Ik ben blij want ik rijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik ben blij want ik rijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:33

Vorig jaar juli was ik enorm blij, want na ruim een jaar stappen (peesblessure) 'reed' ik weer. Dat ging redelijk. Ik was zelf erg bang om er weer op te gaan, heb nogal een verleden met mijn paard. Maar met een slofteugel er aan durfde ik onder begeleiding van mijn instructrice er weer op. En braaf dat ze was! [RIJ-ITP] Bijna een jaar, kliniek en een peesblessure verder..
Afbeelding

Na het bovenstaande topic heeft ze een hoefzweertje gehad. Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik een maand gestapt. Ben na die maand weer gaan rijden, dat hield wederom korte stukjes draven en verder stappen. Paardlief werd daar enorm lastig van. Het brave was er helaas af, ze werd weer sterk en ze had weer zin om wat te gaan doen. Mocht absoluut niet gelongeerd worden, mocht nog niet los omdat ze dan helemaal uit haar plaat ging. Dus ging ze maar uit haar plaat onder het zadel. Maar ja, dat kun je haar niet kwalijk nemen :(:)

En nee, we waren niet aan het oefenen op passageren op de eerste foto :')
Afbeelding

Dat is een aantal keer gebeurd en ik durfde er niet meer op. Op de stalling waar ze destijds stond mogen ze vanaf september/oktober al niet meer de wei op. Toen heb ik besloten haar te verhuizen. Op haar nieuwe stal heeft ze tot en met mei mogen chillen en paard mogen zijn. Ze heeft al die tijd niets gedaan. Van mij mocht ze helemaal verder herstellen en weer lekker fris in haar koppie worden. En om heel eerlijk te zijn durfde ik al die tijd nog steeds niet te rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan begint het weer te kriebelen :+ Met mijn vorige valpartijen nog vers in mijn geheugen ben ik eerst maar eens gaan longeren. Eerst enkel met een hoofdstel op, vervolgens maar eens een zadel erbij, daarna met een bijzet teugeltje en uiteindelijk met twee lijnen.
Afbeelding

En drie weken geleden besloot ik dat ze eigenlijk sinds ze verhuist is nog nooit een stap verkeerd gedaan heeft en dat ik er maar weer eens op moest klimmen. Alle credits naar haar, ze heeft nog geen stap verkeerd gedaan ondanks haar schijterige baasje :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben nog een hele lange weg te gaan, zal er vast nog wel weer eens afvallen.. Maar hé, ik ben blij want ik rijd :D.

Over drie weken heb ik weer les voor het eerst echt les. Ik weet wat mijn werk punten zijn, maar tips zijn altijd welkom!

(Recht op zitten, hakken uitdrukken, handen dragen, paard activeren, rechtrichten, losgelatenheid door het lichaam)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:34

Ik ben zo onwijs trots op jullie. Ik heb alles vanaf de zijlijn meegemaakt, gezien en meegeleefd.
En vooral die ontelbare keren kliniek, iedere dag zo lang stappen aan de hand en zoveel privé meegemaakt, en toch altijd naar Wianca toe, nooit een moment gezien waarop ik dacht: nu gaat ze haar weg doen.
En toen ik ineens hoorde dat je er ja zo'n lange tijd op had gezeten was ik blij voor jullie.

Ik durf te zeggen dat wianca geen beter baasje heeft kunnen treffen. Niet iedereen stopt zoveel tijd, moeite en ja, geld in zijn of haar paard.

Kortom: Lekker zo doorgaan! En wie weet rijden we snel een keer samen in de bak!

FriesWytske

Re: Ik ben blij want ik rijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:40

Voor iemand die nog maar zo kort weer rijdt en die nog behoorlijk angstig is. Vind ik het er super uitzien. En ik weet wat angst is, want heb ook een periode met angst gehad door een ongeluk samen met mijn toenmalige paard.

Ga vooral zo door, dan kom je er vanzelf wel

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:44

Wat een doorzettingsvermogen! +:)+ Knap hoor meid, het is je gegund, nu lekker van elkaar genieten.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 09:14

Heel gaaf Malissa! <3
Het is jullie gegund, veel plezier samen! :D

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:08

Wat super dat jullie er weer zijn, ziet er goed uit. Je paard kan heerlijk lopen!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 17:11

Chapeau dat je er ondanks alle slechte ervaringen toch terug bent opgegaan!
Hopelijk gaat het in stijgende lijn verder nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:41

xGoldenHero schreef:
Ik ben zo onwijs trots op jullie. Ik heb alles vanaf de zijlijn meegemaakt, gezien en meegeleefd.
En vooral die ontelbare keren kliniek, iedere dag zo lang stappen aan de hand en zoveel privé meegemaakt, en toch altijd naar [paard] toe, nooit een moment gezien waarop ik dacht: nu gaat ze haar weg doen.
En toen ik ineens hoorde dat je er ja zo'n lange tijd op had gezeten was ik blij voor jullie.

