[VOLG] Rock-it, rock my world.

Moderators: zonnebloem18, RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Leo
Coordinator Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-17 20:00

Vandaag ben ik zelf weer eens bij de training geweest. Afgelopen trainingen hebben vooral gefocust op sturen, van linksom naar rechtsom en terug. Een keer zonder longeerlijn (alleen linksom) en door de hele bak heen in plaats van op de volte voorin de bak (niet persé in de volgorde waarin ik de punten nu noem. :D )

Vandaag was guur, koud, harde wind, hagel, onweer. Niet het perfecte weer om met een jong dier aan de slag te gaan, maar wel omstandigheden waar hij ook aan moet wennen (en waar hij inmiddels ook ver genoeg voor is om onder de man te werken tijdens dit soort omstandigheden). Kortom: gaan we gewoon doen.
Bovenop de weeromstandigheden kreeg hij ook nog een hoop onrust in de omgeving te verwerken;de honden waren erg druk buiten de bak (maar daar taait hij écht niet naar gelukkig), er was veel 'publiek' binnen en bijbehorend in en uitgaand verkeer, krakende plastic tas etc.
Waar hij echter het meest van onder de indruk is, is de spiegel langs de lange zijde. :+ Want je spiegelbeeld met een ruiter... Dat is toch wel héél essentieel anders dan je spiegelbeeld als je gewoon aan de longeerlijn aan het werk bent in de bak ;) En ook al heeft hij het nu de laatste paar keer ook al gezien... blijft raar ;)
Net als dat monster van een zijdeur (zijn opinie) overigens, al was die vandaag en de keer ervoor eigenlijk ook al niet meer zo spannend als voorheen.

In het filmpje zie je wel terug dat hij wat kijkerig kan zijn, maar dat wordt voorwaarts opgelost. Wat ik heel fijn vind om te zien is dat het laatste stuk draf hij steeds meer in zijn ontspanning komt en los begint te laten.

Het filmpje bestaat uit diverse fragmenten, ik heb steeds stukjes gefilmd en achter elkaar geplakt. Ik begon jammer genoeg pas vrij laat met filmen, toen waren ze al even aan het rijden. Vandaag was wegens het onrustige weer voor de zekerheid de lijn er even aan gelaten, maar feitelijk is die meer voor de vorm.

Ik ben er vandaag zelf niet op gegaan, hij had genoeg gedaan en te verwerken. Vorige week heb ik er wel nog een paar keer op gezeten. Gewoon om te voelen en te ontspannen en te ademen. :)

Voor de leuk en de afwisseling hebben we vorige week mee gedaan met een clinic vrijheidsdressuur die een stalgenoot had georganiseerd. Dat was helemaal in Rock zijn straatje, hij vond het geweldig. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:')

Zondag doen we met hetzelfde idee mee aan een clinic Showmanship. Lekker andere dingen doen en nieuwe dingen leren. :) En vooral lol hebben.

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

zonnebloem18
Moderator Kantine

Re: [VOLG] Rock-it, rock my world.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 20:07

Mooie vooruitgang! Momentje op 2.28 laat mooi zien hoe hij veranderd is, het lijkt of hij schrikt maar is meteen weer bij de ruiter en draaft netjes verder.

De liefde en het respect is zo duidelijk te zien in de foto's, hij heeft er duidelijk lol in.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:21

Fijn dat het zo goed gaat! Leuke foto’s van de clinic. Hoe houdt je zijn benen zo mooi wit? Of had je hem net gewassen

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 22:37

Met de gehele situatieschets erbij vind ik het toch heel erg knap hoe Rockje er bij loopt! Wat is hij braaf zeg <3 Topdier!

Vrijheidsdressuur ziet er top uit! Knap werk zo! Wat is hij gegroeid als paard zijnde! Mooi! *\o/*

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:29

Wat een leuk dier is het toch!

Take time to do what makes your soul happy.

