Eerste keer echte rijfoto's van Don Piedro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Eerste keer echte rijfoto's van Don Piedro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 11:25

Sinds een jaar heb ik een nu 5jarige ruin in mijn bezit van Don Primero. Ik was op zoek naar een goed doorgereden paard op minimaal M-niveau.
Echt een geweldig leuk paard, maar door veel ellende met mijn vorige paard ben ik behoorlijk bang geworden. En vervolgens echt gevallen voor deze, die ik nog geen meter had zien lopen maar waarbij ik voor zijn vreselijk knappe kop en aanhankelijkheid ben gevallen. De galopknop deed het nog amper en hij was echt heel groen, maar voelde wel safe aan.

Het is dus echt vallen en opstaan. We zijn een paar keer goed aan de scheur gegaan en ben er ook een keer goed afgelazerd, maar mijn plezier in het rijden en mijn vertrouwen komt steeds meer terug.

Daarnaast heeft hij een aantal issues gehad waardoor we vaker niet dan wel in het zadel zaten en ik het heel erg spannend vond en steeds weer opnieuw moest beginnen.
Desondanks heeft hij me altijd heel veel credits gegeven en is bijna altijd braaf gebleven, ondanks mijn gebibber!

Maar sinds een paar weken zijn we weer aan de slag! Ik heb nog best veel spanning en moest behoorlijk om een grote fries heen sturen, maar ik ben toch best trots op dit resultaat! Hij moet nog meer bij elkaar, ik moet werken aan mijn handen/benen/zit maar aangezien we pas twee weken bezig zijn na heel wat maanden bijna niks, wees lief voor me :)

Foto's staan in willekeurige volgorde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door danoesje op 14-08-15 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

borima

Re: Eerste keer echte rijfoto's van Don Piedro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:28

Leuke foto's, en mooi beestje! Mooie kleur heeft hij:)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 11:37

Dank je wel Borima! In de winter is ie trouwens iets donkerder, nu staat ie 24/7 buiten dus veel zon op zijn koppie :)

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:57

Mooi dier heb je en goed dat je hebt doorgezet. Vraagje wat voor een bit heb je in zijn mond hangen? Een Myler toevallig? Ik zie zijn mond eigenlijk op alle foto's open staan. Mocht je het geld hebben zou ik een paard lessen besteden aan je balans en zit. Lekker km maken en veel plezier met je über knappe peerd

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:58

leuk paard hoor, je rijdt hem heel vriendelijk, veel succes met de opbouw!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:07

Sanneloes, een dubbelgebrokenbustrensje. Ik ben eigenlijk heel blij dat ie zijn mond soms wat open heeft, hij heeft in t begin heel veel geknarzetand en zette zijn hele kaak dan vast. Heb de sperriem ook behoorlijk los.
Ik les iedere week, waarbij uiteraard op houding wordt gelet, maar vooral op mijn spanning en voorkant loslaten. Ik ben ook nog weinig bezig met aan de teugel, wel met nagevelijkheid en ontspanning voor ons beide.

lukpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:21

Wauw wat een mooi paard !
Ben verliefd !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:26

En je zegt niet eens dat je nog meer knappe foto's hebt! ;) Ziet er goed uit en jullie komen er samen wel, kom binnenkort eens kijken en jouw vriend in het echt bewonderen.
Dat mond open kon mijne in het begin ook, familietrekje?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:27

Mooi paard zeg!
Ik zou wel proberen om je armen wat meer te ontspannen. Bijvoorbeeld op de derde en vierde foto heb je je armen helemaal gestrekt en daar moet een boogje in. ;)

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:17

Wat een prachtbeestje!

Fijn dat jullie eindelijk terug aan het werk kunnen :D

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:51

Hele mooie foto's van jou en je knappe Piet Danoes!! Ben trots op jullie :D Jullie komen er wel hoor!

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 07:50

Ziet er fijn uit hoor!!!Je hebt een mooie onderarm mond verbinding,heel vriendelijk :-)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 11:02

Freeride, dank je wel. Ik ben nog wat aan t zoeken tussen hand voor en arm in een boogje, zoals Zeepsop al aangeeft. Omdat hij nog erg aan het zoeken is naar balans (en zijn manier om ongenoegen aan te geven is knetterhard zijn hoofd de lucht in gooien zodat je alle contact kwijt bent of een halve koprol maken uit het niets) is het voor ons samen ook veel zoeken wat nu de fijnste manier is. Ik laat me nu vaak naar voren trekken doordat hij zo snel is, erg irritant want daar gaat ie niet beter van lopen!
Thanks AnneOmie! Knappe pown is het ook :D We komen er zeker, jij en ik!
xLes, ben echt voor zijn koppie gevallen, eigenwijze snuit heeft ie :)
Haike, zou zomaar kunnen, al moet ik zeggen dat ik op een aantal foto's twijfel of ie inderdaad zijn mond open heeft, of dat het vooral schuim is. Hij had een keurig lippenstiftmondje :)
Knakker, dank je! Hij is ook echt not amused als je hem met veel druk rijdt, dus win-win situatie:)