Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
yza1987 schreef:Ik zou ook een longeerlijn en longeerzweep willen toevoegen. Is toch een stukje training op de grond, waardoor jullie elkaar ook wat beter kunnen leren kennen. Inderdaad een zweetdeken is ook handig. Mijn paard kwam voor het eerst bij mij in de winter en kwam bezweet van de trailer af dus dat deken had ik heel hard nodig.
Verder een goede smid bij de hoeven halen, want een scheur is nooit goed... Succes met je paard!
Daks schreef:Ja medicinale alcohol.
Ik gebruik het enkel om mijn handen te desinfecteren en om mijn thermometer schoon te maken.

igor001 schreef:Peesbeschermers als het paard daar aan gewend is. Misschien een deken straks voor de winter en regen? En vliegendeken voor nu?
Een tip qua voer: koop eerst hetzelfde als het paard nu krijgt. Er zijn al zoveel nieuwe dingen waar hij aan moet wennen. Probeer het voer eerst hetzelfde te houden en daarna eventueel langzaam overstappen.
Veel plezier en succes!
bij het voer hoef ik me ook niet druk te maken ze kreeg altijd goed hooi met basis brok en dat krijgt ze bij mij ook.