Vandaag hadden we het B-brevet. Door de operatie van Zahire had ik wel besloten om enkel het dressuurgedeelte af te leggen. We waren beiden nog niet klaar voor het parcours. Dit leggen we komend voorjaar af om zo een volwaardig brevet te krijgen.
's Ochtends heel vroeg zijn we de camion gaan ophalen, meteen door naar het paardje. Ze laadde beter dan verwacht, meevaller! Eenmaal op de camion wel vrij onrustig maar dat had ik al verwacht: ze wordt niet zo vaak getransporteerd (heb zelf helaas nog geen vervoer).
Eenmaal aangekomen vriendin bij het paardje gelaten om theorie te doen, nog even gewacht en dan stilaan klaargemaakt. Man man man, wat een zenuwpees! Geen seconde stond ze stil... Opzadelen was zo niet eenvoudig, maar het is gelukt.
Meteen naar de inrijpiste gegaan. Het was voor mij de eerste keer met Zahire op verplaatsing, ben van mezelf ook een onzeker, snel bang iemand dus mijn hart klopte eerst wel even in mijn keel. Daarom even aan beide kanten een toertje gestapt aan een koord, maar al snel konden we los!
Het inrijden verliep heerlijk
. Ze was er mooi bij en deed goed haar best, ontspande haar rug zodat ik makkelijk kon doorzitten, stelling zat in orde, kortom een hele goede rit. En toen was het de grote moment, we mochten binnen...Helaas in het brevet zelf wel wat spanning: twee hoeken vond ze maar niks en heb ze echt moeten overtuigen om daarin te gaan. Daardoor spande ze ook haar rug aan waardoor het doorzitten bij mij een fiasco werd
. Maar we zijn geslaagd, ik ben heel trots op Zahire dat ze dat zo goed gedaan heeft en toch ook wel trots op mezelf, want dit was voor angsthaas mezelf toch wel een serieuze stap...Genoeg gezeverd, fototijd!
1. Even wandelen aan het touw

2. We konden al snel los

3. Net voor de proef

4.

5. Even rondkijken

6. In de proef

7.

8.

9.

10. Na de proef, SUPER content en trots dat dit ons gelukt is!!!

En een filmpje van de proef.
Laag tempo wel (dat doorzitten ging hier echt niet goed, is normaal gelukkig beter maar dan heb ik het liever wat kalmer aan) en wat werkpuntjes, maar dat ik dit verwezenlijkt heb is voor mij al een heel grote stap.
https://www.facebook.com/lesley.ceulemans.9/videos/vb.100001123359711/871709976209773/?type=3&theater