Welsh hengstje 2de keer onder het zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Welsh hengstje 2de keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 09:55

Kyano is gister voor de 2de keer onder het zadel gereden, en deze leuke kleine amazone gaat hem ook 'officieel' bijrijden.

Kyano is 3 jaar, en zijn we nu dus rustig aan het inrijden. Ruitermak was hij wel al, hij is al vaker gebruikt als kinder pony:
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast is hij beleerd voor de wagen:
Afbeelding

Hij is al aardig gewend en mak dus, maar uiteraard was er nog niet echt op gereden. Vorige keer hebben we 10 min gedaan, en halt/stap alleen, en heb ik hem natuurlijk vast gehouden.

Dit keer begonnen aan de longe, halt/stap weer. Nadat dit goed ging ook een stukje draf gevraagd en dit pakte hij eigenlijk heel fijn op. Dus losgemaakt en 2/3 rondjes los gereden, overgangen rijdend.
natuurlijk gaat dit nog slingerend en rommelig :D Maar ik ben heel trots op dit stel en hoop dat zij samen ver mogen groeien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zij zal hem vanaf volgende maand oid eens per 2 weken een kwartiertje/20 min hoogstens rijden de eerste tijd, en dan volgend voorjaar dat we misschien naar eens per week kunnen.
Als iemand een goede instructrice weet die deze combi vanaf volgend voorjaar aan huis hier wil begeleiden, is dat zeer welkom!

Ook is dit een leen-zadel, ik moet zelf nog een zadel aanschaffen. Ben ook nog opzoek naar goede zadelmaker voor dit soort pony's... En ik ben er ook niet uit of ik er dan een dressuurzadeltje voor ga zoeken of VHZ. Dressuur kan zij wel veel beter op zitten denk ik.

Ine23

Re: Welsh hengstje 2de keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:06

Wat doet hij dit braaf! Leuke combinatie, die gaan nog veel plezier aan elkaar beleven :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:11

Ah wat een beauty en wat doet hij het goed.
Gaat helemaal goedkomen :)

Als je instructie voor aan huis zoekt, is het misschien handig om erbij te vermelden welke omgeving :P

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 10:13

Myrth haha goede! In Woudenberg! Regio amersfoort/utrecht/veenendaal zoiets!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 06:14

Ine23 schreef:
Wat doet hij dit braaf! Leuke combinatie, die gaan nog veel plezier aan elkaar beleven :)

Dat hoop ik ook :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:24

Leuke combi!

Ik ben erg tevreden over Bates pony zadeltjes. Ik heb een show (dressuur) variant
Afbeelding

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:25

Ziet er goed uit zo, leuke combinatie! :j

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 06:51

Puur uit interesse hoor, maar als deze pony voor de 2de keer onder het zadel is,waarom heeft e amazone een zweepje mee? Verder geen opmerkingen over hoor, maar was gewoon geinteresserd naar de achterliggende gedachte.

Het ziet er verder wel fijn uit.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:09

Pony is natuurlijk al langer bekend met een Zweepje vanuit het mennen. Dus dat zal wel niet zo schokkend voor hem zijn ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:10

jeetje77 schreef:
Puur uit interesse hoor, maar als deze pony voor de 2de keer onder het zadel is,waarom heeft e amazone een zweepje mee? Verder geen opmerkingen over hoor, maar was gewoon geinteresserd naar de achterliggende gedachte.

Het ziet er verder wel fijn uit.

Wordt bijna altijd gedaan met zadelmak maken... Of ruiter zweep en/of iemand op de grond. Been hulpen kennen ze niet en de zweep hulpen vaak wel al. :)

Ontzettende leuke en knappe pony zeg! Hij doet t ook heel braaf, die twee gaan nog veel plezier aan en met elkaar beleven!

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:12

Wat een superleuke combinatie! En wat doet hij het braaf! :j

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:13

Aha, oke, dank je wel voor je antwoord. Is natuurlijk ook logisch.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 07:25

leuk setje...mag ik vragen wat de inchmaat van het zadeltje is?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 07:52

jeetje77 schreef:

Geen probleem hoor, forum is er voor vragen en wederzijds leren toch!

We hebben het gedaan omdat hij teveel aan mij hing, hij snapt natuurlijk geen beenhulpen, dus begreep niet zo goed waarom/wat hij moest met die amazone op zijn rug, want ik had immers een longeerzweep in mn handen. Door haar een zweepje te geven (die hij kent vanwege mennen idd) en dan haar been te laten geven en daarna aan te raken met de zweep maakte die de connectie en ging hij op haar letten ipv op mij. Het is geen straf ofzo, het is puur een aanwijzing. Rust en ontspanning staat bij mij boven aan, zeker bij deze pony, die heel snel spanning op bouwt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 07:54

Cemlys: dat is wel een mooi zadeltje ja. Bates is toch de lederen wintec versie?

