Daar is tie weer eens.... Vikkie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Daar is tie weer eens.... Vikkie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 23:14

Hoihoi bokkers,

Ik dacht laat ik hem weer eens een keertje showen, het is maar een filmpje van 53sec en alleen draf maar dan nog, we zijn bezig om hem kleiner te laten draven en dat vind hij heel moeilijk want hij wil graag heel erg groot, op dit filmpje zie je dat hij nog kleiner mag, zijn bekken meer mag kantelen en van voren meer vanuit de knie mag gaan heffen ipv van zijn benen meer naar voren te zetten beetje moeilijk uit te leggen haha, maar als hij kleiner draaft heb ik echt het idee niet vooruit te komen en als ik het dan terug zie valt het wel mee.

Oke genoeg gekletst

Vikkie
13 jaar jong :D
1.68
Corland x Aram
1x ZZ-Licht gestart en 4 winst gereden *\o/*

Wees een beetje lief voor ons O:)
Liefs Jonne

Nicollevs

Re: Daar is tie weer eens.... Vikkie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 23:23

Ziet er goed uit! (voor zover ik er verstand van heb)
Leuk om eens een andere Corland langs te zien komen, heb zelf een 13 jarige Corland x Ladalco

veerle_1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:32

Ook hier niet zo veel verstand ervan, maar ziet er prachtig uit! Mooi geconcentreerd, ook al is het erg druk in de rijbak.
Veel plezier en succes verder met dit prachtige paard!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 10:36

Wees een beetje lief voor ons, zegt ze, terwijl ze ZZ-L + 4 is na 1 keer starten.... :+

Vond het genot om naar te kijken. Wel een vraagje: Ik vind je paard erg onrustig met zijn staart, ben je ongewild wat te scherp met je rechterspoor?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 20:33

Rocamor schreef:
Wees een beetje lief voor ons, zegt ze, terwijl ze ZZ-L + 4 is na 1 keer starten.... :+

Vond het genot om naar te kijken. Wel een vraagje: Ik vind je paard erg onrustig met zijn staart, ben je ongewild wat te scherp met je rechterspoor?

Nee dat doet hij altijd Het is een zwiepert

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:46

Een goed begin al! Hij zou voor mij nog scherper mogen schakelen. Je zegt voor je gevoel niet vooruit te komen maar ik zou hem nog wel meer terug willen zien komen, hij kan het van achteren zo te zien wel hebben. Mogelijk komt het zijn draagvermogen juist ten goede als je hem eens een keer verder doorsluit.

Wat is het trouwens vreselijk druk in die bak! Ik word al zenuwachtig als ik er naar kijk %)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:48

Het lijkt alsof ik de stal ken. Is dit in Neerijnen?

Hij loopt wel erg netjes! Ik ga mee met bovenstaande wat een drukte en dan nog zo'n krukje in het midden :=

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 21:39

winnie03 schreef:
Een goed begin al! Hij zou voor mij nog scherper mogen schakelen. Je zegt voor je gevoel niet vooruit te komen maar ik zou hem nog wel meer terug willen zien komen, hij kan het van achteren zo te zien wel hebben. Mogelijk komt het zijn draagvermogen juist ten goede als je hem eens een keer verder doorsluit.

Wat is het trouwens vreselijk druk in die bak! Ik word al zenuwachtig als ik er naar kijk %)

Klopt helemaal wat je zegt, hij mag nog meer terug en helemaal als ik het terug zie op film, hij kan het zeker hebben van achter maar vind het erg moeilijk en beetje bij beetje gaat het beter het is ook echt puur kracht maar ik weet zeker dat we het voor elkaar krijgen. Hij moet ook zelf naar voren blijven denken want dat terug rijden vind tie wel wat maar hij moet wel vlug blijven

Het is inderdaad druk in de bak dit was aan het eind van mijn privéles en daarna kwam de groepsles.

Dit is inderdaad in Neerijnen.

Dankjewel voor deze reacties *D

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:34

Eerste wat in me opkwam was, hoe versta je in hemelsnaam wat de man allemaal zegt, als je aan de andere kant van zo'n drukke bak bent? :+
Knap paard, je hebt hem fijn aan het lopen en wat blijft hij geconcentreerd met al die dingen om je heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:37

Haha, ik denk een oortje. :D

Prachtig paard en wat kan die showen! :wow:
Die zwiepende staat viel me ook op, maar ik zie verder in zijn lichaam geen protest.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:44

@ Hannepan, zal wel een oortje in hebben denk ik zo.

