Manege Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mabelbohms

Manege Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 14:44

Heei allemaal,

Ik ga binnenkort naar Texel. Vorig jaar heb ik op Manege de Kikkert gereden op Spirit.
Weet iemand of Spirit daar nog steeds staat?

Is een strandrit aan te raden op manege de Kikkert of is dat niks?
En strandrit op Elzenhof?
Heeft iemand ook ervaring met de manege van Janplezier op Texel?
Laatst bijgewerkt door mabelbohms op 06-08-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

laraxXxemma

Re: Manege Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 14:47

Zoals ik al zei elzenhof is erg leuk en vragen mag je altijd stellen aan me. Je hoeft geen 3 topics te maken over hetzelfde onderwerp...

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 14:53

laraxXxemma schreef:
Zoals ik al zei elzenhof is erg leuk en vragen mag je altijd stellen aan me. Je hoeft geen 3 topics te maken over hetzelfde onderwerp...

Ik denk dat je het verkeerd hebt gezien. Er is nog een ander topic maar die is niet van mij ;)
Maar bedankt :+

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:37

BRT » MA

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:04

Oeps sorry :o
dan doen we even een netjes bericht.

Ik heb zelf op elzenhof ook strandritten gereden. Het is een enorm mooie rit, maar je moet wel genoeg ervaring hebben, ze doen alleen de strandritten met gevorderden.
Voor het rijden wordt er voorgereden en gekeken of je fatsoenlijk kan stappen en draven (zowel lichtrijden als doorzitten). Als ze denken dat je niet geschikt bent voor de strandrit wordt het voor jou omgezet in een 2 uurs bosrit. Maar dit gebeurt niet bij veel mensen dus maak je er niet te druk over, ze doen dit puur voor de veiligheid aangezien je flink hard gaat op het strand ;)
Dan ga je eerst het bos in, de heide door, duinen en daarna het strand op (voor het strand wordt nog gestopt voor singel/beugels controle). Op het strand mag je het water een beetje in, en ga je vaker een flink stuk galopperen.
Ze vragen van tevoren (meestal) op wat voor soort paard je wil, dus daar houden ze rekening mee. Qua ras heb je niet veel keus, het zijn voornamelijk haflingers, maar als je op een rustiger (of juist sneller) paard wil houden ze daar rekening mee.

Ze doen ochtend en avondritten, ochtendritten zijn elke dag avondritten op bepaalde dagen (weet ik zo niet uit mijn hoofd), en zijn 2,5 of 3,5 uur. De prijs weet ik zo ook niet zeker, ik dacht 32 voor ochtend en 50 voor avond (aangezien daar veel vraag naar is) maar die moet je nog even na vragen.

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 21:58

laraxXxemma schreef:
Oeps sorry :o
dan doen we even een netjes bericht.

Ik heb zelf op elzenhof ook strandritten gereden. Het is een enorm mooie rit, maar je moet wel genoeg ervaring hebben, ze doen alleen de strandritten met gevorderden.
Voor het rijden wordt er voorgereden en gekeken of je fatsoenlijk kan stappen en draven (zowel lichtrijden als doorzitten). Als ze denken dat je niet geschikt bent voor de strandrit wordt het voor jou omgezet in een 2 uurs bosrit. Maar dit gebeurt niet bij veel mensen dus maak je er niet te druk over, ze doen dit puur voor de veiligheid aangezien je flink hard gaat op het strand ;)
Dan ga je eerst het bos in, de heide door, duinen en daarna het strand op (voor het strand wordt nog gestopt voor singel/beugels controle). Op het strand mag je het water een beetje in, en ga je vaker een flink stuk galopperen.
Ze vragen van tevoren (meestal) op wat voor soort paard je wil, dus daar houden ze rekening mee. Qua ras heb je niet veel keus, het zijn voornamelijk haflingers, maar als je op een rustiger (of juist sneller) paard wil houden ze daar rekening mee.