Volgens mij is het zadel wat er nu opligt 15 inch, maar geheel zeker weet ik het niet

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:14

Ja klopt, ik heb deze in engeland besteld, ten eerste waren ze daar goedkoper en daar hebben ze 4 singelstoten ipv 3 zodat je de zadels nog stabieler kunt leggen op die ponyrugjes. ook zit er een verwisselbare boom in, eigelijk passen ze altijd wel op mn pony's

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:09

Waauw, wat een gaaf dier! :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 10:26

Cemlys schreef:
Ja klopt, ik heb deze in engeland besteld, ten eerste waren ze daar goedkoper en daar hebben ze 4 singelstoten ipv 3 zodat je de zadels nog stabieler kunt leggen op die ponyrugjes. ook zit er een verwisselbare boom in, eigelijk passen ze altijd wel op mn pony's

Ja dat is wel een goede. Blijven ze op je pony's liggen zonder staartriem??

Dan moeten ze wel redelijk naar voor geplaatst stoten hebben toch? Woon jij niet in de buurt XD

Bij vorige welsh (van wie dit zadel is dus) schoof werkelijk alles naar voren, omdat ze zulke naar voren geplaatste voorbenen hebben; en die singelstoten bij VHZ iig te ver naar achter liggen. Staartriem dus echt brood nodig :(
Als het zonder kan zou zoveel fijner zijn voor de pony ook...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:34

ja nog nooit een staartriem gehad hier. Ik heb er ook een gehad die dat probleem van naar voor schuiven had maar ook dit zadel lag als een huis. waar kom je vandaan dan?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:35

Toydoll schreef:
Myrth haha goede! In Woudenberg! Regio amersfoort/utrecht/veenendaal zoiets!

Ik weet een goeie voor je komt aan huis les geven
Heb haar tel nr als je wilt ook heeft ze een site

http://Www.horsesolutions.nl

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 10:40

Cemlys schreef:
ja nog nooit een staartriem gehad hier. Ik heb er ook een gehad die dat probleem van naar voor schuiven had maar ook dit zadel lag als een huis. waar kom je vandaan dan?

regio amersfoort!

Dit zadeltje is ook maar een zadel van 190 euro nieuw. Opzich als hij op zijn plek blijft liggen ligt het niet eens heel verkeerd (zadelmaker bijgehad) , maar dat blijft het dus niet XD

Echter is het best lastig om zadelmaker te vinden die die kleine pony's goede zadeltjes voor heeft.

Denk je dat die wintecs net zo zouden liggen als die bates? Ik heb liever kunststof vanwege het gewicht en het onderhoud namelijk.

thanx voor les adres!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:47

Dit zadeltje til je ook met een vinger op, is ontzettend licht, even nagekeken en het weegt 4.75kg ;)
http://www.batessaddles.com/index.php/d ... pony-show/
Het is een ontzettend mooi en fijn afgewerkt zadeltje
Ik durf niet zeggen of de pasvorm gelijk is aan de wintecs. als ik een keer in de buurt passeer wil ik gerust het zadeltje even meenemen.

harrypotter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:06

Wat een leuke pony zeg, en wat doet ie het braaf!
Ik heb op mijn A pony een Wintec te liggen.
Jouw pony lijkt een B/C klopt dit?
Het zadel paste ook goed op onze B pony. :D
Veel succes met jullie pony! ;) :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 22:59

Cemlys schreef:
Dit zadeltje til je ook met een vinger op, is ontzettend licht, even nagekeken en het weegt 4.75kg ;)
http://www.batessaddles.com/index.php/d ... pony-show/
Het is een ontzettend mooi en fijn afgewerkt zadeltje
Ik durf niet zeggen of de pasvorm gelijk is aan de wintecs. als ik een keer in de buurt passeer wil ik gerust het zadeltje even meenemen.

Dat zou heel fijn zijn :D:D!

Ik vind het ook een mooi zadel om te zien, moet ik zeggen!

harrypotter: Haha, het is maar een A pony! Kleine opdonder is 't :D Denk wel dat ie straks in de B maat eindigt, maar 1.17 is hij nog niet gepasseerd, dus het is nog een Atje.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:54

Toydoll, bedankt voor je uitleg. Is ook inderdaad logisch.