EK Dressuur Kür in Aachen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Camilla_K

EK Dressuur Kür in Aachen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 22:18

Zo, Totilas vs Valegro, eindelijk, en met Undercover als underdog. ;)

Nou, het werd even anders dan bedacht maar desalniettemin mooie combinaties met prachtige muziek.

Helaas was het weer nogal nat - en de tribune nogal ver weg - waardoor de foto's wat in kwaliteit hebben moeten inleveren (en mijnalbum doet de rest). Alle foto's zijn hier.

1. Patrick van der Meer met Uzzo was als eerste aan de beurt.
Afbeelding

2. Als tweede Morgan Barbançon Mestre, de laatste wedstrijd van Painted Black. Zij was erg blij na afloop.
Afbeelding

3. Als tussenprogramma Bundes- und Landeschampions -paarden. Dit is een Rheinisch-Deutsch Kaltblut hengst, Hartmut.
Afbeelding

4. Vivien-Lou Petermeier had haar handen vol aan de Reitpony Da Vinci HS.
Afbeelding

5. Portugees Gonçalo Carvalho met PSL merrie Batuta
Afbeelding

6. Diederik van Silfhout en Arlando NOP
Afbeelding

7. Tinne Wilhelmsson-Silfvén met Don Auriello (SWE) in het regen
Afbeelding

8.Isabell Werth en Don Johnson FRH. Hij had nogal fanatiek gebokt bij het losrijden, begreep ik.
Afbeelding

9. Carl Hester en Nip Tuck (UK)
Afbeelding

10. Hans-Peter Minderhoud en Johnson TN
Afbeelding

11. En op naar de medailles: Beatriz Ferrer-Salat met Delgado (ESP) werd derde. Haar kun je niet betichten op muntjes zoeken!
Afbeelding

12. Kristina Bröring-Sprehe met Desperados FRH werd tweede.
Afbeelding

13. En uiteraard, Valegro met Charlotte Dujardin als eerste. Maar het verschil was minimaal!
Afbeelding

Voor de prijsuitreiking was het even spannend. Voor de tribune stonden de vlaggenmasten en wat mannetjes zetten de vlaggen alvast vast voor de ceremonie. Dus GBR, DUI - en NED! Daar ging even wat fout en uiteindelijk ging de halve tribune fluiten en roepen, tot een vrouw over de reling klom en naar hun toe liep. Dat het wel Spanje moest zijn!

Bij de uitreiking zelf werd omgeroepen, dat de ereronde binnen de rijbaan blijft, voor veiligheidsredenen (gladheid). Voor een reden ook, Ferrer-Salat had de dag ervoor een koprol gemaakt op het gras.

Ondanks het omroepen deed Charlotte - nuchter zoals we haar en Valegro kennen - toch wel een rondje over het gras.

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

loez

Re: EK Dressuur Kür in Aachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:26

Wat een leuke foto's! Hartmut is ook wel een aansprekend dier zeg!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 07:38

Wel erg sympathiek van Charlotte dat ze toch nog een rondje over het gras deed +:)+

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 22:13

Mooie foto's! Ik vond die Spaanse sympathiek rijden!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:48

Mooi overzicht!

Camilla_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 14:00

Ik vond die Hartmut inderdaad ook erg leuk.

En goede service van de Duitsers, bij de tussenshow-bundeschampionatparade ging het allemaal vrij snel. Dus ik mailde ze even voor een lijst van de paarden (ze hadden kopnummers) en kreeg hem per ommegaande. Hartmut en de pony had ik nog net kunnen noteren van de speaker, maar alle (bruine) halfbloeden kon ik niet uit elkaar houden. Zo kan ik nog de namen met de foto's van de toekomsttoppers van de oosterburen koppelen. :D