Na het bovenstaande topic heeft ze een hoefzweertje gehad. Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik een maand gestapt. Ben na die maand weer gaan rijden, dat hield wederom korte stukjes draven en verder stappen. Paardlief werd daar enorm lastig van. Het brave was er helaas af, ze werd weer sterk en ze had weer zin om wat te gaan doen. Mocht absoluut niet gelongeerd worden, mocht nog niet los omdat ze dan helemaal uit haar plaat ging. Dus ging ze maar uit haar plaat onder het zadel. Maar ja, dat kun je haar niet kwalijk nemen
En nee, we waren niet aan het oefenen op passageren op de eerste foto

Dat is een aantal keer gebeurd en ik durfde er niet meer op. Op de stalling waar ze destijds stond mogen ze vanaf september/oktober al niet meer de wei op. Toen heb ik besloten haar te verhuizen. Op haar nieuwe stal heeft ze tot en met mei mogen chillen en paard mogen zijn. Ze heeft al die tijd niets gedaan. Van mij mocht ze helemaal verder herstellen en weer lekker fris in haar koppie worden. En om heel eerlijk te zijn durfde ik al die tijd nog steeds niet te rijden.

En dan begint het weer te kriebelen
Met mijn vorige valpartijen nog vers in mijn geheugen ben ik eerst maar eens gaan longeren. Eerst enkel met een hoofdstel op, vervolgens maar eens een zadel erbij, daarna met een bijzet teugeltje en uiteindelijk met twee lijnen. 
En drie weken geleden besloot ik dat ze eigenlijk sinds ze verhuist is nog nooit een stap verkeerd gedaan heeft en dat ik er maar weer eens op moest klimmen. Alle credits naar haar, ze heeft nog geen stap verkeerd gedaan ondanks haar schijterige baasje

We hebben nog een hele lange weg te gaan, zal er vast nog wel weer eens afvallen.. Maar hé, ik ben blij want ik rijd
. Over drie weken heb ik weer les voor het eerst echt les. Ik weet wat mijn werk punten zijn, maar tips zijn altijd welkom!
(Recht op zitten, hakken uitdrukken, handen dragen, paard activeren, rechtrichten, losgelatenheid door het lichaam)