Amora is een gelderse merrie van 10 jaar. Best trots op ons, gezien waar we wegkomen.
Ik ben bewust dat mijn houding nog niet perfect is (hakken laag) en ik doe er alles aan om mijzelf te blijven verbeteren, dus graag opbouwende kritiek.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ook mag die hand iets naar beneden en probeer niet naar beneden te kijken, probeer te kijken waar je heen wil 
marleen_a_a schreef:Aan je handhouding werken zou al een ander beeld geven. En ja dat is moeilijk om eruit te krijgen haha![]()
Maar man wat een leuk paard ! Ik vind die hoge witte benen en haar hoofd erg mooi !
Leuke combinatie!

FriesWytske schreef:Mooie foto. Denk dat niemand een perfecte houding heeft. Wat mij opvalt zijn de volgende dingen:
*te lange teugels;
* hakken iets omhoog;
* ietwat voorover vallen.
Ik heb zelf ook absoluut geen goede houding. En trek ook regelmatig mijn hakken omhoog. Ben op het moment ook heel druk bezig met mijn houding. En dat doe ik als volgt. Ben heel bewust mijn voeten in de beugels aan het zetten. En probeer ook constant druk op de beugels te houden. Teugels heb ik niet te lang, maar ook weer niet te kort. Om echt recht op te gaan zitten, ga ik heel bewust naar punten in de bak kijken. Zodat ik dus wel rechtop moet zitten en niet naar mijn paard moet gaan kijken. Hoop dat je hier wat aan hebt, ts.
Ik heb altijd al het idee dat ik mijn teugels te kort heb, maar ze kunnen dus nog wel wat korter? 
Super knap paard, daar wil ik wel wat meer fotos van zien hoor haha!
Dan zit je waarschijnlijk automatisch ook minder naar voren.
), maar neem eens een echte zitles. Beugels van het zadel af, geen teugels in de hand en dan aan de longe in alle drie de gangen. Dees schreef:Op de foto zie ik geen amazone die mooi "in" het paard zit, maar een amazone die voorover steunt op haar knieën en met haar hele lijf werkt aan een hulp. Welke hulp dat dan moet zijn is mij een raadsel, want zoveel lichaamstaal op 1 hulp is hetzelfde als géén hulp.
Geen idee wie je bent, wat je doet en hoever je met dit soort zitten bent gekomen (je ziet het zelfs nog in de hogere dressuurklasses), maar neem eens een echte zitles. Beugels van het zadel af, geen teugels in de hand en dan aan de longe in alle drie de gangen.