Op het moment ben ik zoals elke zomer in Oostenrijk, dit jaar voor 2 weken. De eerste week is bij een IJslanderstal en de 2e bij een complet met restaurant, meer en een aantal paarden voor bosritten.
Nu ben ik nog bij de IJslanders en het is er super leuk
Vorig jaar ben ik hier ook geweest en toen reed ik op 3 verschillende paarden; Bjarki, toen nog vrij stijf ivm een ziekte die hij een aantal jaar geleden gehad heeft, Glenur om mee te springen en Hara, het wedstrijdpaard van mijn instructrice hier. Dit jaar rijd ik tot nu toe (en dat zal wel zo blijven) op Bjarki, hij is nu veel soepeler en loopt echt heerlijk! Hij kan ook weer springen dus dat doe ik nu ook met hem. Daarnaast is hij ook nog eens onwijs knap
Ik ben nog na aan het denken hoe hij in de auto mee terug past
Hara krijgt volgend jaar een veulentje dus ze rijd nu niet mee, maar ik heb al wel besloten dat ik volgend jaar terug wil want dan moet ik dat veulentje natuurlijk zien
Oh en daarnaast de eerste les om te kijken hoe ik reed op Lysa, hoe ik haar vond rijden weet ik eigenlijk niet meer.. Maar ze was een stukje kleiner en dat vond ik met mijn lange benen niet zo'n succes

Ik heb in Nederland 4 jaar gelest op IJslanders (bij Breidablik) en mis het heel erg, zou zo terug gaan als het kon! Maar daardoor heb ik dus al wel ervaring met IJslanders en kunnen we hier veel meer doen dan de gasten die voor het eerst een IJslander rijden en we krijgen ook wat meer uitdagende paarden
Vorig jaar deed ik de ene dag springen en de andere dag tölt, nu heb ik ervoor gekozen om het bij een keer springen te laten. Ik vind het heel leuk maar door de ziekte van Lyme werken mijn gewrichten en spieren niet meer zo goed mee dus een keer tot het randje gaan vind ik wel genoeg
Desondanks was het wel heel leuk, Bjarki vind springen erg leuk en ik voelde hem gewoon zijn best doen. Hij springt ook super makkelijk wat het voor mij ook fijner maakte. Mijn houding kan nog stukken beter, dat weet ik. Maar ik ben al heel blij met hoe ik er nu op zit! 3 weken geleden was het echt knap slordig omdat ik van de pijn niet meer wist waar alles moest blijven (ik had tot 1,5 week geleden uitval in een been) maar ik heb de afgelopen weken thuis elke dag iets langer gereden in de hoop dat ik een uur zou halen en mijn houding weer iets beter ging en ik moet zeggen dat dat gelukt is
Dus ik ben nu gewoon aan het genieten van wat ik wel kan ipv. wat ik niet kan, die houding komt ooit wel weer
Bjarki is een 17 jarige ruin, een 4-ganger en hij vindt zichzelf ook heel leuk

Hier nog even linkjes naar de topics van vorig jaar:
[RIJ-ITP] Oostenrijkse IJslanders
[RIJ-ITP] IJslanders in Oostenrijk
Genoeg geluld, de foto's:
01. De eerste dag, echt takt heb ik toen volgens mij niet gehad

02. Dag twee, met takt

03. Hij heeft ook een heel nette, fijn te rijden galop! Soms moet hij er even inkomen maar hij kan echt heerlijk lopen.

04. Dag drie, het springen!

05. En dan vandaag buiten op de baan

06.

07. Draf doet hij ook heel goed, zijn gangen zijn echt heel netjes gescheiden wat hem dus zo fijn om te rijden maakt. Ik reed het laatste jaar thuis op een 5-ganger en daarmee vond ik het toch een stuk lastiger (draf kreeg ik vrijwel nooit
) 
08. En galop
We gingen vandaag een tijd de bochten galopperen en dan de lange zijdes tölten dus een lekker snelle les!
09.

10. Mijn favoriet

11. En een goeie 2e plaats

12.

13. Voetjes van de vloer!

14. En de laatste foto alweer..

En dan heb ik nog een filmpje gemaakt, dat zegt toch wat meer dan foto's
Er zit ook wat van het springen bij, alleen is dat wel op het einde gefilmd toen we allebei een 'beetje' moe waren 
Bedankt voor het kijken!
Ik hoop dat ik volgend jaar weer zo'n topic kan maken, we gaan in ieder geval weer een week in optie zetten

Maar morgen ga ik hier wel buiten rijden!