Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
I_love_you12 schreef:Ook is hij een jaar geleden in de sloot gevallen en heeft een half jaar verband gehad. Daar is uiteraard een dierenarts voor geweest en heeft nooit iets opgemerkt over zijn achterbenen. Waardoor ik me toch wel afvraag of een dierenarts erbij halen wel zin heeft.
Ik denk dat ik deze met de stal eigenaar ga praten en kijken wat die ervan zegt, maar zelf lijkt mij het handigste om dierenarts en osteopaat te bellen voor advies en daarna pas te beslissen.
De pony lijkt overigens geen pijn te hebben.
Babootje schreef:vayake schreef:Een osteopaat laat je ook niet werken aan een kreupel paard!
Stijfheid is anders.
En wie kan er het beste beoordelen of een paard kreupel is of niet? Juist..... een DA.
Babootje schreef:Een osteo kan geen diagnose stellen. Een osteopaat kan prima voelen als een paard ergens vastzit en dat losmaken. Maar als het vastzitten een gevolg is van een probleem ergens anders is het zonde van je geld
Een paard kan bijvoorbeeld minder soepel of stijver gaan bewegen, doordat hij zich ontziet als gevolg van een kreupelheid die door een ondeskundig oog bijna niet zichtbaar is. Een dressuurmatig goed gereden paard komt zomaar niet "vast" te zitten.
Ik zie osteopathie echt complementair aan regulier (kreupelheids) onderzoek door een DA.