Probleem met pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MrSnuggle

Probleem met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 08:39

Hi mensen,

Ik zit met een klein probleem. Mijn ponie /3 loopt als ik m berijd soms tegen een boom aan. Ik weet niet hoe dit kan, het is ook echt iets van de laatste tijd. Weten jullie hoe dit kan? Tips en tricks zijn welkom

Gr
Een paardenvriend

LisaXLoll

Re: Probleem met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:44

Whatte. Is dit een serieus topic ? :+

Debby614

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:46

Bedoel je,,, dat je stuurt met je binnenteugel en hij dan uitzwaait over zijn buiten schouder en dus de boom mee pakt? in dat geval, laat je binnenteugel metrust en stuur met je zit, en je buitenteugel. Anders.... geen idee.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:47

Heb een paar mogelijkheden:
1) je voert je pony niet genoeg wortels, waardoor zijn zicht achteruit gegaan is
2) je hebt zelf je bril niet op
3) lees je I in de natuurkunde en dan met name de middelpuntsvliedende kracht icm te hoge snelheid de bocht doorgaan.

En uiteraard kun je ook een andere hobby zoeken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:49

Ziet hij nog wel goed?

MrSnuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 08:54

Rocamor ik vind je reactie niet zo leuk. Hoe zou jij het vinden als je steeds je kop tegen een boom stoot. Ik heb dit probleem niet eerder gehad met m'n ponie, maar vind t zelf ook een lastig verhaal en het moeilijk uit te leggen. Ik heb altijd controle gehad met de teugels, hij doet het echt zelf...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:56

Als hij het ineens is gaan doen en jij doet hetzelfde, dan is het een idee om de DA te laten komen. Mogelijk een neurologisch probleem.
Loopt hij er echt met zijn hoofd recht tegenaan, of schampt hij de boom?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:56

WD-V > YRT

MrSnuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 08:58

Het hangt er een beetje van af. Hij is er een paar keer echt hard tegenaanlopen met het draven door het bos, maar meestal schramp die ze. Het lijkt wel alsof hij ze te laat ziet ofzo

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:59

Bomen zijn ook echt nare wezens, ze staan ineens voor je en ze zijn nog hard ook.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:59

MrSnuggle schreef:
Het hangt er een beetje van af. Hij is er een paar keer echt hard tegenaanlopen met het draven door het bos, maar meestal schramp die ze. Het lijkt wel alsof hij ze te laat ziet ofzo

Als je dat echt denkt zou ik de dierenarts bellen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:00

Het is vakantie, je eerste post en dan ook nog eentje die niet zo heel geloofwaardig overkomt. Dat doet hier wel wat alarmbelletjes rinkelen. Mocht je serieus zijn, dan mijn excuses.

Wanneer met rijden gebeurt het dan? In de wei, op buitenrit? En wat gebeurt er precies?

En hoe ik het zou vinden om steeds met mijn kop tegen een boom te stoten? Tja, geen idee. Ik stoot niet steeds met mijn kop tegen een boom, het herhaaldelijk stoten is voorbehouden aan mijn kleine teen en de tafel- of stoelpoot.

MrSnuggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 09:04

Ik heb net met de eigenaar van de manege waar m'n ponie staat gebeld en hij gaat zorgen dat er iemand voor Peter langskomt. Als jullie t fijn vinden kan ik hier laten weten wat het precies is. Ik had het hier gepost in de hoop dat iemand hetzelfde probleem ook ooit had gehad.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:05

Ik vind het wel interessant om te weten. Als het zo plots is, moet ik nl denken aan een neurologisch probleem of iets met het zicht van het dier.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:06

Maar kan jij hem zelf niet van de bomen vandaan sturen? Snap het namelijk niet helemaal, als ik een buitenrit zou maken zie ik de boom optijd aankomen en stuur ik er zelf al omheen. Of kan je hem dan ook niet meer sturen.

Ik zou als het zo opeens is gebeurd ermee naar de dierenarts gaan.

elmootjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:53

het zou kunnen dat hij een slecht of geen zicht meer heeft. dus laat het rijden eventjes zitten en maak eerst even een afspraak met een veearts of iemand anders die er verstand heeft. Als dat niet het geval zou zijn , zal ik hem als ik jou was even wat beter aanpakken wat sturen betreft want in deze situatie is hij dan toch echt de baas en als het goed is hoor jij dat te zijn....

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:56

Ik zou inderdaad de dierenarts bellen.
Of er zelf gewoon omheen sturen ;)

elmootjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:42

En even dit nog: als jij op de fiets zit , en er staat een paaltje op de weg , dan stuur je je fiets er toch ook langs neem ik aan? waarom dan niet als je op je pony zit en hij loopt op een boom af?