Eerste rengalop! :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Eerste rengalop! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:45

Ik ging vanochtend voor het allereerst in rengalop en het was zo gaaf! Ik vond het stiekem wel een beetje eng omdat we in een redelijk grote groep reden en ik had nog nooit eerder op de pony waarop ik zat buiten gereden.
Maar het was wel echt een machtig gevoel en de pony waar ik op zat had er superveel zin in. Oortjes naar voren en gaan! Alleen uiteindelijk sprong die naar rechts en toen draaide mijn knie naar binnen en dat deed flink veel zeer. :o Ik verloor daarbij ook mijn evenwicht en gaf enkele seconden niet echt mee, waar ik me toch wel heel rot over voel. Vooral omdat dit dier een thiedemann heeft en de klap dus best hard in zijn mondje moet zijn geweest. (De thiedemann is niet mijn idee! Het is een manegepony.)

Maar, al bij al: dit wil ik zeker nog een keer!

P.S. Ik weet dat het niet echt boeiend is, maar ik wilde het even kwijt. :+

Anoniem

Re: Eerste rengalop! :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:46

Niet te schuldig over voelen, het was geen opzet en de pony is het vast allang vergeten. Die heeft vast en zeker ook genoten. :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:48

Niet schuldig voelen, je deed het niet expres en je kan er toch niks merr aan doen. :)

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:49

Rengalop is idd heerlijk, zo hard gaan dat je tranen in je ogen krijgt.
Tjonge wat mis ik dat zeg, paard waarmee ik altijd knetterhard door het bos raasde leeft helaas niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:52

myk_en_shant schreef:
Rengalop is idd heerlijk, zo hard gaan dat je tranen in je ogen krijgt.
Tjonge wat mis ik dat zeg, paard waarmee ik altijd knetterhard door het bos raasde leeft helaas niet meer.

Ten eerste, sterkte. Ten tweede, klopt inderdaad! Ik dacht echt dat het heel eng zou zijn maar uiteindelijk ging het gewoon vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 10:56

Rengalop is zo gaaf! Heel hard gaan en dan proberen of je nóg iets harder kunt en je paard dan onder je voelen versnellen, dat geeft zo'n kick!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:02

KoudbloedKim schreef:
Rengalop is zo gaaf! Heel hard gaan en dan proberen of je nóg iets harder kunt en je paard dan onder je voelen versnellen, dat geeft zo'n kick!

Ja, het voelde echt machtig aan! Gewoon alsof je helemaal één bent met de natuur, hoe cliché dat ook klinkt. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:05

En met je paard. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 11:08

KoudbloedKim schreef:
En met je paard. :j

Ja, dat ook natuurlijk! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:41

Ik weet niet zeker of ik het ook hier mag vragen, maar aangezien het over dezelfde pony gaat, probeer ik het wel gewoon. :o

Soms wordt de pony wel eens drammerig van enthousiasme en dan reageert die niet echt op mij. Dan kan ik mezelf zwaar maken en ophoudingen maken wat ik wil, hij luistert niet en gaat steeds harder. Dat neem ik hem niet kwalijk, aangezien hij pas vier is, maar het is niet echt de bedoeling.
Hoe kan ik hem dan het beste toch terugnemen naar de stap?
Het is verder een heel lief dier wat goed zijn best doet, maar dat is een puntje waar ik toch wel aan moet gaan werken, zover dat kan met één keer per week.