Ze doen ochtend en avondritten, ochtendritten zijn elke dag avondritten op bepaalde dagen (weet ik zo niet uit mijn hoofd), en zijn 2,5 of 3,5 uur. De prijs weet ik zo ook niet zeker, ik dacht 32 voor ochtend en 50 voor avond (aangezien daar veel vraag naar is) maar die moet je nog even na vragen.

Bedankt voor de info.
Ik heb pas voor het eerst op de manege waar ik les heb een buitenrit gemaakt, ook gingen we met die rit in rengalop op het strand. Vond ik echt heel gaaf! :+ (ook vaker op vakantie enzo een rit gemaakt maar dat waren wel echt beginners ritjes)

Ik denk dat het dan een strandrit op Elzenhof wordt maar we kijken nog wel even :)

Heb je nog een leuke maar wel brave pony die je kunt aanraden? :D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:20

Nee, ze zijn allemaal leuk :D Er zit niet echt een tussen die niet braaf is, de moeilijkere worden gereden door de begeleiding.
Ik vind zelf Dienand wel leuk, maar hij is klein en kan de groep vaak niet zo goed bijhouden :') Sloom is het niet maar je blijft wel bezig met aansluiten en voor een lange rit is dat best vermoeiend haha.
Maar ik weet ook zo niet welke er nu beschikbaar zijn nog dus je kan het beste aan de telefoon als je de afspraak maakt je voorkeur aangeven (niet te sloom, beetje vooraan in de groep. pony die het water interessant vind bijv.) en dan zoeken ze eentje voor je uit.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:54

Evelien was vorig jaar echt geweldig.
Gewoon braaf niet super snel maar ook niet sloom.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:12

De buitenrit met de Belgen van Jan Plezier vond ik super. Leuke paarden en mooie lange rit. Het kost wat, maar vond het het echt waard.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:27

bumper schreef:
De buitenrit met de Belgen van Jan Plezier vond ik super. Leuke paarden en mooie lange rit. Het kost wat, maar vond het het echt waard.

Daar heb ik hier meer mensen over gehoord die daar op vakantie waren. Die vonden het super!

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 20:04

Ik ben nu in Texel en ben vandaag even bij de kikkert en elzenhof wezen kijken. Ik vond die bonte pony erg schattig op elzenhof. Volgensmij heten hij kiowi of zoiets :o weet iemand wat voor ras dat is? Ik vond hem kwa bouw best of een haffie lijken. Is hij braaf met rijden?

Volgende week gaan mijn moeder en ik een strandrit maken maar mijn broertje heeft niet zoveel met paarden maar hij vind het wel leuk om met een wandelpony een rondje door het bos te maken. Mijn ouders vinden dat ook wel erg leuk met z'n vieren. Waarschijnlijk gaan we dat morgen doen. Nou ben ik 1.75m maar vroeg ik of ik dan op een haflinger kon en de enige haflinger die mee kan als wandelpony is sachja. (Weet niet of ik het nou goed schrijf :+ )
Maar daar ga ik dan waarschijnlijk op. Is dat een braaf ponytje? :D

Met hoeveel personen is een strandrit meestal?

Bollebuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:07

Bij elzenhif zat ik vorig jaar op djowie echt een leuk paardje!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:07

Op haflinger kan je makkelijk, ik rijd op een fjord en ben 2cm kleiner

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:08

Hoi!
Ik ben een paar jaar geleden bij Janplezier geweest!
het was erg leuk! een hele ervaring op zo'n trekpaard!
Ook aardige begeleiding, en met een pauze met koffie/thee/water en een koekje.
je moet wel aardig kunnen rijden.
Paarden waren allemaal erg lief, deden geen stap verkeerd :)
Er staat een topic van hieronder als je foto's wilt zien (onder die zwarte streep waar je quotes etc kan plaatsen, geen idee hoe je dat noemt haha)

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-15 20:09

angelastolk schreef:
Hoi!
Ik ben een paar jaar geleden bij Janplezier geweest!
het was erg leuk! een hele ervaring op zo'n trekpaard!
Ook aardige begeleiding, en met een pauze met koffie/thee/water en een koekje.
je moet wel aardig kunnen rijden.
Paarden waren allemaal erg lief, deden geen stap verkeerd :)
Er staat een topic van hieronder als je foto's wilt zien (onder die zwarte streep waar je quotes etc kan plaatsen, geen idee hoe je dat noemt haha)

