Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

laraxXxemma schreef:Oeps sorry
dan doen we even een netjes bericht.
Ik heb zelf op elzenhof ook strandritten gereden. Het is een enorm mooie rit, maar je moet wel genoeg ervaring hebben, ze doen alleen de strandritten met gevorderden.
Voor het rijden wordt er voorgereden en gekeken of je fatsoenlijk kan stappen en draven (zowel lichtrijden als doorzitten). Als ze denken dat je niet geschikt bent voor de strandrit wordt het voor jou omgezet in een 2 uurs bosrit. Maar dit gebeurt niet bij veel mensen dus maak je er niet te druk over, ze doen dit puur voor de veiligheid aangezien je flink hard gaat op het strand
Dan ga je eerst het bos in, de heide door, duinen en daarna het strand op (voor het strand wordt nog gestopt voor singel/beugels controle). Op het strand mag je het water een beetje in, en ga je vaker een flink stuk galopperen.
Ze vragen van tevoren (meestal) op wat voor soort paard je wil, dus daar houden ze rekening mee. Qua ras heb je niet veel keus, het zijn voornamelijk haflingers, maar als je op een rustiger (of juist sneller) paard wil houden ze daar rekening mee.
Ze doen ochtend en avondritten, ochtendritten zijn elke dag avondritten op bepaalde dagen (weet ik zo niet uit mijn hoofd), en zijn 2,5 of 3,5 uur. De prijs weet ik zo ook niet zeker, ik dacht 32 voor ochtend en 50 voor avond (aangezien daar veel vraag naar is) maar die moet je nog even na vragen.
(ook vaker op vakantie enzo een rit gemaakt maar dat waren wel echt beginners ritjes)
Er zit niet echt een tussen die niet braaf is, de moeilijkere worden gereden door de begeleiding.
Sloom is het niet maar je blijft wel bezig met aansluiten en voor een lange rit is dat best vermoeiend haha.
weet iemand wat voor ras dat is? Ik vond hem kwa bouw best of een haffie lijken. Is hij braaf met rijden?
)

angelastolk schreef:Hoi!
Ik ben een paar jaar geleden bij Janplezier geweest!
het was erg leuk! een hele ervaring op zo'n trekpaard!
Ook aardige begeleiding, en met een pauze met koffie/thee/water en een koekje.
je moet wel aardig kunnen rijden.
Paarden waren allemaal erg lief, deden geen stap verkeerd
Er staat een topic van hieronder als je foto's wilt zien (onder die zwarte streep waar je quotes etc kan plaatsen, geen idee hoe je dat noemt haha)
Maar Sasja is een braaf paard om op te rijden
laraxXxemma schreef:Als je als wandelpony wil dan ga je zelf rijden en dan lopen je ouders of wie er met je mee zijn naast (om de pony vast te houden), en dan kan je een rondje stappen in het bos maar dan heb je niet echt een bosrit als dat is wat je wil want dit doen ze meestal voor de kleinere kinderen. Voor de 171 ben je niet te groot voor een haf inderdaad maar ze doen meestal geen haflingers als wandelpaarden aangezien die vooral meegaan bij de rittenMaar Sasja is een braaf paard om op te rijden
Kiowi vind ik ook zo mooi! Het ras zou ik zo niet weten, maar dat is wel ook een erg leuk paard