Het leek me leuk om weer een update te schrijven over mijn 5 jarige appaloosa Rolo.
Ons vorige topic: [RIJ-ITP] Stippel Rolo in training als bosjespaard

Eind juli waren we nog lekker intensief bezig met draftrainingen samen met mijn vriendje op hardloopschoenen.
Rolo was hier echt in topconditie, naast dat hij de hele dag dames moest imponeren op het land liep hij ook heerlijk actief onze trainingsrondjes.
Zo baasje zo pony zullen we maar zeggen

In de tussentijd helaas weer moeten verhuizen omdat onze vorige stal stopte met het aanbieden van pensionplekken. Super balen, want dat van hot naar her slepen met je paarden vind ik helemaal niks.
Rolo heeft op ons nieuwe plekje lekker de tijd gekregen om te wennen zonder te hoeven werken en toen gebeurde ineens dit:

*Poef, dikke grasbuik.
De verhuisvakantieperiode is voorbij, dus zijn we weer langzaam aan het opbouwen met buitenritjes waar we voornamelijk stappen.

Voorop langs het spoor en geen kick geven, knap ding!

Met Rolo z'n hoefjes ging het al een tijdje niet lekker, gevoelig lopen, brede witte lijnen waar snel steentjes in kwamen te zitten, snel brokkelen en scheurtjes. Tijdje terug overgestapt naar een andere hoefsmid en ervoor gekozen om hoefschoenen aan te schaffen voor de langere afstanden.

Lekker aan het wandelen met rugzak (we zijn nog aan het opbouwen met de hoefschoenen, dus die moeten ergens onderweg uit en opgeborgen worden)

Kennen jullie dat? Super lekker ontspannen rijden en dan graag op de foto willen.
Pony geïrriteerd omdat hij niet wil stilstaan en dan is dit het beeld wat je vastlegt van je heerlijk ontspannen buitenrit

Na een aantal weken nauw de hoeven in de gaten te hebben gehouden zie ik echt al duidelijk verbetering. Van de week zijn we 1,5 uur naar buiten geweest op blote voeten op verschillende ondergronden en hij kwam met super mooie hoeven weer thuis.
Laatste puntje: weer een beetje spekjes kwijtraken, want zadeltje ligt net niet helemaal lekker meer.
Tot die tijd genieten van de natuur met bbp (ik stijg op met een krukje en zet verder geen druk op de beugeltjes).

Genieten!
We hebben nog niet eens 1/3e van ons nieuwe uitrijgebied ontdekt, we zijn het bos nog niet eens in geweest haha, dus op naar nog meer mooie ritjes.
je wordt er vanzelf op je gemak mee!