Wedstrijdsport in Groot Britannie - UK bokkers gezocht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smudge

Wedstrijdsport in Groot Britannie - UK bokkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 19:05

Mijn man en ik verhuizen volgend jaar naar Schotland (Fife).

Ik ben benieuwd of er bokkers zijn die weten hoe de wedstrijd sport in de UK werkt omdat ik graag actief wedstrijden wil blijven rijden.

Ik heb een pony en paard. De d pony start ik in het M2 tussen de paarden en met mijn paard start ik binnenkort in het Z2.

Kan ik met mijn pony daar ook tussen de paarden starten?
Zijn de wedstrijden daar net zo frequent als hier?
Hoe zit het met kampioenschappen? Vind dit zelf het leukste om naar toe te werken, maar zou niet weten of er Schotse kampioenschappen zijn of dat het voor heel groot britannie telt bijvoorbeeld.

Ook hoor ik graag van bokkers die ervaring hebben met het transport van Nederland naar Schotland.
Wat is de route van de paarden? Boot / tunnel etc. Ervaringen met goede transport bedrijven, moeten de paarden bijvoorbeeld in quarentene?

Mocht iemand een Brits paardenforum kennen dan hoor ik dat ook graag. :)

Lielle

Re: Wedstrijdsport in Groot Britannie - UK bokkers gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 21:08

horseandhound.co.uk -> forum
Britishdressage.co.uk

Ik ga in september bij de nationals (zeg maar hippiade) kijken, en kan je dan meer vertellen

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 08:21

Thanks Lielle!

Zou het erg waarderen als je me daarna een pbtje zou willen sturen of een website link met info / reglementen oid. Wellicht dat ik daar wat meer over de regels terug kan vinden. :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 08:26

Je begint dan bij het begin, de (veel betere) tegenhanger van de KNHS: http://www.bhs.org.uk

Ik neem aan dat je al uitgezocht hebt wat er komt kijken bij het houden van paarden in GB? Het is er niet moeilijker maar wel heel anders geregeld als in NL. Wetgeving, verzekeringen, enz.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 15:24

Op british dressage staan iig de reglementen