[RIJ-ITP] Rijden met een vlag in mijn hand

Leo
Coordinator Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 09:37

zonnebloem18 schreef:
Mooie vooruitgang! Momentje op 2.28 laat mooi zien hoe hij veranderd is, het lijkt of hij schrikt maar is meteen weer bij de ruiter en draaft netjes verder.

De liefde en het respect is zo duidelijk te zien in de foto's, hij heeft er duidelijk lol in.

Dat stukje wilde ik eigenlijk opnoemen maar bedacht me, ga maar blanco kijken :D maar daar ben ik inderdaad ontzettend blij mee, hij reageerde op de spiegel, wilde inhouden maar schrok weer van het voorwaarts vragen. Totaal andere reactie dan een paar maanden geleden! Dit soort momentjes zitten er gewoon nog tussen, maar dat mag ook.

sjanien schreef:
Fijn dat het zo goed gaat! Leuke foto’s van de clinic. Hoe houdt je zijn benen zo mooi wit? Of had je hem net gewassen

Niet :') hij staat nu weer lekker met zand en mestbeentjes, maar voor de clinic had ik het ergste even weggespoeld met een klein beetje shampoo en de mestvlekken met cowboy magic weggepoetst.

Riel schreef:
Met de gehele situatieschets erbij vind ik het toch heel erg knap hoe Rockje er bij loopt! Wat is hij braaf zeg <3 Topdier!

Vrijheidsdressuur ziet er top uit! Knap werk zo! Wat is hij gegroeid als paard zijnde! Mooi! *\o/*

Mickey schreef:
Wat een leuk dier is het toch!

Bedankt!! <3 we genieten met zn allen van de vooruitgang!

- Albus Dumbledore -

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:18

Fijne update weer Leo! Mooi om te zien dat hij echt leert om te gaan met die schrikreacties! :j
Fijn ook dat je zelf ook met hem aan de slag kunt. Zowel aan de hand als erop!

Leo
Coordinator Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-17 16:09

Afbeelding

Voor iedereen die ons afgelopen jaar heeft gevolgd, mee heeft geleefd, adviezen heeft gegeven.. Hele fijne feestdagen en alvast een heel mooi 2018. {:)

2018 wordt ons jaar, volgend jaar rijden we gewoon mee in de jaarlijkse kerstshow.
{:) {:) {:)

- Albus Dumbledore -

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:10

Super leuke foto! Fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar! :D

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 2 (65,1 goedgekeurde km’s)
[TEN-ITP] Verslag Endurance Surae 2018
[PP] [VOLG] Dutch Dynamite (eerste eigen paard)

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:11

Ik had het niet willen missen! Op naar 2018 **\O/**

Dakota F9+3 / B+2

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:30

Jij ook een fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar! <|-

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:51

Prachtige foto! <3 Geniet van de feestdagen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:55

Knappe KerstRock!

Ik wens je een onbezorgd en onbevangen 2018 toe, waarin jullie samen groeien en bloeien :)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:30

Fijne Kerstdagen Leo en Rock <|- !!

Volg de her-training van mijn ex renpaard op Instagram: http://www.instagram.com/ottbharvey

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:54

Hoe gaat het in het nieuwe jaar met Rock?

Leo
Coordinator Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-18 18:11

Tot dusverre best rustig. :)
Afgelopen week vond ik hem wat mat en down, weinig contactgericht. Deed zijn ding maar dat was het ook wel, terwijl hij normaal ontzettend gericht is naar je en graag werkt. Een nacht heeft hij zijn hooi niet aangeraakt, de volgende dag at hij wel gewoon maar alleen van de grond en niet uit de slowfeeder. Ik maakte me dus een beetje zorgen en we hebben hem met elkaar wat in de gaten gehouden. Al met al denk ik dat hij wat 'last' heeft gehad van de rommelige dagen, veranderde routine etc. rond de feestdagen en dat hij wat te weinig had gedaan wegens tijdgebrek van mijn kant en zijn trainer die vrij was. :) Hij loopt wel buiten met zijn vriendje maar hij wil ook graag zijn ei kwijt. Ik heb hem rond en met de feestdagen wel gelongeerd maar de roundpen was nat dus ik kon hem niet echt lekker zijn benen laten strekken. En ondanks dat alle paarden kalm waren nieuwjaarsnacht, weet je natuurlijk niet in hoeverre ze in hun hoofd toch wat last hebben van het vuurwerk. Het is toch allemaal net even anders. :)

