een staartje gekregen, ze komt volgende week donderdag weer terug...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 13:48

Bijzonder, heeft dat gevolgen voor jou en zo ja, wat voor gevolgen?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 14:07

Ik heb net via WhatsApp zowat een smeekbede ontvangen of ik haar asjeblieft weer wil verzorgen en de hoefsmid wil betalen...

Ik vind het echt ontzettend dubbel. Zou het voor het paard graag doen, maar vertrouw de eigenaresse niet echt meer...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:27

Over het verzorgen zou ik in jouw geval nog best willen nadenken, je vond het een leuk beestje toch? Maar de hoefsmid willen betalen vind ik al een beetje raar, tenzij er speciaal voor jou ijzers onder moeten omdat jij bijvoorbeeld de enige bent die met haar buiten rijdt.
Ik zou voordat je zomaar ja of nee zegt, eerst de eigenaresse eens goed in de ogen willen kijken tijdens een live gesprek en goede afspraken maken zodat het verleden niet tussen jullie in blijft hangen want dan maken jullie sowieso een valse start.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:31

MEt Maflinger eens. Mag ik vragen waarom je de eigenaresse niet vertrouwd? Desnoods pb?