Ik vond het wel eens een keer tijd worden om weer wat van mijn lieve Stippel te laten zien!
Voor degenen die haar nog niet kennen: Stip kochten wij 2,5 jaar geleden op de Zuidlaardermarkt. Het is een verschrikkelijk lief paard, die voor je door het vuur gaat. Momenteel ben ik haar wat serieuzer aan het oppakken, aangezien we lekker de wedstrijden in gaan. We hebben nu twee wedstrijden gereden en twee winstpunten binnen gesleept.
Stip heeft enorme gangen, waar ik (als voornamelijk springruiter) erg aan moet wennen. Vooral haar galop is erg groot en lastig uit te zitten. Ik probeer tijdens het rijden erg op mijn houding te letten, zo moet ik nog meer gaan zitten, schouders naar achter en hakken uitdrukken. Ben lastig allemaal, maar het gaat al stukken beter!
Ondanks dat het goed gaat, blijft de aanleuning een moeilijk punt. In draf loopt Stippel het liefst net iets achter de loodlijn, terwijl ze is galop weer wat meer lengte zou mogen maken. Ook is ze redelijk lui onder het rijden, mevrouw is niet zo snel onder de indruk. Ik ben de laatste tijd veel bezig met lang en laag inrijden, dan oppakken en dan weer lang en laag uitrijden. Ze volgt wel goed mijn hand hierbij, maar toch blijft ze er het liefst ietsje achter kruipen, tips hiervoor zijn welkom. We hebben overigens elke week dressuurles, maar aanvullingen zijn altijd goed.
Nou ik heb wel genoeg gepraat dacht ik, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Stip is een 5 jarige Appaloosa merrie van 1.67m hoog!
(Helaas upload mijn telefoon te foto's niet zonder de randen, aangezien het screenshots zijn, sorry daar voor! Ook zijn de foto's nogal aan de kleine kant..)
Gelijk goed te zien wat ik bedoel met ons aanleuning probleempje!

Wou haar net over haar hals strijken

Hakken uitdrukken...

Binnenhand is echt foei hier, maar wat kan dat beest toch sjouwen!

Bedankt voor het kijken!
Tips zijn welkom, maar hou het wel vriendelijk!