Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
maar is meer wat voor manier doe jij met je paard je kunt ook westernzadel hebben maar nog steeds engels rijden he Lillith24 schreef:zeepsop denk je dat het moeilijk is om eerst de ene te doen en daarna de andere te lere? ik vond western best moeilijk en eng want mocht niet aan de teugels zitten die moesten helemaal lang en mocht alleen achterover leunen haha oh en hulpen zijn ook iets anders dan bij engels rijden vond ik!
Ik heb 7 jaar engels les gehad op een manege en het enige wat ik daar geleerd heb is aan de teugels trekken en met de zweep slaan, daarom ben ik maar opgehouden met paardrijden. Toch begon ik het paardrijden na een jaar te missen. M'n nicht vertelde me over het westernrijden, dus heb ik direct een proefles meegedaan. De proefles ging echt ontzettend slecht, ik kon niks worden met het paard, maar wilde er toch beter in worden. Dus heb ik er 2 jaar les genomen. Daar had ik zoveel meer geleerd dan bij mijn oude manege. Hierdoor ben ik heel erg enthousiast geworden over de westernstijl. Momenteel heb ik mijn eigen quarter nu ongeveer 2 jaartjes en het is echt een lieverd. Nog nooit in mijn leven had ik op zo'n braaf paard gezeten.
EN een westernzadel zit echt lekker.