Ervaring met maneges in R'dam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yoshiko

Ervaring met maneges in R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 09:58

Hoihoi!
Aangezien wij zeer binnenkort verhuizen naar R'dam ben ik opzoek naar een nieuwe manege en ik wou graag jullie ervaringen weten. Ik zit in de buurt (allemaal max 15/20 minuten fietsen) van sowieso De Capelse Manege, De Rotterdamsche Manege/De Jockeyclub en Manege Prinsemolen. Misschien wel meer, maar dat heb ik verder niet meer uitgezocht.

Wat zijn pluspunten?
+ Weidegang
+ Ruime stallen
+Ook springlessen
+ Mogelijkheid tot leasen
+ Een beetje vrijheid (zelf mogen poetsen, mogelijkheid tot vrijrijden evt onder betaling, etc)
+ Lessen van rond de 4 personen

Wat zijn minpunten?
- Weidegang
- Te veel moeten lopen
- Weinig vrijheid
- Lessen van meer dan 8 personen

Dit is even het snelste wat ik kon verzinnen. Een eis is wel dat er een proefles gereden kan worden.
Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen!

Groetjes,
Yoshiko

Yoshiko

Re: Ervaring met maneges in R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 20:39

Niemand met een ervaring? :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:08

Helaas geen ervaringen met de manege's, maar je pluspunt is weidegang en je minpunt ook :=
Neem aan de je bedoeld dat geen weidegang een minpunt is? Staat een beetje gek nu :P

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:11

Ik denk dat ze bedoelt dat als er juist geen weidegang is, het een minpunt is

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:20

Heb nog nooit manegelessen gezien met minder dan 8 personen .....?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:25

Ik moet de eerste manege in de Randstad nog tegenkomen die lessen heeft van rond de 4 personen. Kan wel, maar dan is het eigenlijk privéles.

Rotterdamsche Manege en Prinsenmolen liggen midden in de stad. Weidegang in de Randstad is wel een uitdaging.

Capelse manege heeft wel weidegang.

Heb je op de websites van de maneges gekeken? Daar zal vast wel wat vermeld staan over Lease/vrij rijden.

Maar ik denk dat je wel erg hoge verwachtingen heb van een manege in de (Rand)stad. Misschien moet je dit een beetje bijstellen, anders wordt het waarschijnlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 17:30

Iejoorr schreef:
Helaas geen ervaringen met de manege's, maar je pluspunt is weidegang en je minpunt ook :=
Neem aan de je bedoeld dat geen weidegang een minpunt is? Staat een beetje gek nu :P

Inderdaad, was vergeten het woordje 'weinig' ertussen te zetten.

sambagirl schreef:
Ik moet de eerste manege in de Randstad nog tegenkomen die lessen heeft van rond de 4 personen. Kan wel, maar dan is het eigenlijk privéles.

Rotterdamsche Manege en Prinsenmolen liggen midden in de stad. Weidegang in de Randstad is wel een uitdaging.

Capelse manege heeft wel weidegang.

Heb je op de websites van de maneges gekeken? Daar zal vast wel wat vermeld staan over Lease/vrij rijden.

Maar ik denk dat je wel erg hoge verwachtingen heb van een manege in de (Rand)stad. Misschien moet je dit een beetje bijstellen, anders wordt het waarschijnlijk zoeken naar een speld in een hooiberg.

Het zijn niet perse 'eisen', meer pluspunten en minpunten. Met minder neem ik ook genoegen.

IngridM schreef:
Heb nog nooit manegelessen gezien met minder dan 8 personen .....?

Ik heb daar altijd in gereden, komt doordat ik het gewend ben :P
Maar stel de lessen zijn rond 12 personen dan ga ik gewoon zelf bijleggen met betalen en priveles nemen.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 17:57

Helaas te ver weg voor jou, maar manege De Ripse Ruiters heeft wel degelijk groepen van 4-6 ruiters. 8 ruiters vinden we al veel en toen onze groep standaard rond de 10 ruiters had, werd die gesplitst. Weidegang, springlessen, carrousel, verschillende vormen van lease mogelijk. Er stopt een bus voor de deur, maar vanuit Rotterdam is het toch wel een behoorlijk eind.

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:11

Is inderdaad wel erg ver ja, moet er zelfstandig (op de fiets) naartoe kunnen :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:17

Afhankelijk van waar je gaat wonen
Net buiten Rotterdam maar wel een fijne manege: Manege Lansbergen

Ben er al jaren weg dus weet niet hoe het nu allemaal geregeld is, maar was toendertijd een hele fijne manege. De paarden waren altijd goed verzorgd en gaan in de zomer de wei op, en in de winter los in de bak. Dat is iets wat op de meeste andere maneges die jij noemt niet gebeurt, voor zover ik weet.

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:21

Volgens routeplanner halfuurtje fietsen dus dat zou te doen zijn!
Ik ga straks de tijd nemen om op sites rond te neuzen.