6 jaar geluk op de Fasantshoeve.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

teunie99

6 jaar geluk op de Fasantshoeve.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 10:36

Afbeelding
Soms lees ik hier op bokt dat blijvende verzorgpaarden zeldzaam zijn. Dan besef ik me weer even hoe gelukkig ik ben, dat ik nu al weer 6 jaar rond huppel op de Fasantshoeve.
Ik weet nog goed dat ik 6 jaar geleden voor de deur stond. Er hing een poster op de deur: Welkom Teuntje. Als verlegen meisje van 10 liep ik de stallen in.
De eerste paar jaar kwam ik 1 keer per week 2 uurtjes langs. Dan mocht ik de samen met de eigenaar of haar dochters de paardjes poetsen.
Na een jaar kreeg ik mijn eerste paardrijles. Dat vergeet ik nooit meer, ik wist niet dat een mens zo gelukkig kon zijn.
Afbeelding

Ik werd ouder en ik mocht steeds meer dingen gaan doen. Zo mocht ik ook af en toe mee naar wedstrijden of shows.
Afbeelding

Steeds meer dingen mocht ik zelf gaan doen. Zo zat ik altijd graag bij de kleintjes in de wei. Bella en Binky waren dan ook ideaal gezelschap voor een korte pauze.
Afbeelding

En Eldrik stond altijd klaar voor een lekkere poetsbeurt.
Afbeelding

2 jaar geleden kreeg ik een smsje wat ik nooit meer vergeet; HIJ IS GEBOREN! HET IS EEN HENGST.
Zo snel ben ik nog nooit op mijn fiets gesprongen. En wat was hij mooi. Doede van de Fasanthoeve.
Afbeelding

Ondertussen mocht ik ook lessen gaan volgen op de manege. En na 2 jaar manege ervaring was daar het moment waar ik al vaak over droomde. “Teuntje, kom je even naar buiten? Ik heb een ander paard voor je klaar staan” en daar stond Fitza, mijn grote vriend.
Afbeelding

Er is veel veranderd sinds het begin.
Opa cor is een echte opa geworden en geniet van zijn pensioen.
Afbeelding

Doede is geen hengstenveulentje meer, maar een 2jarig ruintje.
Afbeelding

Er loopt een nieuw veulentje rond. Khayro, het prachtige veulentje van riba.
Afbeelding

Maar 1 ding is hetzelfde gebleven, de grote lach op mijn gezicht als ik de stallen binnen kom.

Desiree,Paul,Sara,Joelle,Benjamin
Bedankt, en ik hoop dat ik nog heel lang de paardjes mag verzorgen.

Afbeelding

DiscoDipp

Re: 6 jaar geluk op de Fasantshoeve.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:47

Ahh wat lief geschreven!
Fijn dat je daar lekker jezelf kunt zijn en met de paarden bezig kunt zijn!
Ik hoop voor je dat je daar nog lang kunt genieten :D

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:48

Je hebt zeker weten een super plekje getroffen op de Fasantshoeve! :j +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:54

Mooi vanuit je hart geschreven. <3

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:08

Wauw! Jij hebt het getroffen! Leuke foto's, en ik denk dat jij het daar heel erg naar je zin hebt :D!
Hoop dat er voor jou nog vele jaren volgen!! :)

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:23

Lieve Teuntje, wat een mooi verhaal. Weet nog goed dat je moeder schoorvoetend kwam vragen of je af en toe de paarden mocht poetsen . Na een jaar dat je bij mij in de klas zat op de basisschool wist ik al dat je een bijzonder lieve en trouwe meid bent. Jij komt er wel en ook wij hopen dat je nog heeeel lang langs zult komen. Je gaat ouder wordenn , dingen veranderen maar onze deur blijft altijd voor je open!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:28

Ik mis de vind ik leuk knop
Super dat je het leuk vind. en aan de reactie hierboven is te zien dat dit wederzijds is!!

ziet er supermooi uit daar

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:08

Leuk is dat he, zo'n stal waar je je zo thuis voelt! Super leuk geschreven en aan de reactie van Gamble te zien zijn ze ook blij met jou :)

Ik ben ruim twee jaar geleden ook op een stal terecht gekomen waar ze mij de eerst komende tijd niet meer weg krijgen ;)