Voor de 2de keer springen met Imalaya (Heartbreaker)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Voor de 2de keer springen met Imalaya (Heartbreaker)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 21:02

En eindelijk kan ik weer een springtopic openen *\o/* want springen, daar leef ik voor :')

4 maand geleden (ongeveer) heb ik mijn paard Diallo moeten verkopen. Sinds dien ook wat opzoek gegaan naar paardjes om mee te rijden. Momenteel moet ik er nu 3 rijden waarvan er 2 echt vast op mijn agenda staan.
1 paardje daarvan is Imalaya en heel toevallig is zijn eigenaresse ook de vrouw waarvan ik Diallo heb gekocht (en waar ik heb leren paardrijden). Dus ik heb Imalaya nog als klein veulentje gezien :D
Ben ik met Imalaya als veulen.. 7 jaar geleden dus want nu is hij 7.
Afbeelding
Nu mag ik hem dus rijden aangezien zij er zelf niet heel veel energie meer voor heeft. Zijn grootvader is dus Heartbreaker en zijn vader is Toulon. Zijn moeder is een dressuurpaard! Imalaya is nooit echt doorgereden door moeilijke omstandigheden en nu wordt er wel mee gereden door twee meisjes maar ze zijn er eigenlijk te braaf mee. Laat staan dat ze er mee durven springen.
Nu heb ik gisteren het springen een beetje opgepakt (en vandaag). Het was waarschijnlijk alweer maaanden geleden voor hem, voelde ik ook. Gisteren alleen maar lage sprongetjes uit draf genomen, moest hem nog een beetje onder de knie krijgen. Hij springt ook enorm over de rug en met de schoft omhoog waardoor het even wennen was. Je wordt echt uit het zadel gekatapulteerd, fantastisch vind ik dat :):) :D Maar vandaag was dat al minder hoor, het was ook echt heet.
Van het inrijden heb ik geen foto's vandaag, vriendin was haar paard terwijl aan het verzorgen maar hij was echt heerlijk braaf en ontspannen. Toen besloot ik hem nog eens in te wrijven met dazenspul en moest ik afstappen natuurlijk. Ja toen kreeg die het := staken en niet meer willen werken. Dan ook elke keer verkeerd aanspringen in galop, dan wil ik stelling vragen in een bocht om hem in de juiste galop te krijgen maar dan is het ook vechten.. nu goed uiteindelijk 2 goede rondjes kunnen galopperen en dan ben ik begonnen met springen. Daarna was alles weer oke en ging die weer ontspannen door de bak :') Echt een karakterpaardje dus :Y)

Knap (en iets te dik hoe hij nu staat :+ ) uitgegroeid nietwaar?! helaas wel last van schuren -O-
Afbeelding

Gisteren hebben we hem nog na het rijden eens laten vrijspringen over een sprong van 70 cm :')
Ik denk dat hij wel eens het record heeft verbroken van de paarden op bokt hier die ook graag overdrijven?? :+
Afbeelding

Die heeft zonet de staander gesprongen hoor, gene zwans :=
Afbeelding

Afbeelding

Nu vandaag. Het is dus pas de tweede keer dat ik dat paardje rij. Mijn houding... ik heb al beter van mijzelf gezien, natuurlijk moet ik hem nog leren kennen. Maar ik zie vooral dat ik mijn benen moet stilhouden en niet zo erg voorover moet duiken. Maar ik denk dat dat voorover duiken ook deels komt omdat hij zo goed zijn rug gebruikt en als hij dan eens nen 'uitsmijter doet' dat ik dan wel mee ben, enfin dat gevoel had ik eerder gisteren :)

Sprongetje vanuit draf, had ik meer moeten meegeven, maar draf vind ik wat moeilijker om mee te zijn haha.
Afbeelding

Hier lijk ik echt lang te zitten, maar als het 1 iemand is die altijd te kort zit dan ben ik het wel :=
Afbeelding

Contact houden is ook nog een puntje. Maar zoals ik al zei, het is de tweede keer en moet zijn stiel nog leren kennen :D
Afbeelding

Nog een kort filmpje.

Ik ben ook zeker van plan om springles te nemen met Imalaya en zit er zelfs aan te denken om in de paasvakantie 2 dagen stage te doen. Ik vind het een erg leuk paardje dat zeker mijn gemis compenseert.
Volgende week hoop ik een dressuur topic te kunnen openen! Nog iets, de overgang van draf naar stap lukt echt niet goed, hij is te sterk en we doen er elke keer 5 meter over. Galop naar draf is overigens geen probleem! Dus als iemand daar tips voor heeft hoor ik het graag :)
Het is nog een vrij lange tekst geworden, dankjewel om het te lezen :D reactie zeer zeer welkom!
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 21-08-15 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Eline91

Re: Voor de 2de keer springen met Imalaya (Heartbreaker)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:05

Geweldig dier, wat leuk zeg! :D

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 22:23

Plezier verzekerd :j

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:03

Echt een leuk dier Nenah! Jullie komen er wel met zijn tweeën

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:08

Mooie combinatie, even een tip: leg een grondbalk neer.
Is voor het paard een stuk makkelijker.
Succes.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:42

vickers schreef:
Mooie combinatie, even een tip: leg een grondbalk neer.
Is voor het paard een stuk makkelijker.
Succes.

Wanneer luiheid toeslaat.. verder wel geen problemen gehad met de afstanden/hoogtes :)

Martinemid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:17

Leuk hoor!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:02

Wat een gaaf dier!!! <3

Al denk ik wel dat mijn paard nog beter is in overdrijven O:)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 23:06

Dan ben ik benieuwd :))

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 23:23

Heb wat foto's in mijn profiel geplaatst, hoef ik niet off-topic te gaan :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 07:36

Gaaf paard! En WOW! Hij lijkt echt sprekend op mijn paard :oo
Alleen heeft die van jou ook nog twee witte voorvoetjes haha

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:34

Leuk dier. Springt het heel gemakkelijk haha!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:32

leuk hoor, jullie zijn een leuke combi!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:12

hey cool paard. Mooie foto's ook.

Mijn zus heeft ook een paard met als grootvader Heartbreaker. Maar zij heeft een merrie van nu 5 jaar :)
de vader: Falco (heartbreaker x wiensender)

Maar helaas ook haar merrie heeft last van zomereczeem. Daarom knipt ze de manen op sportcoupe.

Ze heeft zelfs al een bod van 10.000 euro gehad voor haar merrie. Om haar afstamming en omdat zij zo goed springt. (ze gooit haar gat hoog uit boven de sprong)

De witte merrie die ik train is ook een kanjer in overdrijven. Heb haar 1x gereden met drafbalkjes. Maar ze neemt die balkjes alsof het hindernissen van 60cm zijn.
Als je je er niet aan verwacht (zoals ik toen) is dat best schrikken.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:55

Je geeft het zelf al aan, beugels mogen zo 3 á 4 gaten korter. Dan wordt je houding ook al stukken beter!
Lekker les nemen en zo door gaan, komt vanzelf goed dan ;)

KarinBrunink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:14

Leuk! Ik heb laatst ook gesprongen met mijn (dressuur)paard, blijft heerlijk om te doen! :D

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:00

Wat is dat een ontzettend gaaf dier geworden zeg! :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 21:10

Gaaf paard!

Wat mij opvalt is dat jij heel erg vroeg op de voorhand gaat zitten. Wacht op de sprong, ga zitten voor de sprong. Op dat moment kun je je handen meer mee geven en zelf meer boven het zadel ipv op de voorhand blijven.
Maar zo voor de korte tijd dat jullie samen rijden beloofd het veel goeds voor de toekomst!