Manege Bakker of Manege Smit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SsSimonee

Manege Bakker of Manege Smit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:49

Hoi!
Ik wil in september een strandrit maken omgeving Scheveningen.

Nou spraken Manege Bakker en Manege Smit me erg aan en zou graag jullie ervaringen horen.
Hoe zijn de paarden daar?
Hoe worden ze verzorgd?
Hoe ziet een strandrit eruit?

Groetjes Simone

Xjewillemijn

Re: Manege Bakker of Manege Smit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:57

Ikh eb bij beide maneges gereden, zelf vond ik de paarden bij manege bakker er "slecht" uit zien en vaak pony's/paarden met slecht passende zadels en/of drukplekken.

Terwijl bij manege smit de paarden er allemaal goed uit zien; mooie vacht, fijne goedpassende zadels en leuke, veilige ritten

Highlights

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:37

Toevallig heb ik afgelopen zondag een strandrit bij manege Smit gemaakt. Ik vond de paarden goed verzorgd, aardige mensen, kortom: ik zou er zo voor terugkomen! Wij reden eerst het bos in, om vervolgens via de duinen naar het strand te rijden. Helaas konden we niet galopperen op t strand ivm vloed en drukte.... Dus hebben we ons flink laten gaan in de bossen! Echte aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:46

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:52

Ik heb vorig jaar ergens een rit gemaakt bij manege bakker en het paard waar ik op reed lag het zadel op de schoft en had drukplekken. Jaren geleden wel eens bij Smit gereden, dat was in mijn herinnering beter, maar zo lang geleden dat die ervaring niet meer representatief is.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 21:09

Anoniem schreef:
Scheveningen? >;) Dit is beide Noordwijkerhout toch?
Ik zou dan eerder gaan voor De Stal.
http://www.manegerecreatie.com/index.php?page=info
Ik heb daar een fijne rit gemaakt met prettige begeleiding.

Klopt maar is 20 minuten rijden. Vind ik nog te doen.
Kun je meer vertellen over de ritten bij de stal?

Ook de prijs kan ik niet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:23

De site is idd niet echt je van het. Ik heb daar alweer bijna twee jaar geleden voor geloof ik 30 euro een heerlijke prive rit gedaan. Gewoon samen met 1 begeleidster op pad. Het is allemaal niet heel proffesioneel ingesteld, maar ze zijn goed met hun dieren en heel gastvrij en degene die met mij reed keek echt naar hoe ze het voor mij zo leuk mogelijk kon maken. Wilde ik harder of juist even lekker rustig de omgeving bekijken, alles kon en ondertussen leuke verhalen. Onderweg stond mijn paard (Linda geloof ik...) bijna neus aan neus met een hertje. Er zijn best wel wat foto's gemaakt ook onderweg toen. Als ik nog eens zou gaan, ga ik zeker daar. Op FB hebben ze wat meer info. De huidige prijzen kan ik zo snel ook niet vinden, maar per mail zijn ze goed bereikbaar.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:11

Over de buitenritten van alle 3 de stallen kan ik niets zeggen. Ik kom wel eens bij Bakker als een vriendin van me daar wedstrijd heeft. De paarden staan altijd op stal, ze hebben niet eens losgooi mogelijkheid. En heel veel manege paarden hebben drukplekken.
Ik vind het gewoon verschrikkelijk dat er nog zulke maneges bestaan :(

De omgeving is wel heel leuk om te rijden. Mijn paardje staat daar ook in de buurt :D

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 11:22

Er zijn hier al meerdere topics over.
Gebruik de zoek functie maar eens.

soesje321

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:45

Ik heb 2 superleuke buitenritten bij manege bakker gemaakt. Echt superleuk! Ik heb zelf geen ervaring met manege smit

poezeminneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:52

bij manege bakker is proberen en zien of het meevalt

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 00:31

Ik heb vroeger gereden bij manege bakker, ik vind het een leuke manege. En de strandritten zijn ook erg leuk.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 01:59

Ik heb ook bij manege bakker een strandrit gemaakt. Mijn paard had een slecht passend zadel en drukplekken. Ik ga er nooit meer naar terug :(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 04:12

jammer zeg, bakker was in het verre verleden een goede manege met fijne paarden..
aan het tuigage was toen weinig aan te merken..

maar goed mijn ervaring daar is wel ruim 15 jaar geleden.. in zo'n tijd kan er een hoop veranderen

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 11:21

Gister een Strandrit gemaakt bij manege smit! Heb gigantisch genoten op de rug van een grote brede Fries genaamd Tsjimme!

