Wat een rotnieuws! :\

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Wat een rotnieuws! :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 15:56

Hier komt een ingewikkeld verhaal:

Vroeger heeft een vriendin, mijn huidige stiefzusje, mij de grondbeginselen van het rijden bijgebracht op een haar verzorg-Fjord; Kjeld. Ik hielp haar ook regelmatig met die Fjord, er kwam later nog een Fjordenmerrieveulen bij; Ulla.

Kjeld werd verkocht en na een tijdje stopte mijn vriendin tijdelijk met de paarden. Een andere vriendin ging Ulla verzorgen en ik heb zelfs nog een keer een wedstrijd met haar gereden (ik werd vierde tussen de paarden!).

Na verloop van tijd begon mijn huidige stiefzus weer interesse in de paarden te krijgen en kocht zij Ulla. Na haar een paar jaar gehad te hebben, heeft ze haar weggedaan naar een goed adresje, omdat ze het moeilijk kon combineren met haar studie.

Nu hoorde ik dat Ulla heel erg ziek is geweest. Ze was stamboekmerrie geworden en was inmiddels drachtig. Ze heeft een of andere paardengriep gekregen en heeft daar chronische bronchitus aan over gehouden. Het veulen hebben te eerder laten komen (dood natuurlijk), omdat de bevalling te zwaar zou zijn voor Ulla. Ze kan nu niks meer, behalve een beetje op de wei staan. Pfff... wat een rotnieuws! Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:59

Dat is geen fijn nieuws...helemaal om dat ze waarschijnlijk nooit meer veulens zou gaan krijgen. Zonde van zo'n goede merrie. En hebben ze het veulen bewust laten komen of is het geaborteerd? Doe je de merrie nog een plezier met een pensioen op de wei? Zal er ooit verbetering optreden zodat er wel mee gefokt kan worden?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 16:01

Ze hebben het veulen bewust laten komen met 6 maanden, het was logisch dat het dood zou zijn.
De longblaasjes zijn kapot en die herstellen niet meer.
Die mensen hebben genoeg land volgens mij. Zij hebben trouwens toendertijd ook Kjeld gekocht.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:07

Tessebes, het gaat niet erom of de mensen dat paard wel kunnen houden, maar of dat paard zich niet stierlijk verveelt. Ik ken paarden die absoluut niet tegen rust kunnen.
Maar zie het positief, ze is er nog...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:22

Inderdaad vervelend nieuws...
Ik ben het met Cassidy eens, er zijn paarden die niet tegen rust kunnen en zich snel vervelend.
Je kan in iedergeval blij zijn dat ze er nog is Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 16:31

Cassidy schreef:
Tessebes, het gaat niet erom of de mensen dat paard wel kunnen houden, maar of dat paard zich niet stierlijk verveelt. Ik ken paarden die absoluut niet tegen rust kunnen.
Maar zie het positief, ze is er nog...


Ja, ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij liep ze al het meest van de tijd in de wei. Zolang ze maar aandacht krijgt op z'n tijd, dan lijkt het me niet zo'n probleem.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:47

Jeetje wat is zeker rotnieuws. Maarja je kunt er nu helaas niks meer aan doen

iig sterkte ermee Ach gut

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:45

he bah wat een rotbericht.
Sterkte...