[VOLG] Rock-it, rock my world.

Moderators: Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance, RianneH

Berdien

Re: [VOLG] Rock-it, rock my world.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:49

*\o/* *\o/* *\o/*

Zo goed!! Je ziet aan jou aan alle kanten de spanning, maar je hebt het wél gedaan! En met goed gevolg, met andere paarden, met iemand op afstand... Al die dingen waarvan je nog niet eens zo heel lang geleden had gezegd 'maar dát ga ik niet doen'. Goed dat je ondanks de spanning het toch hebt gedaan, en wat is Rock dan toch enorm gegroeid dat hij jou gewoon meeneemt en z'n ding doet. Toppers!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:56

Ik kan het niet beter verwoorden Berdien, wat super Leo!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:40

Knap hoor, je hebt ook niet niks meegemaakt met hem, die spanning is goed te verklaren, fijn dat je nu toch even lekker gereden hebt!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Leo
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 16:25

Bedankt! :)

Het is ook puur dat stukje vanuit het ogenschijnlijk niets vluchten, wat mij nu spanning geeft. De eerdere keren dat ik er op zat had ik continu het gevoel dat hij ieder moment kon gaan. Dat had ik nu niet, voor het eerst. Fijne opsteker voor mezelf ;)
Ook idioot, dat ik er niets van heb als ieder ander paard een keer wegspringt of schiet. Het menselijk brein. :roll:

Maar we gaan gewoon dóór, deze hobbel ga ik ook wel over. :j hij is idd een topper dat hij mij nu zo mee neemt.

'It's the Unknown we fear when we look up on death and darkness, nothing more'
- Albus Dumbledore -

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:43

Je moet kilometers maken dan slijt het :*
Dat kun je je misschien nu nog niet voorstellen maar dat werkt echt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:00

Heel herkenbaar gevoel Leo, dat gevoel dat je paard elk moment onder je vandaan kan schieten :(:) Ik heb dat ook heel lang gehad met mijn pony, heel soms nog wel eens met het uitstappen of uitdraven met lange teugel. Inmiddels kan ik die gedachtes en het gevoel relativeren en als ze dan eens wegschiet is dat hooguit een paar pasjes. Daarnaast heb ik inmiddels toegegeven aan het feit dat ik er vast een paar keer naast ga liggen :+ Voorheen had ik een beetje angst voor het vallen, 'wat als'.. Maar dat is nu gelukkig weg gesleten!

Bij jou komt het ook helemaal goed, het heeft tijd nodig en inderdaad kilometers maken :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:24

Maar jij hebt gezien en meegemaakt wat er kan gebeuren als hij in blinde paniek raat en gaat, dat heb je niet zomaar uit te systeem. Ik stapte vroeger ook overal op en men moest vooral niets zegen van tevoren. Als ik soms later hoorde wat voor idiote beesten ik eigenlijk opstapte moest ik wel even slikken. := tegenwoordig ben ik mama van 2 kids en hou ik het bij voorkeur gewoon lekker veilig.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:07

Leo schreef:
De eerdere keren dat ik er op zat had ik continu het gevoel dat hij ieder moment kon gaan. Dat had ik nu niet, voor het eerst. Fijne opsteker voor mezelf ;)

*\o/*
Ik herken je gevoel. :j
Juist die stapjes zijn zo waardevol.
Geniet ervan!

Leo
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 18:03

justkid schreef:
Je moet kilometers maken dan slijt het :*
Dat kun je je misschien nu nog niet voorstellen maar dat werkt echt.

Ghostattack schreef:
Heel herkenbaar gevoel Leo, dat gevoel dat je paard elk moment onder je vandaan kan schieten :(:) Ik heb dat ook heel lang gehad met mijn pony, heel soms nog wel eens met het uitstappen of uitdraven met lange teugel. Inmiddels kan ik die gedachtes en het gevoel relativeren en als ze dan eens wegschiet is dat hooguit een paar pasjes. Daarnaast heb ik inmiddels toegegeven aan het feit dat ik er vast een paar keer naast ga liggen :+ Voorheen had ik een beetje angst voor het vallen, 'wat als'.. Maar dat is nu gelukkig weg gesleten!

