Oefenspringen met Apseltje (Kantje's Abantos)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sahrexmulan

Oefenspringen met Apseltje (Kantje's Abantos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 15:20

Heii bokkers *\o/* ,

Na mijn eerste onderwerp over mijn pony Appie bedacht ik ook iets te schrijven over mijn oefenwedstrijdje die ik gisteren (05-08-2015) gereden heb. Het ging super goed! We sprongen 80 cm en 100 cm, maar sommige sprongen waren echt niet zo hoog gezet (waarom weet ik niet). Bij de 80 cm had hij 2x een weigering, omdat dat een balk was met heel veel streepjes en dat vond hij een beetje spannend :/. Toen ben ik de 100 cm gaan springen en daar was ik FOUTLOOS!! *\o/* :j

Ik weet dat het nog veeeeeeerre van perfect is en we werken er ook hard aan. Ik zou het fijn vinden als jullie tips wilden geven en misschien dat jullie nog leuke oefeningen weten hoe ik het allemaal kan verbeteren. :)

Hier de filmpjes:

(80 cm)

(100 cm)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 06-08-15 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpjes zichtbaar gemaakt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:24

Ziet er netjes uit!
Jullie tempo ligt vrij hoog, daardoor kom je soms niet helemaal goed uit. Ik zou proberen tijdens het parcours veel te wisselen van tempo. Verruimen, verzamelen, en arbeids. Dan kun jij er voor zorgen dat je paard goed uit komt als hij naar je luistert.

Je topic staat overigens verkeerd (denk ik, op zich geen rare keuze), ik TeM even :)

Amaryllis

Re: Oefenspringen met Apseltje (Kantje's Abantos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:31

WD-V » SPR-ITP

Sahrexmulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 18:26

Kaus schreef:
Ziet er netjes uit!
Jullie tempo ligt vrij hoog, daardoor kom je soms niet helemaal goed uit. Ik zou proberen tijdens het parcours veel te wisselen van tempo. Verruimen, verzamelen, en arbeids. Dan kun jij er voor zorgen dat je paard goed uit komt als hij naar je luistert.

Je topic staat overigens verkeerd (denk ik, op zich geen rare keuze), ik TeM even :)

Bedankt voor de tip! Ik wist zelf ook wel dat mijn tempo vrij hoog was, maar ik ben altijd bang dat als ik hem inhoud dat hij dan te langzaam gaat en dat hij dan de hoogte niet haalt. Ik vind het heel fijn dat je er een oefening bij geeft, want dan kan ik er ook echt iets aan doen! :j Dankjewel!

Kaus

Re: Oefenspringen met Apseltje (Kantje's Abantos)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 19:36

Vooral bij de dubbel lijkt ze in het eerste filmpje niet uit te komen.
De eerste keer weigert ze, de tweede keer doet ze twee galopsprongen en daarna een mega sprong terwijl er op een rustig tempo wel drie hadden gepast (denk ik, kan de afstand zo niet goed zien, maar als je haar goed genoeg onder controle hebt zouden er zelfs wel 5 tussen moeten kunnen, is alleen niet praktisch :D )

Sahrexmulan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 23:15

Kaus schreef:
Vooral bij de dubbel lijkt ze in het eerste filmpje niet uit te komen.
De eerste keer weigert ze, de tweede keer doet ze twee galopsprongen en daarna een mega sprong terwijl er op een rustig tempo wel drie hadden gepast (denk ik, kan de afstand zo niet goed zien, maar als je haar goed genoeg onder controle hebt zouden er zelfs wel 5 tussen moeten kunnen, is alleen niet praktisch :D )

Ik had de dubbel gelopen op zelfs maar 1 galopsprong en dat kwam goed uit. De weigering ligt aan de streepjes en dat hij zo'n mega sprong maakte kwam omdat hij (weer) de streepjes spannend vond. Ik weet zelf dat ik nog niet zo goed de sprong uit kan laten komen, daarom rijd ik ook veel lijntjes enzo met hem. Maar alsnog bedankt voor de tip/het reageren!!