Afijn, vrijdagavond had ik hem aan de longeerlijn in de droge buitenbak en was hij nog altijd wat matjes. Tot hij een gek geluid hoorde en veranderde in een stuiterend monster, met uitpuilende ogen en zijn staart hoog in de lucht. :') Hij bleef wat stuiteren op de plaats dus hij mocht van mij gewoon even doorlopen, niks aan de hand, doe niet zo raar. Dat heb ik geweten en hij heeft zijn benen goed gestrekt in het kwartier wat volgde. :') Paard drijfnat maar dolblij, enorme stuiterbal en sprankeloogjes, zoals ik hem weer ken. :) Gister en vandaag was hij gewoon weer zichzelf. Hij moest vermoedelijk dus gewoon even zijn ei kwijt. :+

Qua training zouden ze woensdag weer starten, maar toen waren we al blij dat het dak op de binnenbak bleef liggen. :+ Dus vrijdag weer rustig aan opgepakt, geen nieuwe dingen, alleen even wat herhaling. Vlak voor de kerst hadden we weer even een ren-moment tijdens het rijden, zonder echt aanwijsbare reden. Hij kwam terug van de draf naar de stap en schoot er ineens vandoor. Hij was goed te managen en met een paar rondjes weer netjes terug, en kon daar vervolgens ook heel goed in door gereden worden. Gewoon weer in de draf, rechtsom en linksom, niets aan de hand en gewoon doorgaan. Toen was hij het weer kwijt ook. De week er op heeft hij nog een keer met twee andere paarden + ruiters in de binnenbak gereden, wat hij spannend vond maar ook hier bleef hij goed te rijden. Als hij het moeilijk vindt (bijvoorbeeld als een paard op hem af komt) kiest hij voor halthouden, in plaats van doorschieten, dus dat is goed. :j
Komende week gaan ze weer door pakken, ik ben benieuwd maar kan er helaas niet bij zijn. :) Links en rechtsom is nu eigenlijk goed bevestigd, volgende stap zal los van de longeerlijn zijn. Hij is eenmaal eerder los geweest, alleen linksom, dat gaf verder geen problemen.

- Albus Dumbledore -

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 22:35

Leuke update weer!
Maf he , alsof ie toestemming van jou nodig had om even uit zijn dak te gaan.
Fijn dat hij daarna weer zichzelf was!
Ben benieuwd naar de trainingen die komen

Leo
Coordinator Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 11:01

Weer eens een mini-update. Afgelopen vrijdag kreeg ik dit filmpje doorgestuurd:

Tweede keer zonder lijn (eerste keer was een aantal weken geleden, voor de feestdagen drukte). Je ziet hem 'zoeken' :)

Verder blijft gewoon de stijgende lijn. Ik heb er al weer een tijd niet bij kunnen zijn wegens werk. Ik begreep dat hij steeds meer lef krijgt, en dus ook om uit te proberen. Zelf het tempo proberen te bepalen, maar wel netjes te corrigeren. Links / rechtsom is beide gewoon lekker bevestigd nu.

Zelf heb ik weer een paar lessen dubbele lijnen genomen, ook daar wordt hij steeds fijner. Zelfs met de harde wind en klapperend dak afgelopen woensdag, liet hij zich niet van de wijs brengen en blijft hij fijn te sturen. :) Hij wordt steeds stoerder.

