Gelukkig hadden wij ook nog eens zomers weer, dus de dag was zeer geslaagd. Hierbij een kleine keus uit de foto's, alle foto's / aanspanningen kun je in deze link vinden.
1. Wachten tijdens de sherrystop

2. Een fries met al vrij veel witte haren - op voorhoofd, manen en benen. Bleek dat hij "pas" 18 jaar is: "Vroeg vergrijzen zit in de familie, wij begonnen ook al rond onze 40ste" lichtte de mevrouw van het paard toe.

3. Dit paard had een voor mij onbekend riempje tussen de uiteinden van het lamoen. Mij werd verteld, dat het voorkomt, dat de leidsel om / achter het lamoen(puntje) gaat vastzitten. Ik had het niet eerder gezien, maar nu ik goed keek zag ik zulke ringetjes op de uitendes vaker (bijvoorbeeld fries op vorige foto). Alleen geen riempjes verder, want schijnt vrij onbekend te zijn, waar de ring voor dient.

4. Tot de puntjes gepoetst en gepolijst.

5. Einde sherrystop is in zicht - mogen we al??

6. En daar gaan ze, dit was aanspanning nr 1. In totaal was er bijna 20.

7. De witjes mogen ook. Koetsier is Jack van den Broek, die wel eens met 4-span in Amsterdam te zien is.

8. Let op de touwleidsels.

9. KWPN'ers en friezen voerden de boventoon, maar er was ook een tweespan New Forests.

10. De mooiste vlechtjes. Niet zo maar kant&klaar strikjes, maar (brei?)garen.

11. Een fraai jachtwagen met extra brede wielen voor het mulle zand. De koetsier zit achterop.

12. Een parasol was een vaak geziene accessoire, ook al was het vandaag niet echt nodig met de toch nog wat waterige zon.

13. Een Fjord met een authetieke Noorse wagen. Opmerkelijk: geen strengen. Zo wordt het wel vaker gedaan in Scandinavië, lamoen / burries direct aan het schofttuig vast.

14. De vierspan nog met een postkoets (meer exact Road coach) erachter. Hier in de link nog beter te zien, een groote gevaarte. Meneer v.d. Geest in rood achterop de koets rijdt al alle 39 keren mee!

15. Naast de parasol een tweede veelvoorkomende accessoire - het hondje.

Als dit een keer bij jou in de buurt is (check agenda) is het wel een aanrader om even te gaan kijken!