He Jonneke , gaat lekker he met Vikkie. Ziet er goed uit joh. Als je terug schakelt moet je gewoon altijd het gevoel hebben dat je ten alle tijde weer vooruit kan. Dus ook als je terugverzamelt het gevoel hebben dat de motor blijft draaien. Komt helemaal goed met jullie :) Zeker met de hulp van Sander.

Zwiepende staart heb ik altijd bij Vikkie gezien volgens mij, maar de oren en uitdrukking zijn ontspannen. Dat is het belangrijkste, het totaalbeeld, niet alleen maar de staart. Daar kan je niet heel veel aan doen, tenzij het protest is, en dat is het niet in dit geval. Heb een merrie die het erger doet, maar toch ook verder ontspannen oogt.

chelseajane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:26

"Honderduuzend knollen, en stront" Hahaha hier moest ik even om lachen :')

Maar ziet er heel netjes uit! :j

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:33

Een oortje klinkt wel logisch, haha :o

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:40

erg mooi paard, heel imposant!

Wat een drukte in de binnenbak zeg!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:08

chelseajane schreef:
"Honderduuzend knollen, en stront" Hahaha hier moest ik even om lachen :')

Maar ziet er heel netjes uit! :j

+1 :')

Mooi paard TS
Ziet er ook erg netjes uit!

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 15:20

Prachtige schimmel en super gereden! :)

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 17:59

Dankjewel allemaal ! :j /3

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 18:03

jeetje wat is ie gaaf zeg.

hij kan echt wel showen.

knap om gelijk 4 wp mee te nemen in het ZZlicht :j :j

donsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:31

Ik vind ook juist dat je hem nog groot laat draven en zou ook meer bevestiging in het schakelen willen zien, zowel in het stijgen van de schoft/schouder als in de achterhand. Het is erg lastig om juist klein te draven op een paard wat van nature groot loopt. Wat mij erg hielp in training is oefenen in aantreden. Niet van uit de grote draf naar kleine draf maar stap, klein stappen en laten aantreden van achter uit. Zomaar een paar pasjes en van daaruit weer zuiver laten doordraven. Dit zodat hij leert achter meer te zitten en sterker te worden. Dit kost enorm veel kracht en zal de eerste keren miss niet lukken. Maar naarmate hij begrijpt wat je bedoeld en sterker word in zn achterhand, zal je zien dat hij makkelijker in die kleine "tweede draf' gaat lopen.

succes!!

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 23:01

donsje schreef:
Ik vind ook juist dat je hem nog groot laat draven en zou ook meer bevestiging in het schakelen willen zien, zowel in het stijgen van de schoft/schouder als in de achterhand. Het is erg lastig om juist klein te draven op een paard wat van nature groot loopt. Wat mij erg hielp in training is oefenen in aantreden. Niet van uit de grote draf naar kleine draf maar stap, klein stappen en laten aantreden van achter uit. Zomaar een paar pasjes en van daaruit weer zuiver laten doordraven. Dit zodat hij leert achter meer te zitten en sterker te worden. Dit kost enorm veel kracht en zal de eerste keren miss niet lukken. Maar naarmate hij begrijpt wat je bedoeld en sterker word in zn achterhand, zal je zien dat hij makkelijker in die kleine "tweede draf' gaat lopen.

succes!!

Klopt wat je zegt met aantreden zijn we ook al bezig en dat gaat goed als euh hoe zeg je dat, de energie die ik er dan in drijf dat hij die op de juiste manier gebruikt soms weet niet helemaal wat de bedoeling is en dan gaat hij de lucht in en dat is ook niet de bedoeling, ik denk dat je beter een paard kan hebben wat klein draaft en die leren groot te draven dan andersom want bij Vik is het zo dat hij klein en vlug moet blijven sommige stukken gaan goed andere niet, hij is een beetje lui aangelegd en dat klein draven past hem wel mits hij klein en vlug blijft hij moet zelf lekker ijverig zijn, maar zijn draf mag ook niet gaan neigen naar de Passage want dat willen ze ook niet zien, :j het is niet een van de makkelijkste maar we komen er wel :))

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:07

Ik vind het erg mooi om te zien en jullie houden het ook lang vol.