Ik durf te zeggen dat [paard] geen beter baasje heeft kunnen treffen. Niet iedereen stopt zoveel tijd, moeite en ja, geld in zijn of haar paard.

Kortom: Lekker zo doorgaan! En wie weet rijden we snel een keer samen in de bak!

<3 <3 En nu moet je binnenkort een keertje mee kijken :D

FriesWytske schreef:
Voor iemand die nog maar zo kort weer rijdt en die nog behoorlijk angstig is. Vind ik het er super uitzien. En ik weet wat angst is, want heb ook een periode met angst gehad door een ongeluk samen met mijn toenmalige paard.

Ga vooral zo door, dan kom je er vanzelf wel

Dank je! Ik vind het altijd heel spannend om het op Bokt te zetten, maar ik probeer echt mijn paard zo goed mogelijk te rijden. Angst is enorm vervelend, ik zie overal spoken.

Elke keer als ik ga rijden zeg ik tegen mijn vriend of vader 'als ze druk is ga ik niet hoor'. En toch elke keer stap ik er weer op en verbaasd ze mij weer in hoe goed ze haar best doet.

gett schreef:
Wat super dat jullie er weer zijn, ziet er goed uit. Je paard kan heerlijk lopen!

Ik heb een fantastisch paard. Met een veel handigere ruiter zou ze zo veel meer kunnen, ze kan echt heel gaaf draven en groot galopperen.

-- En de rest ook bedankt :D. Ben echt blij dat ik weer met haar bezig ben.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:05

Het is een totaal ander paard geworden, logisch ook! Lekker zo doorgaan!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:26

Blijkbaar heb je onderweg een paar goede keuzes gemaakt want het ziet er super uit, er zijn genoeg mensen die om veel minder een paard weg doen. Chapo voor jezelf!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 06:04

mooi paard hoor, knap dat je het weer oppakt, veel succes verder!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 06:15

Het ziet er goed uit zeg!
En die aandachtspuntjes die je opnoemt dat komt wel weer als je weer meer vertrouwen hebt.
Paard lijkt het op zijn nieuwe plekje goed naar de zin te hebben :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:39

Goede keus om je paard te verhuizen en lekker naar buiten te doen!
Knap dat je er weer opgestapt bent! Ik hoop dat je zonder gedoe lekker op kan gaan bouwen.

Mooie foto's!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:07

Ik herken je angst.
Zelf heb ik helaas ook zoveel angst en ook een paard die soms best wel aanwezig kan zijn ;)

Inmiddels zit ik er zelf ook sinds een paar dagen weer op :D na een hele lange tijd niet rijden.

Dikke pluim voor jou en nog heel veel rij plezier!! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 08:19

Jullie gaan echt super hard vooruit Malis, topteam zijn jullie! :D Samen komt het helemaal goed. :))

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:01

Goed dat je hebt doorgezet zeg! Prachtig paard, succes met het verder oppakken weer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 13:39

Allemaal bedankt!

Ik heb gisteren ook weer heerlijk gereden. Hartstikke braaf :)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:56

Zo zie je maar, als je niet opgeeft en doorzet!

Bijzondere compilatie al die foto's met een mooi reslutaat.

Top... Veel plezier saampjes.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:03

Respect voor je doorzettingsvermogen! Komt vast goed met jullie! :D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:03

Top, toch! Lekker van genieten.

Paard op de wei maakt zoveel verschil, die van mij werd na 3 dagen stalrust staatsgevaarlijk terwijl het eigenlijk een hele erge droogkloot is. Dus in overleg met de DA toch maar in de wei gezet.
Ik ben pas 6 maanden bezig met een peesblessure en houd mijn hart vast als ze weleens een flink uit haar plaat gaat in de wei.
Nu is ze met stappen onder het zadel heel erg braaf zowel in de bak als langs de weg, al kan ze op weg naar huis wel heel goed de uitgestrekte stap.

Lekker zo doorgaan en probeer zelf ontspannen te blijven.

Dressage001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:12

Wat een prachtig paard en mooie foto's! Veel succes en plezier met het weer oppakken van het rijden. Maar aan de foto's te zien komt dat helemaal goed!

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:18

Mooi verhaal en je hebt het super goed aangepakt :)