Wat is een normale prijs voor een recreatiepaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

seanc

Wat is een normale prijs voor een recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:33

Ik wil namelijk niet teveel uitgeven voor een recreatiepaard (dan heb ik het boven de 3000 euro) maar onder die prijs ben ik toch een beetje huiverig voor addertjes onder het gras

PatriciaxF

Re: Wat is een normale prijs voor een recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:34

dat ligt voornamelijk aan de leeftijd, conditie van het paard, reden van verkoop (paard ziek) etc.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:36

Ik zie op bokt genoeg leuke paarden EUR 2.500 soms zelfs minder nog. Je kan altijd het paard laten keuren bij aankoop. Dan kun je een aantal dingen uitsluiten en je kunt een proeftijd afspreken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:36

Tja... wat is een normaal recreatiepaard? ...
Prijs wordt gemaakt door zoveel verschillende dingen.... leeftijd, stokmaat, gezondheid, kleur, karakter, verkeersmak, etc. etc.
Valt niks over te zeggen. Maar... quality remains long after the price is forgotten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:37

Wat zijn je doelen? Moet er toch een wedstrijdje in zitten? En hoe braaf moet het paard zijn.

Dat zijn de twee zaken die de prijs omhoog drijven i.m.o. :)

seanc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 18:39

Evelijn schreef:
Tja... wat is een normaal recreatiepaard? ...
Prijs wordt gemaakt door zoveel verschillende dingen.... leeftijd, stokmaat, gezondheid, kleur, karakter, verkeersmak, etc. etc.
Valt niks over te zeggen. Maar... quality remains long after the price is forgotten.

ik heb nog niet zoveel rijervaring dat ik een puber kan handelen, maar ik wil toch ook wel een uitdaging geen even rot gezegd sloom manegepaard, gezondheid en karakter staan op 1 bij mij kleur/ras doet me vrij weinig

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:42

Je hebt recreatie: 2x per week een ontspannen stapritje en wat parelli in de bak.

En je hebt recreatie: uren buiten rijden, spring, dressuur en cross les met af en toe een wedstrijd in alle disciplines.

En alles ertussen. De eerste hoeft niet 100% gezond te zijn, de tweede is intensiever aan het werk dan een gemiddeld 'sportpaard'.
De prijzen liggen dan tussen 1000 en 5000 zou ik zeggen.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:35

Dit ligt er echt totaal aan naar wat je zoekt.

Ik heb bijvoorbeeld mijn kruising (haflinger x tinker) gekocht voor 1500. was nog wel een flinke puber (net 4) moest door gereden worden en probeerde alles en iedereen flink uit. heb ik flink mijn handen aan vol gehad om hem 'op te voeden'. ondanks dat het mijn eerste paard was ben ik onwijs blij dat ik voor hem gekozen heb. Nu een jaar later reageert hij op mijn hulpen, ken ik zijn grappen en grollen en weet ik wanneer ik even héél consequent moet zijn.

Als je een goed gevoel hebt bij een paard ondanks dat het dier nog vrij groen is en je hebt goede begeleiding waarbij je terecht kan voor zowel grondwerk/rijden zou ik niet zomaar nee zeggen vanwegen de leeftijd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:45

1500 heb je al leuke gezonde recreactie paarden voor :)
Denk dan wel aan kruisings of papierloze
meschien zelfs wel leuke haflingers of fjorden

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:20

Een leuke gezonde draver heb je voor tussen de 1500 en 2000, en dat kunnen brave, lieve en zeer gezonde recreatiepaarden zijn.