Bedankt, ik ga ff kijken :D

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:12

Er is een vergelijkbaar topic ook over strandritten op Texel. Spirit is er nog :D

Manege Kikkert heeft inderdaad een strandrit. Ik zou je in elk geval willen aanraden om niet te lang te wachten met bellen, want strandritten zitten altijd zo vol. Belangrijk bij de strandrit is dat je goed kan rijden en ervaring hebt met buiten rijden. In overleg kijken ze dan welk paard bij je past. Dat hangt er natuurlijk ook vanaf welke paarden/pony's er beschikbaar zijn. Maar er staan genoeg fijne paarden dus dat moet goed komen. Hoe zit de rit in elkaar je gaat door het bos richting het strand. Een deel van het strand gaat in stap en als de begeleidster dan haar hand naar beneden doet ga je een stuk in een flinke galop/rengalop. Vandaar de ervaring en het goed kunnen rijden. Verlichten zit beheersen is een eis. De pony strandrit is iets rustiger opgebouwd.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:14

ik zou Kikkert aanraden, zelf ook gereden daar op Nevada en echt een prachtige rit gehad :j

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:20

Als je als wandelpony wil dan ga je zelf rijden en dan lopen je ouders of wie er met je mee zijn naast (om de pony vast te houden), en dan kan je een rondje stappen in het bos maar dan heb je niet echt een bosrit als dat is wat je wil want dit doen ze meestal voor de kleinere kinderen. Voor de 171 ben je niet te groot voor een haf inderdaad maar ze doen meestal geen haflingers als wandelpaarden aangezien die vooral meegaan bij de ritten ;) Maar Sasja is een braaf paard om op te rijden
Kiowi vind ik ook zo mooi! Het ras zou ik zo niet weten, maar dat is wel ook een erg leuk paard :j

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:59

laraxXxemma schreef:
Als je als wandelpony wil dan ga je zelf rijden en dan lopen je ouders of wie er met je mee zijn naast (om de pony vast te houden), en dan kan je een rondje stappen in het bos maar dan heb je niet echt een bosrit als dat is wat je wil want dit doen ze meestal voor de kleinere kinderen. Voor de 171 ben je niet te groot voor een haf inderdaad maar ze doen meestal geen haflingers als wandelpaarden aangezien die vooral meegaan bij de ritten ;) Maar Sasja is een braaf paard om op te rijden
Kiowi vind ik ook zo mooi! Het ras zou ik zo niet weten, maar dat is wel ook een erg leuk paard :j

We hebben vandaag bij elzenhof met 2 wandelpony's een rondje door het bos gemaakt. Ik ging op Sasja en m'n broertje op Beauty. Was erg gezellig. Ik kan zelf ook wel met andere ritten mee maar we vonden het wel leuk om wat met z'n vieren te doen en m'n broertje kan niet echt paardrijden en hem leek dat ook wel leuk. En paardrijden is paardrijden toch?! :+ :D
Het was heel leuk.

Volgende week gaan mijn moeder en ik nog een buitenrit maken. Ik denk ook op manege elzenhof. Het lijkt me dan wel leuk om weer op sasja te gaan. Is ze op het strand ook braaf? :D

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 14:53

M'n moeder en ik gaan vanavond mee met de strandrit van 2,5 uur. We hadden gevraagd om gewoon lieve paardjes dus we mogen op Sanneke en Dienand. :D
Is Sanneke ook een leuk paardje? :+

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 13:30

Verdorie heb het niet meer gezien. Ik hoop dat je het leuk hebt gehad! Avondritten zijn echt heerlijk

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 18:09

Het was een hele mooie rit. Erg genoten! Dienand mocht toch vast de wei op dus m'n moeder ging op Sanneke en ik op Navaaio. Vind het een erg leuk paardje!