Bij jou komt het ook helemaal goed, het heeft tijd nodig en inderdaad kilometers maken :)

Inderdaad kilometers kilometers kilometers. Ik ben nog steeds vol vertrouwen dat dit laagje angst wel slijt, de wil is er iig. :j
Ik ben niet persé bang om te vallen, dat heb ik nooit gehad. Wel angst om kapot te maken wat er is opgebouwd. Maar ik mag hem best wat meer credits geven wat dat betreft ;)

Mer1980 schreef:
Maar jij hebt gezien en meegemaakt wat er kan gebeuren als hij in blinde paniek raat en gaat, dat heb je niet zomaar uit te systeem. Ik stapte vroeger ook overal op en men moest vooral niets zegen van tevoren. Als ik soms later hoorde wat voor idiote beesten ik eigenlijk opstapte moest ik wel even slikken. := tegenwoordig ben ik mama van 2 kids en hou ik het bij voorkeur gewoon lekker veilig.

Klopt en dat wegschieten dat is vlak voor de feestdagen nog een keer gebeurd. Geen blinde paniek, maar wel een aantal meter foetsie waardoor Karel er echt in moest komen om hem weer terug te krijgen. Hij bleef daar niet in hangen, en was daarna fijn door te rijden, maar een gegeven om rekening mee te houden is het voorlopig nog wel. :j

Vandaag ben ik weer een hele erge trotse paardenmama.
Rock was nu 1,5 week niet door mijn instructrice gereden wegens nare omstandigheden. Ik heb er vorige week zelf wel op gezeten en ze hebben met hem aan de dubbele lijnen gewerkt in de training, maar echt rijden was even geparkeerd, logischerwijs. Vandaag even teruggepakt aan de longe voor de safe, om te checken waar we staan na 1,5 week niet.
Rock was met opstappen direct heel 'eager'. Hij wilde eigenlijk meteen tempo er op (mag ik al draven? Ik ga alvast draven, goed?) dus tempo controle in stap was even nodig. Toen hij eenmaal mocht aandraven had hij behoorlijke goede zin, was fris en wilde eigenlijk steeds harder. Hij schoot daardoor eenmaal heel even er uit, maar met opvangen en 'oké ga maar aan het werk' werd hij heel fijn, zacht en licht en zaten er echt hele goede dragende stukken tussen. Ik zat echt wel even te kijken van verbazing hoe knap hij eigenlijk al rondsjouwt zo. En hoe leuk hij het ook lijkt te gaan vinden. :j
Met de wisseling naar rechtsom en de eerste stukken rechtsom heeft hij tot dusver altijd wel een zekere vorm van spanning gegeven. Vandaag absoluut niets. En dat maakte dat Karel op dat punt zei; we stoppen voor vandaag. Hij is zó ontzettend braaf geweest, en goed is ook goed.
Ter plekke het zadel en hoofdstel afgehaald en Rock los gelaten maar hij kon alleen maar gapen.. Puppy. :D <3

Ik had weer wat kleine stukjes gefilmd. In het eerste stukje draf is hij nog wat te vlug en schiet hij ook eventjes, maar hij wordt fijn herpakt.

Zelf dus niet opgestapt vandaag. Ik had er bijna een soort van zin in, maar het was goed om op dat punt af te sluiten. Hij was gewoon top. :j

- Albus Dumbledore -

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:51

Dat ziet er echt al heel goed uit zeg!