- Albus Dumbledore -

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:10

Fijn dat hij constant blijft in z'n ontwikkelingen. Wel mis ik een beetje jouw groei met hem onder het zadel. Is dat bewust, dat je wacht tot hij verder en verder bevestigd is? En wanneer is het dan 'goed genoeg'? Juist nu hij stoerder wordt lijkt het mij een mooi moment om samen weer op zoek te gaan naar die bevestiging als jij er op rijdt, voor dat een Heel Groot Ding wordt

Leo
Coordinator Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 12:36

Mee eens :j niet bewust maar een samenloop van omstandigheden. Ik ben al een poosje niet bij de trainingen geweest en voor de kerst waren de trainingen wat onrustig en was Rock ook wat wiebelig de keren dat ik er was, dus was het niet aan de orde. Afgelopen week niet opgezadeld in verband met te harde wind / klapperende dakplaten.
Wel heb ik er tussendoor nog een paar keer op gezeten voor het gevoel en vertrouwen :j maar het rijden zelf is er helaas door de samenloop niet meer van gekomen (maar dat is dus niet bewust :) ).

Wel rijd ik nu sinds een week of wat met regelmaat op een jong dier in de les om het gevoel te ontwikkelen en om tegen onverwachte dingen aan te kunnen lopen. Dat gaat heel fijn, en het is fijn om die optie te hebben.

- Albus Dumbledore -

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:21

Ah, op die manier :j Zolang je je er maar van bewust bent, dat is denk ik al een hele stap. En kunnen oefenen op een ander jong dier is ook wel heel prettig!

Leo
Coordinator Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 09:41

Voor wie het interessant vindt. Een filmpje van aan elkaar geplakte fragmenten van gister:

Tussen de fragmenten zit natuurlijk ook nog een hoop. :j maar het geeft een beeld.
Ik kan er een heleboel bij vertellen en toelichten, maar dat ga ik niet doen. :)

Ik ben zelf aan het einde nog opgestapt, hier is geen beeld van. :) Maar het voelde goed.

- Albus Dumbledore -

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:28

Ziet er goed uit hoor ! Hier en daar bouwt hij nog wat spanning op maar zitten ook hele ontspannen stukken tussen. Fijn!

MirandaT
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:29

Hoe is het nu Lon? :D

No one stays the same, You know what goes up must come down.
Change is a thing you can count on, I feel so much younger now.

✘✘

Leo
Coordinator Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 11:20

Het gaat goed :j ik geniet met volle teugen van hem, hij is de laatste tijd weer op en top clown :D

We blijven veel met dubbele lijnen bezig en daar wordt hij heerlijk licht van. Je kan merken dat hij echt lekker in zijn vel zit.
Afgelopen woensdag heb ik van Karel een aantal hele goede tips ten aanzien van gewoon longeren gehad. Het is al weer een tijd geleden dat ik daar les in had gehad en ongemerkt sluipen er toch dingen in. Met wat belangrijke aanpassingen in mijn lichaamspositie merkte ik daar direct verschil in, erg fijn. :j ik blijf het erg lastig vinden om energie naar voren te vergroten zonder zelf harder te gaan lopen, maar met iemand aan de kant die wat praktische tips geeft is dat een goede oefening :j

En woensdag weer zelf "gereden". Heel eerlijk gezegd nu de eerste keer dat ik mezelf niet ziek wist te denken van de spanning. Het ging eigenlijk gewoon goed. :)
We hebben aan de longe gestapt, eerst naast Karel en gaandeweg met steeds meer afstand. Er kwamen ook twee andere paarden in de bak, waarna we nog een paar rondjes hebben gestapt. Een erg goede opsteker, vooral voor mij. Immers zit die spanning echt tussen mijn eigen oren, maar het blijft toch een onwillekeurige reactie, hoe graag je ook wilt dat dat niet zo is en hoe veel je ook tegen jezelf zegt dat je verdorie gewoon normaal moet doen ;)

Niet echt beeldmateriaal, wel een fotootje van ergens in het begin. :)

Afbeelding

- Albus Dumbledore -