reeele prijs e pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daatje

reeele prijs e pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 21:11

Op de zoektocht naar een grote brave ervaren e pony voor mijn dochter loop ik ertegenaan dat ik geen idee heb van een reeele prijs.

Als voorbeeld:
12 jarige ruin, 156,5 vader stravinsky. Liep bij een vorige eigenaar M2 dressuur. Erg lief en braaf, maar mist inmiddels alle bespiering in hals en rug. En dit is een jaar nadat hij echt een plaatje was om te zien.
Liep wel fijn onder het zadel. Wat is nu een reeele prijs ervanuitgaande dat hij gezond is?

smurffie

Re: reeele prijs e pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:15

Een paard is waard wat de gek ervoor geeft. Los daarvan zou ik een prijs zo rond de 3000 normaal vinden. Braaf beestje, ervaring maar geen geweldig hoge presentie. Maar misschien zeg ik iets geks, zo veel verstand heb ik er niet van.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:18

Ik vind lastig beoordelen zonder foto

is hij verder braaf reden van nu niet rijden etc van wat ik nu weer zou ik nog geen 1750 zeggen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:25

Serieus?? Een pony met ervaring, braaf, fijn te rijden en gezond? Dan betaal je in principe nooit teveel. Je voorbeeldpony heeft een prima leeftijd, zit bovenin de maat en zou er met wat training weer net zo mooi uit kunnen zien als een jaar geleden. Het maakt wel uit hoe lang geleden hij op M2 niveau liep en op welk niveau hij nu te rijden is. Ook ben ik benieuwd in welke mate hij de bespiering mist. M2 is een prima niveau voor een pony. Houdt toch op bij de Z2....

Kennissen zijn eeuwig op zoek geweest naar een soorgelijke E en moesten uiteindelijk flink boven budget in de hogere prijsklasse zoeken voor een geschikt dier. En dan was er nog niets bijzonders aan in gangen, uiterlijk of prestatie. Wel braaf en genoeg ervaring.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 21:29

Fotos nu en jaar terug via pb te verkrijgen. Vp is nu 5500. Heeft een jaar geleden M2 gereden. Ik vond m vandaag L niveau. Liet zich wel fijn bewerken

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:32

Dat vind ik geen gekke vraagprijs. Je ziet op de verkoopsites wel dat je voor een leuke E op M-niveau al snel 5.000 - 10.000 euro betaalt.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 21:34

_Lorette_ schreef:
Dat vind ik geen gekke vraagprijs. Je ziet op de verkoopsites wel dat je voor een leuke E op M-niveau al snel 5.000 - 10.000 euro betaalt.

Eens. Welliswaar is hij nu echt niet meer in sportconditie, daarom twijfel ik

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:36

Je kan dat altijd meenemen in de prijsonderhandelingen, maar ik zou hem er niet om laten staan als dat de enige 'maar' is. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:57

Ik plaats hier een slotje, omdat er centrale topics op bokt zijn waar je je paard of pony kunt laten taxeren.