Even in het kort mijn verhaal. 4 jaar geleden op mijn 34e begonnen met paardrijden. Vrij intensief lessen gehad privé en groepslessen. Springlessen, redelijk wat buiten gereden. 2 jaar geleden gevallen (paard schoot weg bij het opstappen) met als gevolg breuk in mijn arm en enorme deuk in mijn zelfvertrouwen te paard en toename van angst. Toch weer opgepakt met redelijk succes behalve buiten rijden. Dat was/ is nog steeds een enorm angstig punt. Een jaar geleden heb ik besloten om te stoppen. Qua tijd, geld kwam dat beter uit maar belangrijkste punt was toch die angst en wat mee speelde is dat ik het best sneu/ zielig vind voor manege paarden. Iedereen die er maar op hobbelt, stuitert en in die mond trekt.
Nu gaat het weer kriebelen sinds een paar weken. Als ik er aan denk dan voel ik nog steeds angst (vooral voor het buiten rijden) maar de kriebel om weer op het paard te stappen groeit en groeit. Maar het idee van manege paarden vind ik nog steeds zielig.
Ik heb gereden op een goede manage waar echt met liefde met de paarden werd omgegaan maar om bepaalde redenen voel(de) ik me daar niet echt thuis meer. Heeft iemand hier een suggestie waar/ hoe weer te beginnen met rijden. Zo paard-vriendelijk mogelijk, hoe angst aan te pakken, in de omgeving van Tilburg, Den Bosch, Breda, Waalwijk.
Ben benieuwd naar jullie tips ideeën, suggesties en ervaringen.

)