En wegschieten, fris zijn of gewoon baldadig hebben ze allemaal wel een keer. Je kent mijn Flynn, die is écht heel safe en stabiel. Vreselijk voorwaarts en een vuurvreter onder het zadel, maar aan de hand kan ik er een kleuter mee op pad sturen. Tot er laatst schaapjes :oo in de wei stonden en die schaapjes.. hadden een hooiruif. Hij stond op twee benen (doettie NOOIT) en hij scheurde in galop om me heen :oo :') Sukkel. Hij loert nu nog elke keer in de wei of de stoute schaapjes-met-ruif er nog staan. Diezelfde dag is hij er met buiten rijden ook smérig vandoor gegaan met de rest. En dan is hij dus al vijf jaar onder het zadel en weet hij echt wel wat hij wel en niet mag. Maar goed... het is fris weer, ze zitten lekker in hun vel en... het blijven koudbloeden. Never a dull moment :+

Leo
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 19:27

Daarom, een dooie hoeft het ook niet te worden :)) en vandaag leek gewoon echt frissigheid te zijn. Kom we gaaaaan!
Het is echt leuk om te zien dat zijn bezorgdheid tijdens het werken onder de man steeds meer plaats maakt voor plezier en eagerness :j we hadden al nooit het idee dat hij het vervelend vond (moeilijk en spannend, ja) maar het willen begint nu steeds meer voorgrond te krijgen. Waardoor hij ook juist te veel na en vooruit gaat denken maar dat is ook weer andere koek. Dat merk ik in grondwerken ook veel met hem.

Flynn :)) :') ik zie het helemaal voor me. Woeste hengst met al dat haaaaar :')

- Albus Dumbledore -

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:33

Die omslag is zooo leuk! Dat het grote :? :? plaats maakt voor een 'aha' en dan de ' {:} '

Flynn is een dikke harige stouterd af en toe. Maar wel heel leuk. En over het algemeen ook best heel lief. Als er geen schaapjes-met-ruif hem pesten :')

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:10

Wat een leuke update, Leo! Fijn om te zien dat het nu zo goed gaat! Rock is volgens mij echt vertrokken en begint net zoals met grondwerk al het geval is een heerlijk paardje onder het zadel te worden! Komt helemaal goed! Geniet van deze prachtige voorruitgang! Super dat je zo'n toptrainers voor Rock en jou hebt gevonden!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:49

Fijne update weer leo! Hij begint inderdaad knap rond te sjouwen

Leo
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 09:24

Dank dank! :D

- Albus Dumbledore -

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:07

Fijne update, met dat wegschieten zie je dat hij niet blind wordt en weg knalt het lijkt echt gewoon frissigheid, geen angst of paniek en dat is natuurlijk een wereld van verschil met vroeger, dat moet toch ook wel een beetje vertrouwen geven voor de toekomst!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 12:37

Wegschieten is niet erg als het controleerbaar is ;)
Dat heb ik nu met Floor ook. Ik vind het niet erg als ze even schrikt als ze maar niet aan de kletter gaat. ;)
Ik weet nog wel toen ze van de zomer er terecht wel even vandoor ging tijdens de les toen er ineens een paar ballonnen midden in de bak neerdaalden. Het vluchtgedrag was logisch maar ze liet zich uiteindelijk ook weer terugnemen en nadat bij ons alle twee de ergste schrik weg was hebben we er zelfs rakelings langs kunnen rijden. Het heeft er wel voor gezorgd dat mijn vertrouwen toen toch gegroeid is. Een schrikactie kan namelijk altijd voorkomen maar ze is dan nog wel bereikbaar wat ze voorheen niet altijd was geweest.

Leo
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 18:25

Spijker op z'n kop :j Ik heb een paar filmpjes dat hij wegschiet uit paniek en dat is zo anders (die heb ik hier nooit durven plaatsen omdat ik ze best heftig vind :o ). En dát was al anders dan de keren dat hij wegschoot (en oncontroleerbaar was voor zijn ruiter) vóór ik hem in training zette. Dat was écht blinde paniek en gáán tot hij alles kwijt was.
Wat hij hier laat zien is vooral het zichzelf door frissigheid niet meer kunnen inhouden volgens mij. :+