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:25

Ik heb ook al 2 buitenritten bij Bakker gedaan en wisselende mening. Ik trof de eerste keer net een goed paard maar de 2e keer had ik een paard met heftige singelnijd en drukplekken. Ze deden hier zo luchtig over en het boeide de begeleider totaal niet, Smit heb ik geen ervaringen mee.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:25

Ik ben laatst bij manege Smit geweest.. Leuke rit gemaakt, paarden en stallen en tuig zag er goed uit allemaal. Ook verplicht met krukje opstijgen! Was wel een aanrader!

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:32

Smit, goed verzorgde paarden en leuke buitenritten. Ik vind de paarden er bij Bakker niet zo goed uitzien, Bakker gaat ook met hele grote groepen naar buiten en nemen iedereen mee. Als je pech hebt zitten daar onervaren ruiters bij. Dat zal bij Smit niet gebeuren.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 11:38

Ik raad ook recreatie de stal aan.

Je zit voor 2 uur gauw rond de 30 euro, maar de paarden worden er zeer goed verzorgd, komen buiten krijgen fysio goed krachtvoer etc.

Leuke begeleiding heel rustig en vertrouwd gevoel altijd gehad daar. Jammer dat je er niet met een eigen paard bij mag rijden. Wilde er graag samen met mijn zus een rit rijden, dat ik op mijn eigen paard kon en zij op een paard van hunzelf, maar dat doen ze helaas niet.

Bakker en Smit zijn de verhalen die ik hoor gewoon slecht, gaan in zeer grote groepen naar buiten vooral bij "Bakker, groepen van rond de 20 personen. Ze nemen ook veel toeristen mee die helemaal niet kunnen rijden, als de paarden op hol gaan gaat dus iedereen.
Bij de Stal wordt er gekeken naar ervaringen, en houden ze de groepen klein 4-6 personen.

Voor mij is het wel lang geleden dat ik bij De Stal ben geweest (ca5-6 jaar) maar ik hoor nog steeds goede verhalen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:29

SsSimonee schreef:
Gister een Strandrit gemaakt bij manege smit! Heb gigantisch genoten op de rug van een grote brede Fries genaamd Tsjimme!

Fijn dat je zo genoten hebt! Tsjimme is ook een fijn paard
Begreep van mijn lesgenoten idd dat jullie een prachtige avond hadden! Heb ook een foto van jou voorbij zien komen dan op Facebook!

Over recreatie de stal, ik kom ze vaak tegen, ook als ik privé rij met mijn verzorgpony. Al die paarden hebben van die strenge bitten met meerdere ribben en dan de teugels op het strengste gat. Nou zijn veel mensen vaak niet zachtzinnig met de hand en dan vind ik dat niet fijn dat je onbekenden zo op een paard zet.
Zelf in het verleden er ook één rit gemaakt en vond het niet prettig: rokende voorruiter, weinig communicatie over harder of zachter en nog wat kleine zaken.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 18:41

Ja er zijn idd foto's gemaakt danseresje. Heb ze zelf ook ontvangen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:46

Danseresje schreef:
Over recreatie de stal, ik kom ze vaak tegen, ook als ik privé rij met mijn verzorgpony. Al die paarden hebben van die strenge bitten met meerdere ribben en dan de teugels op het strengste gat. Nou zijn veel mensen vaak niet zachtzinnig met de hand en dan vind ik dat niet fijn dat je onbekenden zo op een paard zet.
Zelf in het verleden er ook één rit gemaakt en vond het niet prettig: rokende voorruiter, weinig communicatie over harder of zachter en nog wat kleine zaken.

dit is ook mijn ervaring.. vrij harde hand in de omgang en onder het zadel.. paarden die met de zweep vooruit geslagen moest worden en alle paarden hebben witte vlekken op hun ruggen van het slechte tuig..
ik zou de stal niet aanraden en zou er ook nooit terug gaan

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:59

Ik heb meerdere buitenritten gemaakt op manege smit, ik ben er ook zeer over te spreken :D