Vorig jaar zomer is mijn beste vriendin verhuisd naar haar vriend die helaas aan de andere kant van het land woont
Vandaag kwam ze weer eens langs en moesten we natuurlijk naar Melody! Aangezien het erg heet was hebben we een klein stukje gereden en daarna zijn we haar gaan wassen.. Ik verzorg Melody al 8 jaar maar dat had ik eigenlijk nog nooit zelf gedaan, ooit 1 keer met de eigenaar een paar jaar terug.Mel leek het erg fijn te vinden dus dit was vast niet de laatste keer
Ze heeft zomereczeem dus ik was nu wel elke dag haar manen en staart voordat de zalf erop gaat, hopelijk gaat dat werken want ze heeft er meer last van dan ooit te voren..
Melody is een New Forest merrie van 11 jaar, ik verzorg haar nu 8 jaar.
De foto's:
01. Ik ernaast, vriendin erop

02. Nog even wat van onderweg.

03.

04. En dan het wassen; om te beginnen het lama hoofd
haar voorpluk hingen zwarte klonten in omdat de vette zalf er te dik op zat en daar dus vanalles in bleef hangen en dat moest schoon.. Ik weet trouwens niet hoe ik mezelf zo goor heb gekregen, ik zie er ook uit alsof ik in een zandbak leef

05. Toen zag ik Melody voor het eerst ooit flehmen
Ik had de hoop al opgegeven dat ze het ooit zou doen, maar na 8 jaar dan toch

06. Genieten!

07. Blije pony, ze was echt duf maar toen ze verkoelde spoelde dat ook meteen weg

08.

09.

10. Even de manen afdrogen zodat de zalf erop kan.

11. Mens, zal ik terug kriebelen?

12. Knapperd!

13. En de zalf erop, we gebruiken AVS14, helpt heel goed maar dit jaar helaas te laat begonnen met smeren.

14. Tot zo ver de schone pony

15. De eigenaar vond het erg grappig, die zat op het terras toe te kijken 'Nog een keer!!', nee laat maar

Mel vond het in ieder geval fijn, dus helemaal voor niks was het niet

Bedankt voor het kijken!