Welke maat pony/paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLyan

Welke maat pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 18:25

Hoi iedereen :)

Ik vraag me af op wat voor maat paard/pony ik eigenlijk wel of niet kan rijden.
Ik snap dat dit sowieso anders ligt bij stevige rassen zoals Haflingers, IJslanders etcetera, maar als we uitgaan van een wat minder stevig gebouwd paard of pony ("normaal"), waar kan ik dan op rijden?
Ik ben 1.62 meter en heb geen idee hoe zwaar ik eigenlijk ben. Ik ben normaal gebouwd, en gok rond de 55 kg.
Welke stokmaat zou een pony/paard dan moeten hebben?

Alvast bedankt! :Y)

Mandareina

Re: Welke maat pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:24

ik ben 1.64 en pas nog makkelijk op een stevige new forest pony met een stokmaat van 1.40/1.45 (wilde gok)

pillow

Re: Welke maat pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:30

Mijn zus van 51 is ook zoiets van lengte en gewicht en heeft een new Forest van 148. kan mooi

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 16:42

ik ben bij een flink aantal paarden wezen kijken voor ik de mijne aanschafte,
zowel pony als ruim paard.

op zich denk ik dat je je niet moet stukstaren op ras of stokmaat..
bij twijfel, als je het echt graag wilt.. toch gewoon even proberen..

ik paste met 1.63 en 67 kilo (ja beetje overgewicht, maar normaal voor mij is 63 en dat is zonder noemanswaardig overgewicht) redelijk goed op een new forest van slechts 1.42m tot mijn grote verbazing, maar daar was totaal geen klik mee.. ik ben bij een jongere new forest wezen kijken, 1.46 m maar daar zat ik onconfortabel op en voelde echt dat mijn lichaam daar te lang voor was..

als je je er zorgen over maakt, dan denk ik dat je er reëel genoeg naar zult kijken als je erop zit en wel redelijk goed zult aanvoelen wat nog wel kan en waar je wat te groot voor bent.

ik voel mij zeer prettig op mijn pony (normaal gebouwd, richting rank) van 1.53m en het ziet er ook prima uit.