En dat geeft echt vertrouwen voor de toekomst inderdaad :j

Mooie ervaring beschrijf je daar Mickey, vooral het stukje dat je vertrouwen in haar juist gegroeid is daardoor. Eigenlijk moet ik die schrikreactie gewoon een keer meemaken en dus ook meemaken dat ik hem kan controleren, om weer daar overheen te groeien.
Vanmorgen reed ik een les op het jonge paard van mijn instructrice en vanuit het niets schoot die ook ineens weg. Het ging zó snel dat ik er niet eens van kon schrikken, het was meteen reageren met kort oppakken 'nee' en weer loslaten, en ze was weer terug. En meteen weer verder met waar we mee bezig waren, benen er bij en doorgaan. Ook daarna bij mij nul stress of adrenaline, en toen zat ik mezelf echt voor mijn kop te slaan waarom ik niet bij Rock zo kan reageren. :') Raar menselijk brein. :+
Mijn instructrice zei wel meteen, ik ben blij dat dit gebeurt want dan weten jij en ik ook dat je wél meteen op de juiste manier kunt reageren. ;)

- Albus Dumbledore -

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:00

Tsja je hebt bij Rock nu eenmaal gezien hoe het vreselijk mis kan gaan en met dat jonge paard van je instructrice heb je dat gelukkig niet. Het gaat absoluut slijten zeker als Rock straks zo goed is doorgereden. Hij heeft nou eenmaal veel meer tijd nodig dat een 'normaal' paard met een 'normale' achtergrond. Het komt vast wel goed.

Leo
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 20:01

Mee eens :j sta ik 100% achter.

- Albus Dumbledore -

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:15

Ja, precies je kunt heus wel rijden dat is het niet. Het is het gezamelijk verleden wat maakt dat het bij jullie samen spannend is.
Je kent mijn verhaal en je hebt gezien wat ik vandaag gedaan heb. Voor een ander ook iets wat de normaalste zaak van de wereld is, maar voor ons weer een hele stap voorwaarts. Ik weet zeker dat het voor jou en Rock is weggelegd. Gewoon in jullie tempo en vertrouwen en ontspanning als leiddraad houden.

Leo
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-18 11:54

Dit zijn leuke plaatjes om te ontvangen als je er zelf niet bij kunt zijn. :D

Afbeelding

- Albus Dumbledore -

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:27

Ik kan me voorstellen dat je daar blij van wordt!
Fijn hoor!

Humpiedumpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:15

Wat een prachtig dier en wat een bijzondere weg mogen jullie samen afleggen.

Leo
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-18 18:30

Vandaag was ik weer bij de training, maar we zijn toch maar op de grond gebleven. :D woensdag hebben ze met de kou wel gereden, maar moest ze stoppen omdat het echt te koud was waardoor ze haar handen niet meer voelde. Rock was desalniettemin ontzettend braaf, voorwaarts maar geen gekke dingen ondanks de kou.
Vandaag toch maar starten aan de dubbele lijnen, en hij had de lijnen nog niet gepakt of Rock explodeerde met vier benen in de lucht, sprong als een hert naar voren en stond halverwege de bak weer stil. Aap. :') hij was lekker fris, dus er is een mooie sessie langelijnen van gemaakt vandaag. :+
Mocht er interesse voor zijn heb ik een kort filmpje, al laat dat niet de meest interessante stukken zien vandaag.

Buiten het stuk sturen aan de dubbele lijnen, wendbaarheid, wijken etc. pakken ze ook een stuk galoptraining mee. Ondanks zijn sterke stap en draf blijft zijn galop nog relatief zwak en vindt hij galopperen aan de lijn(en) maar ook los nog best lastig. Het wordt inmiddels steeds beter en hij wordt langzaam sterker, maar het zal nooit zijn beste gang worden. Toch heb ik vandaag al stukjes gezien waar hij aanzienlijk beter was.
Blijft een waardevolle aanvulling aan de training. Was ook goed om eens mee te kunnen kijken in dat stukje.

Volgende week hopelijk weer meer te doen onder het zadel. Vorige week heeft hij het fantastisch gedaan (los van de lijn, draven) en ze willen los het sturen en beide kanten steeds verder uit gaan breiden komende weken.

- Albus Dumbledore -