Mennoruif?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nynx

Mennoruif?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 23:10

Hoi,

Ik was benieuwd of hier mensen zijn die er rijden of weten hoe het bij Manege Mennoruif is.
Is het daar leuk? Hoe zijn de lessen? Hebben de paarden goede zadels enz wat ook echt past?
Hoe is het om daar als volwassenen daar te rijden? Wat is de max. van aantal combi's in de les?

Het zijn zo even een paar vragen waarvan ik het antwoord niet op de site heb kunnen vinden.
Als je nog andere dingen weet over de manege wat interessant is maar ik heb het niet tussen de vragen staan, mag je het ook vertellen ;)

Alvast bedankt ^^

nynx

Re: Mennoruif?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 20:07

niemand? :(

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:24

Ik zou gewoon vragen of je een proefles mag rijden. Dan kan je het zelf beoordelen. ;)

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:26

De Mennoruif in Burgum, Friesland?

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:28

Bedoel je de Manege in Bergum? Daar heb ik 4 jaar op les gezeten :D Ben weggegaan omdat ik er echt geen les meer wou... Maar voordat ik verder ga, ik weet niet eens of je het wel hebt over die uit Bergum :o

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:29

Naomi_King schreef:
Bedoel je de Manege in Bergum? Daar heb ik 4 jaar op les gezeten :D Ben weggegaan omdat ik er echt geen les meer wou... Maar voordat ik verder ga, ik weet niet eens of je het wel hebt over die uit Bergum :o

Ik wou precies hetzelfde zeggen, zet mijn mening over die manege liever ook niet openbaar. Indien het echt over deze manege gaat wil ik je wel een pb sturen met mijn mening. :j

nynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 00:30

Ja klopt die in Bergum (Friesland) ja als ik beetje weet of het echt wat is wil ik inderdaad graag even een proefles rijden, wil ook nog bij Nij Lunia kijken miss. ik was naar Mennoruif gegaan om te kijken of ik rondleiding en kan kijken hoe de mensen waren stond stal open en 1 fiets ervoor niemand te vinden of die antwoorden :S maar nu ben ik wel erg benieuwt naar de mensen die wat mindere ervaringen hadden :-$

In ieder geval vast bedankt iedereen ^^

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 00:32

In de vakantie is de manege eigenlijk niet open ;) (of nouja er word geen les gegeven) hij gaat 17 augustus weer open. Ik rijd er zelf nu 4 jaar

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:35

nynx schreef:
maar nu ben ik wel erg benieuwt naar de mensen die wat mindere ervaringen hadden :-$

Ik wil je evt wel een pb'tje sturen ;)

nynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:29

iiSunshine schreef:
In de vakantie is de manege eigenlijk niet open ;) (of nouja er word geen les gegeven) hij gaat 17 augustus weer open. Ik rijd er zelf nu 4 jaar

A ok. Wel raar niemand te vinden terwijl wel leek iemand te zijn.

nynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 15:29

Naomi_King schreef:
nynx schreef:
maar nu ben ik wel erg benieuwt naar de mensen die wat mindere ervaringen hadden :-$

Ik wil je evt wel een pb'tje sturen ;)

Ja graag :) ben benieuwd

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 14:40

Ik heb ook op die manege gereden :). Sinds er een nieuwe eigenaar is, vind ik wel dat de situatie daar positief veranderd is. De paarden staan meer buiten, hebben allemaal een eigen stalletje ipv stand en hebben volgens mij continu beschikking over een hooinet.

De paarden liepen in mijn tijd soms twee uur achter elkaar, ik weet niet hoe dat nu zit. Hun faciliteiten zijn mooi, grote, ruime en lichte binnenbak, voldoende springmateriaal aanwezig, buitenbak voor de mooie dagen en het bos met waterbak e.d. om de hoek. Iedere maand wordt er een activiteit georganiseerd, mogelijkheid tot leasen en vrijrijden... Regelmatig FNRS wedstrijden.

