Voor de operatie liepen we tegen de nodige problemen aan. Zahire was levensgevaarlijk... Als je een momentje niet oplette, viel ze aan. De woede die in haar ogen te lezen viel, is iets dat ik nooit zal vergeten. De laatste keer dat er iemand opzat, is ze loodrecht omhoog gegaan (steigeren was toen haar favoriete bezigheid).
Ik ben al iemand die snel bang is, dus mijn vertrouwen in haar was compleet weg.
Gelukkig zijn we er toen achtergekomen dat het een eierstoktumor was en ze is meteen geopereerd.
Tijdens de revalidatie merkte ik dat haar karakter er, beetje bij beetje, op beterde. De hormonen geraakten weg uit haar lijf. Ze werd terug het schatje dat ik had gekocht
.De eerste keer er terug op na anderhalve maand was ik erg zenuwachtig. Het vertrouwen was nog niet helemaal hersteld en ik verwachtte wel dat ze iets zou doen na al die tijd stilstaan. Voor de zekerheid mijn moeder gevraagd mij aan de longe te nemen, en hup daar ging ik. Zahire deed: niks mis!
Van die tijd is het vertrouwen onder het zadel stilaan teruggekomen en ik merkte ook dat de angst is verminderd. Mijn instructrice denkt dat ik onbewust altijd heb aangevoeld dat er iets mis was en dat ik haar daardoor nooit helemaal kon vertrouwen.
Ondertussen is dat alweer een maand geleden. We hebben onze ups en downs gehad, op haar vorige stal is ze een tijdje overvoedert geweest waardoor ze erg schrikkerig werd. Nu op de nieuwe stal is alles naar wens en zijn we beide weer tot rust gekomen.
We zijn nu druk aan het oefenen voor het B-brevet Dressuur van volgende week vrijdag. Een heel simpel proefje, maar helaas met een stuk doorzitten en Zahire is daar niet het fijnste paard voor XD.

Knappe dame

Stappen

Stukje draven/overdrijven in het meekomen. Werkpunt, Zahire gooit hoog op en ik heb altijd de neiging daarin mee te gaan

Last van de beestjes

Stukje doorzitten oefenen

Even stappen tussendoor

Galop, bij beide nog een werkpunt

Knappe dame!

Beetje moe

Er is nog veel werk aan (vooral aan mij...) maar ik ben superblij dat ik mijn paardje van weleer terug heb
. We hebben een heel groot dal achter de rug en ik hoop dat het vanaf nu in stijgende lijn mag gaan.