Best een aardig groepje instructrices aanwezig, dus daarin is ook wat keus mocht er eentje niet bevallen :)

Mijn mening over de manege, het is een leuke en geschikte manege om de beginselen van het paardrijden en de omgang te leren. Ik vond het altijd erg gezellig, zowel mijn groepje als mijn instructrice. Ben er uiteindelijk weggegaan omdat ik meer vanaf de grond met paarden wilde werken en ben dus een verzorgpaard gaan zoeken.

Edit: gigantisch minpunt aan de manege wat ik vergeten ben te vermelden is dat er na een poosje gehamerd wordt op aan de teugel rijden door te zagen (vast en zeker niet alle instructrices, de nieuwe ken ik namelijk niet). Vandaar dat ik zei, prima manege om de beginselen te leren :)

Oh, en grootte van de groepen... Dat loopt heel erg uiteen, die kunnen af en toe best groot zijn (denk aan stuk of 8)

nynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 00:32

a dank je wel ^^ oo huh moet je zagen om ze aan de teugel te krijgen? daar ga ik niet aan beginnen.
oo ja vroeger ook in gereden ik heb liever max 5 maar ok is overleefbaar.

ja ook altijd leuk dat grondwerk enz.

miss ook wel leuk om te weten voor mijn stop, heb ik zo'n 10 a 12 jaar gereden, een stop van zo'n 4/5 jaar 3 maanden gereden en weer een stop van nu 1,5 jaar.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:11

nynx schreef:
Ja klopt die in Bergum (Friesland) ja als ik beetje weet of het echt wat is wil ik inderdaad graag even een proefles rijden, wil ook nog bij Nij Lunia kijken miss. ik was naar Mennoruif gegaan om te kijken of ik rondleiding en kan kijken hoe de mensen waren stond stal open en 1 fiets ervoor niemand te vinden of die antwoorden :S maar nu ben ik wel erg benieuwt naar de mensen die wat mindere ervaringen hadden :-$

Ik zou naar Nij Lunia gaan, ontzettend fijne stal is dat.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:19

nynx schreef:
a dank je wel ^^ oo huh moet je zagen om ze aan de teugel te krijgen? daar ga ik niet aan beginnen.

miss ook wel leuk om te weten voor mijn stop, heb ik zo'n 10 a 12 jaar gereden, een stop van zo'n 4/5 jaar 3 maanden gereden en weer een stop van nu 1,5 jaar.

Als je dan de basis dus al kent, zou ik op zoek gaan naar een andere manege :)

nynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 21:09

Pacific schreef:
nynx schreef:

Als je dan de basis dus al kent, zou ik op zoek gaan naar een andere manege :)

A ok ja ik heb al meerdere die zeggen beter niet. dus ik ga doorzoeken

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:24

Ik wil je straks nog wel ff PB sturen, of ben je er al uit dat je er niet heen gaat? Dan zou het niet meer zoveel zin hebben natuurlijk :Y)

nynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 00:47

nou niet helemaal, maar hoor steeds meer matig, tot negatief dus zit wel te denken om wat anders te zoeken. Blijf ergens wel benieuwd naar het verhaal :$ Miss echte doorslag om echt niet te gaan. Ik heb tot dusver geloof ik meer 1 a 2 matig tot positieve verhalen gelezen. PBen mag altijd.

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:59

Je zou vandaag een kijkje kunnen gaan nemen bij de manege, ze zijn weer open. Rond een uur of 6 zijn de meer gevorderde lessen, als het goed is.

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:17

nynx schreef:
nou niet helemaal, maar hoor steeds meer matig, tot negatief dus zit wel te denken om wat anders te zoeken. Blijf ergens wel benieuwd naar het verhaal :$ Miss echte doorslag om echt niet te gaan. Ik heb tot dusver geloof ik meer 1 a 2 matig tot positieve verhalen gelezen. PBen mag altijd.

Pb gestuurd :)

nynx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 00:08

Pacific - a ok bedankt dan weet ik dat als ik nog ga, denk niet met veel negatieve recensies die ik krijg.

Naomi_King - thanks ik ga kijken :)